Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niespadające obroty na gazie i zapalajaca sie kontrolka


white_peter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem tzn sie 2 problemy. Pierwszy znich to nie schodzace mi obroty. Jade normalnie i po pewnym czasie jak wciskam sprzęglo i hamuje na krzyżówce to obroty pozostaja na 1500 do 2000. Znajomy mi powiedział ze to silnik krokowy. Nie wiem :-(

 

Drugi mój problem to po pewnym czasie zapalająca sie pomarańczowa kontrolka. Wiem ze ten temat byl już poruszany. Ale prosze o zdjecie i zaznaczeniu na zdjciu ktróry to dokładnie wężyk bo nie wiem. :-(

 

Narazie nie chce kożystac z pomocy mechanika bo jesli to wężyk i silnik krokowy to po co mam płacic za naprawe jak moge to sam zrobic.

 

Mam jeszcze szarpanie na 2 biegu, ponoć wymiana kabli i przewodów zapłonowych coś pomoże wiec prosze o nazwe dobry świec i kabli zapłonowych

 

Mója meganka to 1.6 classic 8v

 

Dziękuje z góry za dobre rady

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kiedyś miałem do czynienia z Fiatem Tipo na gaz + sterownik AL700 to miałem podobny problem, uaktywniłem w sterowniku funkcję cut-off (czy jakoś tak) to rozwiązało problem niespadających obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zobaczymy, a czy to zwykły wężyk ?? czy są takie typowe wężyki w sklepie które łącza kolektor ssący i MAP sensor ??

Czy szarpanie zniknie na 2 biegu jeżeli wymienie świece i przewody zapłonowe na nowe ?? I jak wymienić to jakiej firmy sa najlepsze do gazu ?? Oczywiście na moj motor czyli 1.6 8v 75KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk jak wężyk. Średnica 4-6mm. Musisz sprawdzić długość i średnicę wewnętrzną. Kup w sklepie motoryzacyjnym na wymiar z zapasem. Najlepiej jakby był ciśnieniowy, żeby go nia spłaszczyło podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten znaczek /// świeci już drugi tydzień. Obroty są normalne, nie skaczą.

Sprawdziłem już wężyk, odłączyłem aku na 2 godziny a ta kontrolka jak świeciła tak świeci, nie mam już pomysłu.

Nie zauważyłem u siebie żadnych zmian w pracy silnika. Kilka tygodni temu zapaliła mi sie na 3 dni i sama zgasła ale teraz już świci 2 tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też sie podłacze... Tez zapala mi sie kontrolka od błędu wtrysków... ale przy wyzszych prędkosciach obrotowych.. Więc jak jeżdzę spokojnie w mieście mam spokój, ale na trasie gdy mam na prędkościomierzu k 160-170km/h zapala sie kontrolka która gaśnie po ponownym rozruchu auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdziłem dokładnie ten weżyk jest troszke sparszwialy i łaczany na srodku koszulka pewnie mial pewna dziurke i poprzedni własciciel lub jego mechanik tak załatwili sprawe !!!! Popukałem delikatnie palcami w MAP sensor i jak dzis caly dzien jezdziłem to ani razu sie nie zapaliła kotrolka ze zygzaczkiem !!!!!!

Wiec z pewnoscia weżyk, lub pukanie w MAP sensor wymienie niedlugo wężyk i napisze na forum czy wymiana wężyka to bylo w 100% to !!!

 

Co do obrotów to narazie pozostane przy silniczku krokowym !!! za jego wymiana !!! jeśli to nie to to wezme możliwość podana przez "szpoka" i wymienie czujnik polożenia wału !!!!!

 

 

Wracajac jeszcze do szarpania na 2 biegu, to mi szarpie mocno jak jest przełaczony na gazie !!! na benzynie nie zauważylem tego zjawiska !!!

Czy mam odwiedzić gazowników ?? bo możliwe ze zła jest domieszka gazu ??

Jeszcze nie wymieniłem przewodów i świec na nowe. Jak wymienie to podziele sie wiadomościami co i jak. A jak nie to jade do gazowników !!! W sumie i tak musze ich odwiedzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam ten sam problem z ta kantrolka od wtrysku czsami sie zapala i z obrotami na gazie i na bezynie nie sa stabilne natomiast mam jescze jedno pytanko jestem tu nowy i bardzo prosze o pomoc - gdzie sie znajduje silniczek krokowy i jak go wymontowac bardzo prosze o pmoc. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiec tak wymienilem wężyk ten pokazany na zdjeciu !!!! i kontrolka przestała sie zapalać !!!!

 

Potem wymieniłem świece na nowe i samochód już tak nie szarpie na 2 jak szarpał na gazie !!!!!

 

Przewodów jeszcze nie wymieniłem bo czekam za przewodami i silniczka krokowego też nie !!!!!

 

Jak wymienie to dam znac co to pomogło

 

 

 

Saki zaznaczyłem do Ciebie czerwonym kółeczkiem gdzie jest silniczek krokowy !!!!

Czarna strzałeczka prowadzi do tego weżyka od zapalajacej sie kontrolki !!!

A czarne kółeczko to MAP sensor do którego idzie ten węzyk i jesli ten sensor jest wadliwy tez kontrolka bedzie sie zapalać !!!!!

post-4594-1194427058_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!