Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,0-litrowy silnik w nowym Fordzie Mondeo


Zygmund

Rekomendowane odpowiedzi

Sam nie jestem zwolennikiem małych silników jeżdzę Maximą 3,5l ale niestey ceny paliw wymuszą minimalizacje pojemności i zużycia paliwa.

 

Nie wiem czy dokładnie przeczytałeś poprzedzające Twój posty. Downsizing silników nie prowadzi wprost do obniżenia zużycia paliwa. Do obniżenia emisji CO2 i owszem (chociaż w porównaniu z aktywnymi wulkanami cały cywilizowany świat produkuje nieznaczny ułamek globalnej emisji tego gazu całego globu). Już w momencie pojawienia się w Skodach silników 1.2 HTP (btw mój znajomy ujeżdżał taką Fabię przez kilka lat i uknuł rozszyfrowanie tego skrótu: HindusToPcha po czym stwierdził że to ostatni jego samochód z małym silnikiem) został zrobiony przez którąś redakcję motoryzacyjną z tych rzetelnych test jego paliwożerności. Jeżeli rzeczywiście jeździło się nader spokojnie spalał w porównaniu do danych producenta o ok. 1-1,5 l/100 km więcej to w momencie zabawy w częste wyprzedzanie ciężarówek (dynamiczne przyspieszanie) oraz utrzymywaniu wysokich prędkości przelotowych (autostrady) okazywało się że Fabia HTP potrafiła w trasie spalić 11-13 l/100 km. I to mniej więcej potwierdzało moje spostrzeżenia z Corsy B 1.0 12V gdzie jeżeli snułem się na trasie między ciężarówkami ok. 80 km/h to paliło toto mało, ale już wyprawa w Bieszczady wywołała spalanie rzędu 8,5l/100 km co dla tak małego silnika było jak dla mnie nie do zaakceptowania. Dokładając jeszcze trudność przy wyprzedzaniu co żywo przekładało się na bezpieczeństwo na drodze moje i innych a wrażenia miałem podobne z tymi z czasów jak jeździłem maluchem i do wyprzedzenia ciężarówki jadącej ok. 70 km/h należało mieć przed sobą kilka kilometrów prostej i lepiej płaskiej lub lekko opadającej drogi.

 

Podobnie z paliwożernością moim zdaniem ma się sprawa z silnikiem 1.4 TCE przynajmniej w Sceniku III jakim miałem okazję jeździć. Przejechałem nim w ciągu 2 dni ponad 180 km. i musiałem wyrównać zużyte paliwo. I okazało się że samochód spalił tylko 11,1 l/100 km gdzie dla porównania mój GS II 2.0T w porównywalnych warunkach wypijał 10,3l /100 km. OK, mogłem jeździć tak jak wskazywały mi strzałki przy obrotomierzu. Tyle ze wtedy o dynamice można było zapomnieć i w gęstym ruchu byłem zawalidrogą. Więc jednak twierdzę że mały silnik ma sens ale w małym samochodzie, tyle że jeżeli jeszcze dołożysz mu wiatrak i będziesz wysoko kręcił to nie ma zmiłuj, będzie musiał zużyć więcej paliwa.

 

A wracając do tytułowego Mondeo znalazłem tylko cennik Focusa (bo wg strony Forda Mondeo jeszcze nie widać w ofercie z tym silnikiem) i ciekawostka: wersja Trend (średnia wersja mająca potrzebne wyposażenie ale bez wodotrysków) kosztuje odpowiednio: 1,6 Duratec 105 KM 66200 zł a 1.0 EcoBoost 100 KM 67050 zł. Różnica niewielka, ale dla mnie ta pierwsza możliwość jest ciekawsza.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!