Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.4 ucieka w lewo po wymianie opon na


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

W poniedziałek dokonałem wymiany opon z letnich (stare, twarde 7 letnie, 2-3 mm bieżnika) na zimowe (roczne regenerowane). Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem, że moja meganka ma skłonność do minimalnego uciekania w lewo przy przyspieszaniu na 1 biegu i na 2 biegu. Opony, które były do tej pory na tyle, są teraz na przodzie. Podczas normalnej szybkiej jazdy nie da sie odczuć, żeby auto ściągało. Prowadzi się dość stabilnie. Jedyne co mi się jeszcze wydaje, to minimalnie mniejszy opór przy skręcie w lewo podczas jazdy. Dodam, że nie mam wspomagania i wszelkie takie rzeczy dobrze czuć na kierownicy.

Napisze jeszcze, że w tym roku w styczniu ustawiana była geometria kompleksowo i było wszystko OK. Później przytrafiła się wymiana sworznia wachacza z prawej strony i po wymianie auto prowadziło się w porządku (nie była ustawiana geometria po wymianie). Przed wymianą tego sworznia, podczas badania na stacji kontroli pojazdów wyszło że nieprawidłowa jest zbieżność koła prawego, ale nie dało się tego odczuć podczas jazdy. Być może opona się już w dłuższym czasie dopasowała??? Czy może to byc powód, że teoretycznie nowsze opony, miększe i wcześniej jeżdżone na tyle, mogą demaskować błędne ustawienie zbieżności?

Będę wdzięczny za wszelkie propozycje co do trafnej diagnozy??? Przyznam, że po raz pierwszy mam taką sytuację i obawiam się, że powodów może być co najmniej kilka :/ Z góry dziekuję za wszelkie rady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimowe (roczne regenerowane)
co to znaczy opony regenerowane?? :shock:

jak kupiłeś bieżnikowane to powodzenia życzę...

 

Jedź na zbieżność i ją ustaw, czasem nawet jedna dziura na drodze potrafi zmienić zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

To prawda, opona bieżnikowana nie dorówna nowej fabrycznie zimówce, ale przede wszystkim nie dorównuje jej ceną i dlatego zdecydowałem się na zakup ;-) Jeżdzi się na nich dość dobrze. W zimie miałem okazję w górach je sprawdzić i się nie zawiodłem. Myślę, że ustawienie zbieżności powinno rozwiązać problem tym bardziej, że diagnosta mi sygnalizował ten problem na prawym kole. Na letnich nie było nic czuć. Może dlatego, że już się tak dotarły i dopasowały. Zimówki z kolei są dużo bardziej podatne i czułe. Tak mi się wydaje przynajmniej.

 

Pozdrawiam

 

Radzę poczytać regulamin forum - zwłaszcza o cytowaniu - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Udało się kupić po 65 zł z racji letniego sezonu i to, że znajomy pracuje w zakładzie oponiarskim. Rozmiar 165/70 R13. Dali mi 2 lata gwarancji. Razem z kolegą będąc w górach mieliśmy okazje trochę tam pojeździć i powiem, że on na Daytonach DW500 nie dawał rady tam gdzie ja jechałem. Niestety na suchym asfalcie trzeba mieć delikatną nogę i w zakręty wchodzić kulturalnie ;-)

 

Ledwo jedno skończyłem pisać a Ty już znowu. Radzę poczytać regulamin forum - zwłaszcza o cytowaniu - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-4 letnia opona z segmentu budżetowego szczerze mówiąc nadaje się do wymiany po tym okresie. W moim przypadku nie warto inwestować w super "kapcie" bo moje autko służy raczej do spokojnego przemieszczania się. Za kilka miesięcy przesiadam się do nowszej meganki więc pomyśle o jakimś super obuwiu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki przypadek.

 

Oby było tak jak piszesz :-) Zbieżność na 100% mam walniętą w prawym kole, bo podczas kontroli na stacji gościu mi to powiedział. W tym czasie miałem wybity też sworzeń wachacza na tym kole ale nie odczuwałem tego. Widocznie stare opony dopasowały sie do tego stanu i nic nie czułem. Teraz kiedy mam już nowy sworzeń i wymienione opony, które są zużyte w bardzo minimalnym stopniu (jeżdżone na tyle w ostatnim sezonie zimowym) pojawił sie mi taki problem znoszenia na lewo przy przyspieszaniu :-? Mam nadzieje, że regulacja przywróci wszystko do normy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!