Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony 205/50/17 zamiast 205/55/17 scenic III


hymmen

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie mam pytanie do Szanownych kolegów z forum, czy istnieje możliwość założenia opon zimowych o rozmiarze 205/50/17 do scenica III?

Dodam, że mam większe tarcze na felgę 16-17 cali. Obecnie jeżdżę na letnich 205/55/17. Posiadam drugi komplet felg 17 calowych, oryginalnych. Powód mojego zapytania jest prozaiczny, oczywiście chodzi o cenę. Ciekawi mnie, czy są jakieś "skutki uboczne" po założeniu takowego profilu (205/50/17)? Może to ktoś przerabiał? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko może się pogorszyć i tak już średni komfort jazdy. Zdecydowanie optymalna średnica felg na polskie drogi to 15-16 cali. 17" koła zdecydowanie pogarszają jazdę (czuć wszystkie plomby), ale zwiększają przyczepność. Coś za coś. Sam jeździłem w LII na 17-kach więc wiem o czym piszę. Co do zmainy profilu to oryginalne w SIII to 205/60/16, a ja na zimówkach mam (z poprzedniego auta) 205/55/16. Nie czuję żadnych różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszysz tym samym średnice o 20mm co za tym idzie licznik będzie ci pokazywal rzeczywistą prędkość opona bedzie wygladalo bardziej płaso i zwiększy ci sie prześwit między oponą a błotnikiem

Dodano: 25 wrz 2012 - 15:22

Lekko może się pogorszyć i tak już średni komfort jazdy. Zdecydowanie optymalna średnica felg na polskie drogi to 15-16 cali. 17" koła zdecydowanie pogarszają jazdę (czuć wszystkie plomby), ale zwiększają przyczepność. Coś za coś. Sam jeździłem w LII na 17-kach więc wiem o czym piszę.

Nie prawda dramatycznie to ci się może pogorszyć komfort jak przejdziesz z 15 na 19 aczkolwiek wiele zależy od danej opony i zawieszenia auta.

Jeździłem na wielu rozmiarach opon i felg od 13-19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Do dzisiaj miałem ten sam dylemat. Ale wybór padł na oryginalny rozmiar , czyli 205/55r17. Zastanawiałem się natomiast czy nie wybrać 215/50/17 ? W sumie to producent przewiduje nawet 225/50/17 w najmocniejszej odmianie dci 160.

Priorytetem jednak było dla mnie zachowanie oryginalnej średnicy koła ( przechodzę z oryginalnych 16-tek) ale i zwyciężył rozsądek. Nie chciałem sobie "polepszyć" i przeklinać wszystkie dziury w jezdniach. Postanowiłem pozostać przy profilu 55. Sądzę , że jak założę nowe alusy 17 to i tak już autko trochę się utwardzi no i opona też swoje zrobi , bo profil o 5% mniejszy oraz opony Goodyear F1 Asymetric mają sztywniejszą strukturę i wzmacniane / usztywniane boki oraz rant zabezpieczający felgę. Taka konstrukcja opony już wymusza pewną sztywność. Gdyby włożyć profil 50 to już chyba by było za sztywno. Jednak w aucie typowo rodzinnym powinien być zachowany komfort jazdy aby dzieciom plomby nie powypadały w drodze na wakacje :)

Najważniejsze dla mnie było aby włożyć 17 cali felgę bo na 16 z profilem 60 to niezłe balony były. ( szczególnie , że opony bez rantu i opona też wtedy jakoś inaczej się układa na feldze , tak jakby bardziej wyoblona jest :lol: )

 

Poniżej wzór felg jakie zakupiłem , oczywiście oryginał jak z salonu :)

post-4427-0-40621500-1361284428_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to producent przewiduje nawet 225/50/17 w najmocniejszej odmianie dci 160.

Ponieważ ten rozmiar jest zamiennikiem 205/55r17, a wysokość całego koła jest identyczna 658mm. Różnica jest tylko w szerokości gumy o 20mm

post-2372-0-37868100-1361299098_thumb.jpg

Gdybyś zakupił 215/50R17, to całe koło byłoby niższe o 10mm, oraz o 10mm szersze od zalecanego 205/55R17, a co za tym idzie, jego obwód byłby mniejszy więc i przekłamanie na liczniku o 1,5% na minus. Oznacza, że realnie jechałbyś wolniej jak licznik wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko , widzę że odrobiłeś lekcje :lol:

Zastanawia mnie tylko jeden aspekt. Jak to możliwe , że producent dopuszcza na tę samą felgę oponę 205 i 225 ? ( felga 7J)

Czy nie idzie za tym inne ukształtowanie się szerszej opony na feldze. Czy nie robi się taki jakby naleśnik. Siłą rzeczy opona musi o ten 1 cm na stronę ( jednego koła) bardziej wystawać od płaszczyzny pionowej felgi. Z kolei węższa opona będzie jakby bardziej dopasowana (naciągnięta na felgę). Jak to się ma w praktyce?

A nawiasem mówiąc to na 225 chyba bym tylko pogorszył osiągi i zwiększył spalanie oraz przy manewrowaniu byłoby czuć różnicę. Tak mi się zdaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko , widzę że odrobiłeś lekcje

Już kilka lat temu, jak łapałem o co w tym chodzi i jak interpretować dane z kalkulatorów.

A nawiasem mówiąc to na 225 chyba bym tylko pogorszył osiągi i zwiększył spalanie oraz przy manewrowaniu byłoby czuć różnicę.

W koleinach też nie byłoby wesoło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!