Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubywa oleju


1982robo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie oleju elf 5w40 syntetyk, który zalałem po kupnie scenica. Auto ma przebieg 200tysięcy. Przejechałem koło 5 tysięcy i ubywa go, miałem na dolewkę niecałe pół litra i dolałem bo po podroży jakby znowu zmalał stan(z dwóch oczek na brak oleju, ale to dla tego ze stał deczko pod górkę). Po dolaniu wskaźnik pokazał 4 oczka, potem spadło na 3. Co mam teraz zrobić?? Czy silnik już przepłukało, czeka mnie remont?? Czy mam zmienić olej na półsyntetyk?? Czy jeździć dalej na tym 5w40? Co radzicie??

Edytowane przez 1982robo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj na bagnecie poziom oleju jest pewniejsze niż czujnik tylko niech auto trochę postoi na równej powierzchni. Bo to że pokazuje ci 4 oczka na wskaźniku a po przejechaniu paru km gasisz silnik i przekręcasz kluczyk to normalne że pokazuje mniej bo olej nie spłynął jeszcze do tego jak masz wątpliwości to popatrz czy aby gdzieś nie widać na silniku wycieku oleju albo jak auto dłużej stoi plam oleju pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy niema wycieków oleju gdzieś z silnika jak nie ma to olej albo jest spalany ale to wtedy autko by ci kopciło, sprawdź jeszcze czy czasem nie dostaje się do układu chłodzenia odkręć zbiorniczek wyrównawczy i popatrz czy niema tłustych plam na górze od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ile ci tego oleju ubywa na 10000tys km?

 

Dodano: 18 wrz 2012 - 21:33

Witam. Mam pytanie odnośnie oleju elf 5w40 syntetyk, który zalałem po kupnie scenica. Auto ma przebieg 200tysięcy. Przejechałem koło 5 tysięcy i ubywa go, miałem na dolewkę niecałe pół litra i dolałem bo po podroży jakby znowu zmalał stan(z dwóch oczek na brak oleju, ale to dla tego ze stał deczko pod górkę). Po dolaniu wskaźnik pokazał 4 oczka, potem spadło na 3. Co mam teraz zrobić?? Czy silnik już przepłukało, czeka mnie remont?? Czy mam zmienić olej na półsyntetyk?? Czy jeździć dalej na tym 5w40? Co radzicie??

dolałes na 5000tys km 0,5l oleju i ty chcesz robić remont?

"Ale przecież nawet producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego w ilości do 0,5 litra na 1000 km, o czym pisze w instrukcji obsługi do tego auta.?"

 

Po co robic problemy jak auto se troche łyka oleju?Jak cos sie bedzie działo z silnikiem nie ma mocy jakies problemy z odpalaniem to mozna sie martwic a tak lac oliwe i jezdzic

Edytowane przez kamill1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Po podróży, jakieś 600 kilometrów znów ubyło oleju. Na bagnecie przed wyjazdem było gdzieś pod połowę (trzy kółka na wskaźniku), po powrocie niecałe 1/4 na wskaźniku. Na gdzieś 6 tysięcy przejechane 1 litr oleju. Chyba to dużo? Pod silnikiem sprawdzałem, nic nie widać, nie kopci, w płynie nie ma plam. Tylko co zauważyłem: dziś przy dolewaniu w miejscu gdzie przymocowane jest utrzymanie linki sprzęgła koło łapy, tam jest jakiś taki rowek jakby i tam było wilgotno w tym rowku i jego okolicy. tam jest sprzęgło czy co? może to olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim ubywaniu oleju, kopciłby i to w taki sposób, że na pewno byś zauważył. Musi gdzieś być wyciek, jak nie kopci ( i nie ma masła w płynie chłodzącym).

Popatrz na silnik. Może leci z uszczelniacza wału korbowego lub z wałków rozrządu. W tym silniku chyba uszczelniacze są obydwu stron (nad łączeniem silnika ze skrzynią biegów oraz na kołach zębatych rozrządu). Popatrz również, czy nie leci z filtra oleju i miski olejowej.

Na noc podłóż pod silnik tekturę. Ewentualne wycieki powinno być na niej widać.

może to olej?

Wsadź palec. Jak będzie tłuste, to olej. Jak nie będzie tłuste, to nie olej.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drzwiach była naklejka że olej 5w40, tylko bez daty i bez przebiegu. Więc nie wiadomo kiedy tak naprawdę był taki lany. odkrecalem ta plastikową pokrywę pod silnikiem i była sucha. Miska była deko przypocona ale nie cieklo z niej. A czy do wałków rozrządu to trzeba coś rozkręcać żeby się dostać czy będzie widać z kanału? Może to uszczelniacz tego wału pod strony połączenia że sprzęgłem bo jakby właśnie nad sprzęgłem tą wilgoć widziałem. ewentualna wymiana tego to duży koszt?

 

Dodano: 24 paź 2012 - 12:39

Witam,dziś rozkręciłem świece. Oto co zobaczyłem:

http://www37.zippyshare.com/i/1020861/32467/2012-10-24%2009.37.34-1sza%20swieca.jpg - pierwsza

http://www37.zippyshare.com/i/17654272/652123/2012-10-24%2009.49.22-2ga%20swieca.jpg -druga

http://www37.zippyshare.com/i/40954134/641795/2012-10-24%2010.31.27-3cia%20swieca.jpg -trzecia

http://www37.zippyshare.com/i/91489647/204275/2012-10-24%2010.42.49-4ta%20swieca.jpg -czwarta 1

http://www37.zippyshare.com/i/87113325/909771/2012-10-24%2010.43.00-4ta%20swieca.jpg -czwarta 2

 

 

 

Te dwie ostatnie jakieś dziwne, a szczególnie ostatnia, zasmolona, czy może to być przez olej? Chyba przydałoby się je wymienić, chociaż maja dopiero koło 6 tysięcy. Nigdzie nie widać wycieków tego oleju :) <czerwona>

Fotki zamieszczamy w postaci załącznika lub wykorzystujemy hosting forum.

Popraw!

Edytowane przez 1982robo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przebieg masz prawie 200 tyś. kilometrów i zalewanie półsyntetyku to trochę ryzyko - silnik może spalać olej. Wymieniłbym na półsyntetyk i zobaczył "efekty"

 

ps. wg. serwisówki Toyoty wyjeżdżając nowym autem dopuszczalne jest zużycie oleju na poziomie 1 litr na 1 tys. km - takie normy ma Toyota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jeden litr!! Masakra! Ponoć dla renówki jest 0,5 litra wiec te moje nie całe dwie setki na tysiąc to pikuś w porównaniu z litrą :( . Jak będę miał chwile podjadę gdzieś do mechaników i niech mi sprawdza kompresję na cylindrach i spróbują zlokalizować tan wyciek. Na razie jeżdżę na tym do następnej wymiany i wtedy zmienię. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!