Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala, ale chodzi bardzo nierówno, po dodaniu gazu gaśnie


MMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Meg zaskoczyła mnie tym razem bardzo negatywnie. Do rzeczy. W ciągu ostatnich tygodni auto jest intensywnie eksploatowane, pokonuję (pokonywałem) nim dziennie ok. 400 km. Przedwczoraj w drodze do domu auto nagle zgasło w czasie jazdy. Po odpaleniu zaczęła chodzić bardzo nierówno, a po lekkim dodaniu gazu od razu gasła. Na miejscu sprawdziłem pompę paliwa, filtr paliwa, wyczyściłem sterownik i jego wtyczkę, sprawdziłem iskrę. Wszystko wydawało się być w porządku, pompa pracuje, filtr paliwa jest w porządku, iskra jest na wszystkich świecach. Skończyło się to holowaniem do domu w środku nocy. Auto zachowuje się zupełnie, jakby brakowało mu paliwa, jednak jestem pewien, że paliwo jest (tym bardziej, że była tankowana zaledwie 40 km przed miejscem, na którym podróż się skończyła). Co jeszcze można sprawdzić? Moje podejrzenia padają na sterownik silnika...czy słusznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zachowuje się zupełnie, jakby brakowało mu paliwa, jednak jestem pewien, że paliwo jest (tym bardziej, że była tankowana zaledwie 40 km przed miejscem, na którym podróż się skończyła)

A paliwo nie jest przypadkiem trefne z tej stacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo tankowane na Orlenie. Stacja w Glinojecku. :D A póki co, chyba znalazłem winnego. Poszedłem właśnie do samochodu, o dziwo, auto odpaliło pięknie, zaczęło wkręcać się na obroty. Ale po chwili usłyszałem dziwne dźwięki spod tylnej kanapy i auto znów zaczęło falować. Odpaliłem jeszcze raz, chwilę pochodziło i znowu zgasło. To chyba początek końca pompy paliwowej. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzenie pada na cewkę.

Uruchom silnik i zdejmij fajkę z pierwszej świecy. Jeżeli nie będzie różnicy w działaniu silnika, ta cewka najprawdopodobniej będzie uszkodzona. Jeżeli będzie różnica w działaniu silnika, załóż fajkę z powrotem i zdejmij z następnej świecy. Zrób tak ze wszystkimi fajkami.

Mogły się również zepsuć świece lub kable. Może spadła wtyczka z cewki. Musisz zerknąć na cewki i w ich okolice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy świeżo wymieniany (oryginalny). Iskra jest na wszystkich świecach, więc cewki/kable/świece wykluczam. Auto zachowuje się dokładnie tak, jakby kończyło się paliwo. Czy pompa paliwa ma w sobie jakiś dodatkowy filtr, oprócz tego zewnętrznego?

 

Wyciągnąłem pompę...i doznałem szoku. Na dnie zbiornika znajdowało się mnóstwo syfu. Musiał się on tam pojawić w przeciągu ostatniego roku, gdyż wówczas ostatni raz ją wyciągałem. Po rozebraniu pompy moim oczom ukazało się totalnie zapchane sitko i masa szlamu w pojemniku. Po wyczyszczeniu sitka i pojemnika autko odpaliło, przez ok. minutę pracuje równo i wkręca się na obroty, jednak po tym czasie pompka znów dostaje świra i samochód gaśnie. Nie zostaje nic innego, jak szukać drugiej. Fajne mamy paliwo w Polsce...

 

I klapa. Auto popracowało 2-3 minuty i padło. Jest to samo, co było przedtem... Wymieniona pompa i czujnik położenia wału - nic to nie dało. Po odpięciu krokowca - bez różnicy. Cewki? Iskra jest na wszystkich 4 świecach. Nie mam już pomysłu...

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Wymień;

- cewki - polecane to beru,

- świece - odstęp elektrod zmień na 0,7-0,8 mm,

- czujnik położenia wału - tylko oryginał,

- zapewnij szczelność map-sensorowi oraz wężyków ciśnieniowych,

- pomierz podciśnienie na ciepłym silniku;

  w silniku 2.0/16V powinno wynosić na obrotach biegu jałowego ok. 32-38 kPa,

- wymień rozrząd,

- przeczyść przepustnicę i wymień oringi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki - podmienione 

swiece - podmienione 

szczelność zachowana

Rozrząd nowy (dwa razy sprawdzany przez dwóch mechaników na blokadach)

Po co mam zmniejszać przerwę, albo czyścić przepustnice (jest czyściutka) jak to się stało nagle. Auto jeździło idealnie przed tym jak wystrzelił wężyk z benzyną i poszło zwarcie, spaliło główny bezpiecznik na plusowej klemie i już nie jeździ 

Edytowane przez dante944
Blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!