Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zasilanie Sterowania Szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem kolego że to musi być stały plus ale przez przekaźnik mógłby symulować przekręcenie stacyjki wtedy by działało podnoszenie szyb ale wtedy też zapaliły by się inne odbiorniki najlepiej byłoby to rozdzielić na skrzynce bezpiecznikowej ale tam to jest tak bezsensu zrobione że przychodzi przewód plus ze stacyjki i jest mostek na poszczególne obwody trzeba by było ten mostek rozciąć i tam przylutować plusy na stałe i powinno wtedy działać tak mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przez przekaźnik mógłby symulować przekręcenie stacyjki wtedy by działało podnoszenie szyb ale wtedy też zapaliły by się inne odbiorniki

Po co to tak komplikować?? Przecież nie zależy Ci na zdublowaniu funkcji stacyjki, która po przekręceniu kluczyka stały plus zamienia na plus po stacyjce dla innych podzespołów.

Tobie jest potrzebne zasilanie plusem (i masą) przy wyłączonej stacyjce podnośników szyb, w momencie żądania ich domknięcia. Diody w obwodach będą zabezpieczały instalacje, by zasilanie nie było podane od tyłu, od strony odbiorników, gdzie te nowe przewody podepniesz.

 

Dodano: 30 sie 2012 - 22:37

i tam przylutować plusy na stałe i powinno wtedy działać tak mi się wydaje

Nic podobnego skoro to przychodzi ze stacyjki. Stacyjka w pozycji ZERO nie łączy plusa stałego jako plus po stacyjce. Ten po stacyjce jest dopiero po jej przekręceniu, a pomiędzy pozycjami i tak ten plus chwilowo zanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trochę się nie rozumiemy na bezpieczniki od szyb plus przychodzi dopiero wtedy gdy przekręcę stacyjkę w pozycję zapłon. Jeżeli bym kable przy bezpiecznikach uciął a podłączył bezpośrednio stały plus to wtedy szyby powinny działać cały czas niezależnie od stacyjki. Problemem jednak jest to, że z tego samego kabla co szyby zasilane są jeszcze inne obwody nie jest to rozdzielone tak jak pisałem wcześniej połączone jest to taką szyną i trzeba by było całą puszkę z bezpiecznikami przerabiać a co do tych przekaźników to jeśli bym chciał to musiałbym wykorzystać jeden przekaźnik który podawał by masę na wszystkie silniki podczas domykania ( sterowany byłby z centralki) a plusy byłyby podawane przez centralkę do każdej z szyb z osobnego kanału. Czy dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczników nie ruszaj, to nie ma sensu i nie ma takiej potrzeby.

Z przekaźnikiem do włączania minusa dobrze myślisz, co do plusa to zależy jak to z centralki wychodzi. Jeśli na każdą szybę jest oddzielny przewód, to tak jak piszesz, jeśli tylko jeden, to też zabuduj przekaźnik jak do masy. Ten przekaźnik (jego cewkę) włączający masę i tak musisz pod ten plus z centralki wychodzący podłączyć.

Ja to tak widzę, jesli z centralki tylko jeden przewód plusowy sterujący domykaniem wychodzi:

Załącznik fota 1

post-2372-0-28399700-1346369855_thumb.png

Oczywiście wszystkie przewody z wspólnym początkiem za przekaźnikiem, trzeba jak pisałem wcześniej zabezpieczyć odpowiednio podłączonymi szeregowo diodami, po jednej na przewód do silniczka, (wystarczą BYP40/50) by w czasie normalnej eksploatacji zamykając ręcznie z przycisku jedną szybę, nie zamykały się wszystkie. W tym miejscu za przekaźnikiem by się to mostkowało na wszystkie napędy.

Tak by to miało wyglądać jeśli z centralki wychodzą 4 przewody plusowe do każdej z szyb:

Załacznik fota 2

post-2372-0-61396100-1346370142_thumb.png

Tu należy to samo z diodami po stronie minusowej wykonać.

Wyżej jest zabezpieczenie i na + i na masie, bo nie wiem czym silniczki sa sterowane z przycisków. Może plus być stale po stacyjce podawany, a z przycisku podajesz masę, lub odwrotnie, skoro po wyjęciu kluczyka zanika i plus i masa.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego Gojgien za pomoc w dążeniu do rozwiązania problemu. Z tego co pomierzyłem dla tylnych szyb na stałe jest plus a sterowanie odbywa się za pomocą masy lecz dla podłączenia takiego jak proponujesz nie robi to różnicy bo i tak byłaby podawana masa i plus. Podłączyłbym to tak:

post-44079-0-46911700-1346385338_thumb.jpg

Masa byłaby podana na przewód silnika, na którym pojawia się masa podczas podnoszenia szyby z przycisku.Przekaźnik byłby sterowany z centralki masą. Drugi przewód silnika byłby przecięty i podłączony pod odpowiednie kanały centralki która podawałaby plusa na silnik. Kwestia doboru diod. W domu nie posiadam takich jak podałeś mam może jakieś 3A prostownicze tylko czy nie będą za małe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i masą przekaźnik wysterować. To co przedstawiłem wyżej to tylko poglądowy szkic, z domniemania, nie znając wyjść z centralki.

Sprawdź sobie jeszcze czy przy przednich szybach masz identycznie jak przy tylnych, czy tam nie jest polaryzacja pozamieniana ze względu na istnienie blokady zamków i szyb przed dziećmi...

Diody podałem przykładowe, (i to jeszcze wkradł się błąd, miało być BYP401/50. To niby dioda 1A ale szczytowo wytrzymuje do 50A) Masz mocniejsze to też mogą być. Największe obciążenie jest jak szyba jest przymarznięta, tu raczej nie będzie tego problemu, bo zimą raczej nie będziesz tego stosował.

Zastanawia mnie tylko te 8 przewodów po 2 na kanał wychodzących z centralki...

To jest 8 razy + ? Nie występuje już tam masa na 4 z nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego nie ma 8 plusów. Dwa przewody są na każdy z kanałów. Są to wyprowadzone styki przekaźnika. Przecina się przewód plusowy idący do silniczka i wlutowuje się te dwa kable. W normalnym stanie centralki jest zwarcie na kabelkach więc sterowanie fabryczne będzie działać normalnie, natomiast jak centralka domyka to na jeden z kabelków podaje plusa mniej więcej tak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!