Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o pomoc/ opinie


suzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :notacrook:

Mam w planach kupno Scenica II, najlepiej na benzynę żeby niebawem przerobić go na gaz. Jestem z małopolski wiec zwróciłam uwagę na takie:

 

http://otomoto.pl/renault-scenic-2007-navi-klima-alu-94tys-km-C25376377.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-2-0-16v-techline-oplacony-C24836123.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-C25584136.html

 

proszę o jakieś rady, opinie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 1 już po lifcie, coś kombinowane z nawigacją. Brak pokręteł które powinny być na schowku między siedzeniami, a w starszych wersjach przy prędkościomierzu (nie ma tego, ani tego). Radio też z innego modelu (wygląda na stary model z nadajnikiem GPS - ale nie jestem pewny). Brak nakładki na silnik i akumulator. Ja bym sobie go odpuścił.

Nr 2 model przed liftem, za wysoko wycieraczka pasażera (czyli była odkręcana – pytanie po co?). Nie ma ESP/ASR. Wymieniona gałeczka biegów, przed liftem były takie kiepskie, że ledwo wytrzymywały 100tkm, żeby jeszcze było widać wszystkie biegi – czyli sprawdzić przebieg.

Nr 2 też przed liftem, brak oryginalnego radia no i pilota pod kierownicą. Brakuje spinek pod maską (nie znaczy to że był walnięty, tutaj zderzak trzeba czasami zdjąć, żeby cos zrobić przy silniku, lub np. wymienić wahacze) – do sprawdzenia. Sam przebieg wg mnie mało wiarygodny, czyli tylko sprawdzenie w ASO. No i najważniejsze, słynne już naklejki na progach/nadkolach – ja ich nie widzę, a zdjęcia nienajgorsze i chyba ich nie ma zwłaszcza z lewej strony, dlatego przez to dla mnie odpada. Poza tym odcień tylnego błotnika lewego ma inny odcień niż drzwi i zderzak.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę w skrócie

1 i 3 silnik 1,6 16V - mam taki i troszku słaby do Scenica - na miejscu OK - ale autostrada do 120km/h super powyżej dosyć głośny i dużo pali

2 - 2,0 16V - jeśli chodzi o silnik wolałbym niż 1,6 16V

 

chociaż na wiosnę będę szukał 2008 rok 2,0 T - do tego gaz i będzie chodziło (ewentualnie 2,0 dCi z łańcuszkiem)

 

Zgadzam się z uwagami Mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz się czepiać nr 1 to jest wersja Expresjon i powinna mieć chromowaną obwódkę na poduszce powietrznej kierowcy, czyli raczej poduszka wymieniana. Co do silnika to pewnie, że radośc z jazdy daje 2.0T (mam to wiem). 1,6 mam w megance i jak to mówia daje radę, ale jak pojeździsz z mocniejszym silnikiem to się wydaje, że taki 1,6 (115KM) jest słabiutki.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to:

Mój odnośnik

lub

Mój odnośnik

Czy jest obwódka zależy od wyposażenia, nie od tego czy jest tempomat. W najbiedniejszych nie było.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwaj improwizujecie!!!!

Chromowana obwódka pojawiła się po liftingu!!!

Niech eksperci popatrzą w katalogi i specyfikacje aut, a nie w Allegro. Tam wystawcy czasami sami nie wiedzą co sprzedają i głupoty wypisują....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie improwizuje, cały czas jest mowa o samochodzie po lifcie (czyli nr 1) - czytaj od początku. Po liftingu "biedaki" nie miały obwódki.

deska.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy obydwa mają skórzaną kierownicę? Z tego co pamiętam z katalogów meganek, ta zwykła obwódka na poduszce była elementem który można było dokupić w zależności jaką się chciało kierownicę, nie czy się miało tempomat. Pozatym, jak by montowali tylko z tempomatami to nie występowały by wtedy poduszki z obwódką i bez tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały czas jest mowa o samochodzie po lifcie (czyli nr 1) - czytaj od początku. Po liftingu "biedaki" nie miały obwódki.

Patrząc na wyposażenie jakie jest w tym aucie nr1 to faktycznie "BIEDAK" :notacrook:

Z tego co ja widzę, to nieumiejętnie poducha dopasowana do rocznika po jej wymianie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję za odpowiedzi. ja bym się w życiu tego wszystkiego nie dopatrzyła. :notacrook:

oglądałam też takiego:

http://otomoto.pl/renault-scenic-xenon-panorama-navi-C25517073.html

 

fakt faktem droższy, ale lepiej wyposażony i "niby" młodszy... tylko z tą jego młodością mam pewne wątpliwości. Z VINu wynika że auto jest z listopada 2007r. natomiast sprzedawca twierdzi że czerwiec 2008r. . Wiadomo może to być niedomówienie w stylu rok produkcji- rok I rejestracji tylko że wszystkie szyby są z nr 8. Więc jak to jest? Przecież nie mogą być szyby rok młodsze od auta (no chyba że wszystkie były by wymieniane :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki tego bordowego można uznać tylko za poglądowe. Nie wszystko też widać co jest w opisie zamieszczone. Prócz dwustrefowej klimy, bo takiej sceniole nie posiadały, chyba ma wszystko co w opisie.

Sprzedający jednak nic nie napisał o problemach ze zwijaczem pasa pasażera z przodu.

To oczywiście nie dyskwalifikuje auta, można albo naprawić albo podmienić. Na tej podstawie można jednak potargować.

Ogólnie godny zainteresowania, a jaki to rocznik dowiesz się w ASO na przeglądzie przedzakupowym do którego namawiam.

Kiedyś, gdzieś na forum to było wspomniane, (niestety nie odszukam tego, bo tylko wzmianka w którymś temacie) że w fabrykach rok zaczyna i kończy się wcześniej jak kalendarzowy i pod koniec listopada 2007 mogły już być produkowane auta na rok 2008. Do tego jak piszesz, rejestracja w czerwcu 2008 i już jest ta różnica usprawiedliwiona.

Teraz nawet po różnicy w cenie, sama zapewne zauważasz, że auto jakie 1 wstawiłaś do oceny, z prawie takim samym wypasem musiało być trefne, a sprzedający szukał jelenia. (to z podmieniona poduchą w kierownicy)

No i czego wcześniej nikt nie zauważył to w tym czarnym, tylna prawa lampa do wymiany, a towar ostatnio dość wysoko ceniony na rynku wtórnym, ze względu na możliwość podmiany na takie z diodami tych starszych lamp.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!