Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik szybko się przegrzewa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem,że silnik szybko się przegrzewa.W czasie jazdy jest jak najbardziej ok,ale problem się zaczyna podczas postoju.

Wystarczy,że zatrzymam auto na 2 minuty przy temperaturze zewnętrznej 30 stopni i już temperatura wchodzi ponad 90 stopni i załącza się wentylator.

Zrobiłem 2 zdjęcia na pierwszym widać jak auto zaczyna się grzać i wskazówka podnosi się ponad 90 stopni i w tym miejscu wentylator zbija temperaturę do równej 90 stopni tak jak na drugim zdjęciu.

Przy postoju z włączoną klimatyzacją jest ok tzn. wskazówka od temperatury nigdy nie przekracza 90 stopni a zazwyczaj jest nawet mniej.

 

Moje pytanie jest takie co może być uszkodzone?

Termostat puszcza dobrze,tzn. widać to zwłaszcza przy pierwszym osiągnięciu 90 stopni.Po osiągnięciu tej temperatury wskazówka opada ale wystarczy postać parę minut i się przegrzeje...

Zamówiłem już nową chłodnicę bo stara jest trochę przybrudzona owadami i paprochami.

Czy chłodnicę mogę sam wymienić?Tzn czy podczas wymiany ucieknie mi czynnik chłodzący od klimatyzacji?

Dodam,że węże od chłodnicy są gorące,że aż się ich dotknąć nie da czyli duży obieg cieczy jest.

Wcześniej w poprzednim aucie wentylator załączył mi się może z 2 razy podczas upałów po 35 stopni ale to jak auto stało dopiero z 30 minut z włączonym silnikiem.

Moje auto to Megane Scenic rocznik 1998 silnik 1.6 8V 90KM K7M

Proszę o odpowiedź

Pozdrawiam

post-42434-0-77874600-1345545444_thumb.jpg

post-42434-0-82871800-1345545480_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 2 zdjęcia na pierwszym widać jak auto zaczyna się grzać i wskazówka podnosi się ponad 90 stopni i w tym miejscu wentylator zbija temperaturę do równej 90 stopni tak jak na drugim zdjęciu.

Chm, jak dla mnie to od zdjęcia pokazują to samo.

Normalnie wskazówka temp. powinna leżeć poziomo czyli na 4 kresce lub ciut powyżej. Jeżeli wskazówka dojdzie do 5 kreski powinien włączyć się wentylator chłodnicy.

Teraz pytanie, co pokazuje źle; wskaźnik na desce czy czujnik temp. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że czwarta kreska wskazuje 90 stopni?Jeśli tak to znaczy,że coś jest nie teges z czujnikiem pokazującym temperaturę na desce rozdzielczej...

A ja przez ponad rok żył w przekonaniu,że trzecia kreska to 90 stopni.

Niestety to w dalszym ciągu nie wyjaśnia czemu wentylator na chłodnicy się włącza.

Czy to może mieć związek z tym,że auto było sprowadzone z Włoch i może czujnik włączający wentylator załącza się wcześniej?Wiadomo przecież jakie temperatury panują we Włoszech :notacrook:

A co do zdjęć to różnią się trochę.

Na drugim zdjęciu wskazówka jest niewiele ponad trzecią kreską i jest to moment w którym włącza się wentylator.

 

W jaki sposób mogę sprawdzić co jest popsute przed kupnem nowego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie i megankach jakie widziałem, 3 kreska to normalna temperatura pracy. Miedzy trzecią a czwartą załącza się wentylator, a w okolicach piątej kontrolka zbyt wysokiej temperatury płynu chłodzącego. Czujnik podający sygnał na licznik można zmierzyć. Cytat z Sam Naprawiam - " Rezystancja wewnętrzna czujnika (między zaciskiem 2 a masą): 60 do 1250 ohm. Temperatura zwarcia styków 115 stopni". Czujnik temperatury dla wentylatora załacza wiatrak przy 92, a wyłacza przy 82 stopniach. Aktualną temperaturę płynu chłodzącega możesz sprawdzić wkładając do zbiorniczka wy równawczego termometr (taki np. od pieca).

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest u Was częstotliwość załączania się wentylatora?

Ile czasu mija u Was od momentu zatrzymania auta do momentu włączenia się wentylatora przy obecnych temperaturach?

U mnie po zatrzymaniu wentylator załącza się po 1-2 minutach ale może po prostu ten typ tak ma??

Auto kupiłem 1,5 roku temu i odkąd pamiętam to się grzał tylko trochę wolniej tzn. musiało upłynąć z 5 minut aby wentylator się włączył.

U znajomego w skodzie Octavii wskazówka od temperatury silnika nie przesuwa się ani o milimetr oe momentu osiągnięcia 90 stopni i wentylator się nie włącza a specjalnie czekałem 30 minut z włączonym silnikiem żeby to porównać.

 

Mam pytanie odnośnie wymiany chłodnicy czy podczas wymiany ucieknie mi gaz z klimy?

I czy jest jakiś sposób aby uniknąć ucieknięcia gazu podczas wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję poczytać starsze posty, znajdziesz tam odpowiedzi na pytania.

Powiem tylko, że w obecnych upałach mnie też włącza się wentylator chłodnicy tak po około 5 min. stania w korku.

W normalnej jeździe, nawet bez klimy, wskazówka stoi na 4-tej kresce lub lekko wyżej. zresztą pisałem już o tym.

Wydaje mi się, że trop z wymianą chłodnicy będzie dobry, nie wiem tylko czy jest szansa wyjęcia chłodnicy z zamontowanym na niej parownikiem klimatyzacji? Wydaje mi się, że trzeba będzie odessać czynnik i dopiero wtedy brać się za wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie wydaje, że tu przyczyną raczej będzie zanieczyszczony (jak autor tematu zauważył) wymiennik ciepła od klimatyzacji, bo on znajduje się przed chłodnicą i on łapie wszystkie zanieczyszczenia i ogranicza przepływ powietrza przez chłodnicę. Wymiana chłodnicy chyba nie usunie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!