Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Parking Brake + Eledtronic Fault - po regeneracji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dosyć typowy problem uszkodzenia hamulca parkingowego, ale nie znalazłem aż tak bardzo zbliżonych objawów do moich żeby mi pomogły rozwiązać sprawę.

Mianowicie po wymianie klocków tylnych i dojechaniu do domu, w trakcie zaciąganie ręcznego nastąpił pisk i chrobotanie, ale ręczny się zaciągnął. Odpaliłem, zgasiłem sytuacja się powtórzyła z tym że ręczny puścił i już zanikł, za to pojawiła się kontrolka "Check parking Brake" oraz "service+p". Komputer wykazał defekt wewnętrzny hamulca, więc wymontowano go (wtedy komunikat "check..." zniknął a pojawił się "Electronic Fault") i odesłano do Electric Cars na regenerację. Po przysłaniu naprawionego modułu, wstawione nowe linki hamulcowe (brak u mnie zamienników, tylko serwis 235 PLN... :-/) zamontowany hamulec i no własnie.

Hamulec zaciąga się po zgaszeniu silnika, dźwignią też mogę do zwolnić ale nie zwalnia się po ruszeniu. Po odpaleniu po 2 sekundach zapala się "Check parking brake", "Service+P" i Electronic Fault.

Podłączenie do komputera i wykazało błąd sterownika skrzyni biegów, ale skrzynia jest manualna. :-/ Zauważono też w wartościach rzeczywistych, że wykazuje pedał sprzęgła ciągle wciśnięty na 100%, wymieniono ten krańcowy czujnik wysprzęglenia nad pedałem sprzęgła, jednak bez zmian. Czy jest tam więcej czujników, potencjometr czy coś? Czy może to być problem tego nietypowego błędu?

Dzięki i pozdrawiam, może się uda naprowadzić się moje autko na włąsciwe tory.

 

 

Mam nadzieję, że pomoże na przyszłość. Cały moduł hamulca parkingowego nie został poprawnie skonfigurowany do mojego samochodu w czasie regeneracji. Skalibrowanie hamulca i wskazanie odpowiednich danych auta w Clip'ie załatwiło sprawę.

Edytowane przez toxic76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś też wyświetlił mi się komunikat Electronic Fault i Service+P. Do tego nie zapaliła się kontrolka ręcznego ale ręczny działa normalnie. Po przejechaniu kilometra wszystko zgasło. Po paru minutach zapala się i po chwili gaśnie i tak w kółko. Czujniki pedału sprzęgła były wymieniane rok temu. Mam pytanie jaką funkcje pełni potencjometr przy sprzęgle, za co jest odpowiedzialny i jakie powinny być jego wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 lat później...

,witam.

Posiadam scenica 2 z 2004 roku podepne sie tutaj wiec tak szukałem kabelka zasilania tylniej szyby bo nie grzeje .. <nie znalazłem> szedłem po kolei i dotarłem do r2 po siedzeniem kierowcy, tam rozpialem wtyczke aby zobaczyc czy tam idzie ten kabelek ale niestety.... złożyłem gniazdo ze wtykiem ładnie klikneło zapieło i szedłem dalej znalazłem sie na r2 pod konsolom obok sprzedła sciagnałem tapicerke z progu rozpialem złożylem wszystko odpalam a tu check electric a za chwile check brake parking. sprawdziłęm kostki wszystkie ponownie wszystko ok a service dalej swieci. help!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!