Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

gimniak kolega Don_Pedro wyraźnie pisze, że wskazówka temperatury jest na drugiej kresce, a to nie jest właściwa temp. Wymiana termostatu, a przynajmniej jego sprawdzenie jest jak najbardziej wskazane.

Faktycznie nie zwróciłem uwagi na ten zapis, mea culpa.

Strzałka na zegarze zatrzymuje się na trzeciej kresce od dołu (czyli nie jest poziomo, lecz o jedną niżej)

Widać ten nowy wymieniony termostat otwiera się przy niższej temperaturze niż powinien i więc tak jak to P_r_z_e_m_o podsumował wymiana termostatu na właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony - stan bez zmian. <szukaj>

Zaczynam się zastanawiać, czy przypadkiem czujnik wentylatora chłodnicy nie zgłupiał i nie załącza zbyt szybko, przez co płyn chłodzący nie może osiągnąć prawidłowej temperatury. Co o tym myślicie? A może jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakieś inne sugestie?

Kolego jest zimno i auta za bardzo się nie nagrzewają podczas jazdy. Spróbuj włożyć tekturę między pas przedni a chłodnicę (nie zakrywając całej chłodnicy) i wtedy zobacz co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76: bez przesady! To nie jest mój pierwszy samochód i w tym przypadku nie dam sobie powiedzieć, że przy -10 nie da się normalnie nagrzać samochodu. Poza tym problemem może być to, co już mówiłem, a co zauważył P_r_z_e_m_o, czyli:

 

Don_Pedro wyraźnie pisze, że wskazówka temperatury jest na drugiej kresce, a to nie jest właściwa temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz na to, że w firmie służbowy VW transporter 1,9 TDI na tej samej tracie przy różnicy tylko 5st.C na dworze, różnie się nagrzewa na tej samej trasie i przy tych samych warunkach drogowych.

To nie jest mój pierwszy samochód i w tym przypadku nie dam sobie powiedzieć, że przy -10 nie da się normalnie nagrzać samochodu.

Da się nagrzać normalnie. Ale na dłuższej trasie. Moja meganka jeździ codziennie tą samą trasą i przy temp. -18st.C nagrzewała się (4 kreska) po przejechaniu około 8-9km, a przy -10st.C już wskazówka osiągała 4 kreskę po około 5 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się zastanawiać, czy przypadkiem czujnik wentylatora chłodnicy nie zgłupiał i nie załącza zbyt szybko, przez co płyn chłodzący nie może osiągnąć prawidłowej temperatury.

Może tak być, ale nie przypuszczam, że w tym przypadku, bo wtedy wentylator musiałby chodzić cały czas (również na wolnych obrotach, jak temperatura dojedzie do tej "trzeciej" kreski), a o tym nie ma żadnej wzmianki.

Termostat wymieniony - stan bez zmian.

Więc jest prawdopodobnie z tej samej serii co poprzedni - taka sama temperatura początku otwarcia. Trzeba po prostu sprawdzić w garnku, przy jakiej temperaturze zaczyna sie otwierać termostat (powinien przy 89*C) i przy jakiej następuje pełne jego otwarcie (101*C - trudniejsze do sprawdzenia). Jeżeli przy sprawdzeniu wyjdzie, że początek otwarcia termostatu następuje przy tych 89*C, a po jego zamontowaniu do silnika, silnik nie osiąga właściwej temperatury (na wskaźniku), to trzeba się przyjrzeć układowi pomiaru temperatury - czujnikowi temperatury, pinom w kostkach (ich czystości - zanieczyszczone będą zaniżać temperaturę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam tak ze przy postoju auta temperatura spada czy po wcisnieciu sprzegła jada na luzie a jak jde temperature trzyma! zpalal sobie auta i zobcz reką kiedy ci sie otworzy termostat i w jakim połzeniu bedzie skazówka na liczniku! myśle ze to bedzie czujnik a nie termostat skoro dwa zachowója sie podobnie! a co do grzania to stawiam na nagrzewnice albo klapki sie niedomykją!

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne podsumowanie: nagrzewnice jest wymieniona, termostat też - proszę więc nie pisać o konieczności ich wymiany. Silnik nagrzewa się w miarę szybko do tej trzeciej kreski, lecz temperatura dalej nie rośnie. Wentylator chłodnicy włącza się okresowo. W moich poprzednich samochodach, w tym w Scenic'u, po przejechaniu kilku kilometrów zdejmowałem kurtkę nawet przy niskich temperaturach i po max. 15 km zmniejszałem ogrzewanie na połowę. W obecnej "renówce" po 25 km ogrzewanie na maxa i jest "tak sobie". Dlatego zacząłem przychylać się do jakiegoś walniętego czujnika. Niestety, mam też jakąś przerwę w złączu OBD i nie mogę na razie podłączyć kompa, aby odczytać wskazania czujników, więc poruszam się po omacku i liczę na Waszą kreatywność :!:

Dla uściślenia: termostat Vernet, nagrzewnice Nissens - więc nie żaden szmelc <szukaj>

Edytowane przez Don_Pedro_123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to ja rowniez sie podepne pod temat ogrzewania a mianowicie w mojej megi ogrzewanie jest dosc slabe. Rzeczy jakie zauwazylem to:

-jak jest obieg zew. to temp. wylotu na kratkach wynosi ok 47oC a jak jest obieg wew. to temp. wzrasta do 58oC a nawet czasem 60oC lecz na obiegu wew. paruja szyby (filtr pylkowy wymieniony. Jakby ktos mogl sprawdzic i podac jaka temp. ma na wylocie ze srodkowych kratek to bede wdzieczny.

