Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, rozrusznik nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Nie da rady właczyć zapłonu (tak przynajmniej mi się wydaje) . Oczywiście jest na kartę i z przyciskiem START/STOP. Auto nie odpala

 

Jak zapłon niby jest nie włączony (karta nie włożona) to:

światła można normalnie włączyć (pozycja,mijania długie), awaryjne chodzą, jest oświetlenie wewnątrz, centralny zamek chodzi, klakson.

 

W momencie włożenia karty i wciśnięcia "start" bez naciskania sprzęgła załączają się dodatkowo takie obwody:

wycieraczki, elektryczne otwieranie okien.

 

cały czas jednak nie chodzą obwody: nadmuch powietrza do wewnątrz, kierunkowskazy, diagnostyka za pomocą złącza OBD nie jest mozliwa (tak jakby ECU nie zasilane).

 

I teraz moje pytanie: czy w związku z tym że załącza się obwód wycieraczek i elektrycznych szyb po włączeniu przycisku "start" oznacza to że zapłon się już włączył a poprostu jest jedynie usterka obwodu zasilania dmuchawy, kierunkowskazów i sterownika czy też zapłon wciaż jeszcze nie jest włączony. Pytam bo nie wiem czy się czepić konkretnych obwodów czy też poprostu sie zapłon ogólnie nie włącza.

 

 

Czytnik rozpoznaje kartę. Wyświetlacz podaje komendę: "włóż kartę", gdy wkładam komenda znika i pojawia sie "wciśnij sprzęgło i przycisk start". Po wciśnięciu sprzęgła i przycisku "start" coś tam pyknie w bsi, można sobie wycieraczkami pomajtać, szybę uchylić i tyle.

 

Tak na marginesie:

Rozrusznik się nie kręci, po wciśnięciu przycisku "start" jedynie co to wyskakuje poziom oleju ok i pikanie ciagłe słysze przez chwile.

 

 

Skopiowałem to z elektordy u mnie ten sam problem tyle ze dzien wczesniej chciałem odłaczyc aku i zrobiłem zwarcie + z masą kluczem do odkreciania aku. Co może być powodme? Kiedys tak juz miałem ale wtedy to jedna karta działała a druga nie. teraz na obu kartach nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik jest ok, kiedys tez tak mi sie stało ale potem palił przez miesiac dobrze. Okazało sie bo wyciagnałem skrzynkę bezpieczników i jest bezpiecznik nr3 spalony, zobaczymy jutro czy pomogło;) od czego on wgl jest? Te z pod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy ja mialem problem z moja megi. stała przez tydzień i nie moglem jej odpalic. Świecil się komunikat o usterce hamulców, migała kontrolka świec żarowych, wycieraczki szarpały, migały swiatła postojowe i wogóle jakieś dziwne rzeczy. Wczesniej potrafiła nawet tracić moc przy zjeżdzaniu z ronda. Wyciągałem rozusznik, bo myślalem ze to jest to. Po wielu godzinach zmagań udało się. Okazało się że w skrzynce bezpieczników, która znajduje się pod maska nad kołem po stronie kierowcy wypieła się czarna kostka w module, który jest bezspośrednio nad tymi dużymi bezpiecznikami. Żeby go wyjąc musiałem odkręcić przewód zasilajacy ten moduł i wymontować wczesniej akumulator, komputer i siodło akumulatora. Nie jest to zbyt skopmplikowane. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się że autko zapala i wszystko wróciło do normy. Nawet zaczął z powrotem działąć tempomat, ogranicznik prędkości, ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. A nie działały od prawie roku. Mam nadzieje że komuś się to przyda i zaoszczędzi kase na serwis:)) Taka pierdoła a tak psuje nerwy:((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam megankę II 1,9 dci rok 2004 po włożeniu karty do czytnika zaświeca się grzanie świec puszcza blokada kierownicy ale nie kręci silnik bateria w karcie wymieniona ale nadal jej nie mogę odpalić czy może ktoś pomódz ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, dopadło i mnie.

Auto stało cierpliwie przez kilka dni pod chmurką, wczoraj rano wsiadłem odpaliłem, przestawiłem auto i zostawiłem do wieczora.

Wieczorem zonk. po wciśnięciu guzika auto odstawia na czas kręcenia radio, wentylatory itd tyle, że nie kręci. Aku dobre, Clip nie pokazuje mic poza świecami ale te są przez całą zimę i nie było problemu. Clip pokazuje jeszcze jakieś dziwne błędy z pod kierownicy ale to chyba jakieś śmieci są.

Bezpieczniki przed chwilą sprawdziłem, wszystkie wyglądają na dobre.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kiedyś czytałem, że jesli blokada kierownicy nie puści to nie pozwoli zakręcić rozrusznikie, chodzi o to że bolec nie zwolni kierownicy i to może być problemem. zaśniedziłe styki itp. Ja mam Scenic II i też walczę z takim problemem tyle tylko , że u mnie nie pokazuje żadnych błędów, zakpiłem cewkę rozrusznika, szczotkotrzymacz i jestem umówiony z mechanikiem na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ja nie mam blokady od zawsze, a auto zachowuje się tak, jak by chciało kręcić. W zasadzie myśli, że kręci. Wszystko jest odstawione, wentylatory radio i dopiero jak zwolnię pedał to wszystko wraca.

 

Dodano: 27 lut 2015 - 15:24

ok. u mnie już zdiagnozowane. Padł kolejny rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopiszę się tutaj, bo objawy w mojej Megane II są dość podobne.

Wygląda to tak - gdy wciskam Start świecą się kontrolki, spod silnika słychać "pstryk" i tyle. Brzmi to tak jak na tym filmie: link - "pstryk" słychać w tle, tuż po zaświeceniu się kontrolek.

Zaczęło się to od pojedynczych sytuacji - pierwsza próba odpalenia nie skutkowała, wciskam "Start", kontrolki gasną, jeszcze raz - i odpala. Z czasem "pstrykanie" trwało trochę dłużej. Wydawało mi się, że to może kwestia temperatury, bo gdy było cieplej, problemu nie było, pojawiał się w temperaturze w okolicy zera.

I tak sobie zwlekałem z tym, bo auto paliło. W końcu pojechałem na święta, auto postało trochę na zewnątrz (zwykle parkuję je w garażu, gdzie jest cieplej) i odpaliłem go po dwunastej-dwudziestej próbie. A teraz w ogóle się obraził.

Jedyne, co byłem w stanie sprawdzić, to napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku: 12,4 V.

Czy jesteście w stanie określić, co to może być?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!