Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Vacum czy Servo?


gral8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni zauważyłem syczenie z okolic pedału hamulca - najczęściej w momencie odpuszczania. Kilka wciśnięć i pedał jest w podłodze. Po odczekaniu chwili pedał jest ponownie twardszy, ale i tak nie tak twardy jak przed tym syczeniem. Czytałem, że to najprawdopodobniej membrana w serwie jest nieszczelna jednak pojawił się drugi objaw. Polega on na braku mocy w momencie zmiany biegu na kolejny wyższy. Przykładowo na jedynce jest normalnie, jednak na zadaniu dwójki i nagłym wciśnięciu gazu auto ma kompletną dziurę na 2 sekundy po czym dopiero się zaczyna zbierać. Zdarzały mi się te objawy w braku mocy przed objawami syczenia z okolic pedału hamulca, jednak teraz gdy syczenie się pojawiło objaw dławienia się silnika po zmianie biegu występuje bardzo często.

Stąd moje pytanie czy takie objawy moga być spowodowane uszkodzeniem vacum pompy?czy też syczenie z pedału hamulca jednoznacznie wskazuje na servo?

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec w podłodze jak opisujesz to objaw awarii serva. Gdy servo jest dobre, a Vakum wytwarza za małe podciśnienie, wówczas pedał hamulca przy drugim, szybkim naciśnięciu jest twardy (brak odpowiedniego podciśnienia dla wspomagania) i auto prawie nie hamuje. Tak przynajmniej miałem w starszym sceniolu. Po wymianie pompy hamulce wróciły do pierwotnego stanu.

Co do dziury w mocy, to sprawdź stan cienkich, gumowych wężyków z rozdzielacza za Vakum w stronę elektrozaworu. Jest o tym temat na forum z fotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie znalazłem uzasadnienie tych dwóch usterek. Syczenie powoduje wysiloną pracę vacum pompy, która z kolei nie daje rady z uruchomieniem turbo i stąd bierze się ta dziura w momencie zmiany biegu na wyższy i nagłego przyspieszania. Dodam, że czesto syczenie trwa dosyć długo. Nieraz musze je przerwać wciśnięciem pedłau hamulca, stąd wniosek, że nieszczelnosć jest nie mała i vacum pompa ma co robić.

 

Zanim zaczęły się problemy z syczeniem i miekkim pedałem hamulca również od czasu do czasu miałem takie dziury przy zmianie biegów, co może świadczyć o stopniowo zwiększającej się nieszczelności, która obecnie jest już na tyle duża, że objawia sie syczniem.

 

Czy ktoś orientuje się co do ogólnych cen serwa?

Edytowane przez gral8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!