Regulamin forum jasno mówi o zasadach wklejania zdjęć <szukaj>- Prezes

tutaj zaznaczylem w ktorym miejscu u mnie stoi wskazowka temp. cieczy a jak to u was wyglada?

-trzecia sprawa to termostat, niby dziala lecz zastanawia mnie jeden fakt gdy silnik jest rozgrzany do tej temp. co zaznaczylem na powyzszym zdjeciu i go zgasze to po 5 min. jak znow odpalam to nagle wskazowka spada do tej bialej kreski co jest pod czerwona ktora zaznaczylem. Czy u was tez tak jest?

-Czwarte to zaznaczam ze uklad jest odpowietrzony

-Czy mozna podejrzewac czujnik temp. ten co jest przy termostacie?

Prosilbym o jakies pomysly z wszej strony

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. wylotu na kratkach wynosi ok 47oC a jak jest obieg wew. to temp. wzrasta do 58oC a nawet czasem 60oC

Włącz mocniej wentylator szybciej się nagrzeje. Pomyśl, przecież jak wsiądziesz do zimnego auta ( u mnie jest teraz -7°C) to musi rozgrzać się cała pojemność kabiny, masz straty spowodowane ogrzewaniem elementów wnętrza, szyby i bagażnik.

Nie ma tak że wsiadasz odpalasz, silnik się natychmiast nagrzewa i w momencie w kabinie robi się gorąco, że trzeba w slipkach siedzieć.

Przy obecnych temp. u mnie w Scenicu po 2-3 km dmucha ciepłem z kratek, te środkowe na konsoli mam zamknięte. Ale tak po 10-15 km robi się na tyle ciepło, że można by zdjąć kurtkę. Oczywiście tego nie robię, przykręcam ogrzewanie.

Na mój gust nie masz OK i szukasz dziury w całym.

na obiegu wew. paruja szyby (filtr pylkowy wymieniony.

Zawsze tak będzie, wynika to z wilgotności względnej, punktu rosy itp. Odsyłam do wikipedi tam to wszystko ładnie jest wyjaśnione. Dotyczy to każdego auta, w jednym będzie się to działo szybciej w innym w drugim wolniej, ale zawsze tak będzie.

gasze to po 5 min. jak znow odpalam to nagle wskazowka spada do tej bialej kreski

Normalne zjawisko, płyn w chłodnicy się już schłodził o kilka, kilkanaście stopni, w sumie po to jest przecież chłodnica. Silnik to kawał stali, obudowany ze wszystkich stron. Jak go po kilku minutach odpalisz to na wskaźniku będziesz miał temp. płynu w pobliżu czujnika temp. Odpalisz silnik, zacznie pracować pompa wodna, która pociągnie zimny płyn z chłodnicy. Temperatura musi spakść o kilka kilkanaście stopni. Będzie to wyraźnie widać na wskaźniku.

Prosilbym o jakies pomysly z wszej strony

Niby jakie? Fizyka się kłania. <szukaj>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko że ja mam 14km do pracy a za ciepło to niema. Dodam ze oba węże nagrzewnicy są tak samo ciepłe a reduktor z LPG jest wpiety równolegle. Temperatury wylotu z kratek sprawdzałem na 3 biegu wentylatora. Troche mnie to dziwi ale ostatnio robilem od znajomego Corse B i ta stala cala oblodzona i po 10min od odpalenia i ustawienu nawiewu na szybę to się z niej na zewnątrz dymiło taki leciał żar i w środku moment ciepło a w megi moge o tym zapomnieć. Na koniec jeszcze dodam ze wskazowka temp. cały czas stoi w tym miejscu co zaznaczyłem i nie ważne czy to lato(moze czasem trochę podskoczy ale później się włacza wentylator) czy zima a zagrzewa się do tej temp. po przejechaniu 2-3km. Dziwi mnie jeszcze jedna sprawa z tym obiegiem wew. a zew. że różnica wynosi ok 10 oC.

Edytowane przez XxxCinuxxX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumie a co powiesz na temat tej Corsy B że leci taki piekarnik a w megi nie? Zapomniałem tylko sprawdzic temp. na wylocie z kratek. A i jeszcze jedno, dziwne jest to że u mnie na chłodnicy niema odpowietrznika.

Edytowane przez XxxCinuxxX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam powiedzieć? Corsa jest mniejszym autem niż Megane, Zwykle Ople mają lepsze grzanie/chłodzenie niż Renówki, coś o tym wiem :!:

dziwne jest to że u mnie na chłodnicy niema odpowietrznika.

Ja też nie mam i jakoś z tym muszę żyć.

Szukasz kolego dziury w całym. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle Ople mają lepsze grzanie/chłodzenie niż Renówki, coś o tym wiem

Dziwne bo jakoś znajomy w Lagunie I PH II również przy silniku 1.6 ma o wiele mocniejsze ogrzewanie.Dzisiaj zrobiłem małą trasę 70km i dalej nie było za ciepło (temp. na wylocie kratek cały czas wynosiła 50oC). Chyba czeka mnie wymiania nagrzewnicy, ewentualnie rozważę jeszcze montaż grzałek nurkowych z diesla przed nagrzewnicą, tylko pytanie czy jest sens i czy to coś pomoże? Edytowane przez XxxCinuxxX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!