Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
hymmen

Scenic III phI Opony 205/50/17 zamiast 205/55/17 scenic III

Recommended Posts

Jak w temacie mam pytanie do Szanownych kolegów z forum, czy istnieje możliwość założenia opon zimowych o rozmiarze 205/50/17 do scenica III?

Dodam, że mam większe tarcze na felgę 16-17 cali. Obecnie jeżdżę na letnich 205/55/17. Posiadam drugi komplet felg 17 calowych, oryginalnych. Powód mojego zapytania jest prozaiczny, oczywiście chodzi o cenę. Ciekawi mnie, czy są jakieś "skutki uboczne" po założeniu takowego profilu (205/50/17)? Może to ktoś przerabiał? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lekko może się pogorszyć i tak już średni komfort jazdy. Zdecydowanie optymalna średnica felg na polskie drogi to 15-16 cali. 17" koła zdecydowanie pogarszają jazdę (czuć wszystkie plomby), ale zwiększają przyczepność. Coś za coś. Sam jeździłem w LII na 17-kach więc wiem o czym piszę. Co do zmainy profilu to oryginalne w SIII to 205/60/16, a ja na zimówkach mam (z poprzedniego auta) 205/55/16. Nie czuję żadnych różnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszysz tym samym średnice o 20mm co za tym idzie licznik będzie ci pokazywal rzeczywistą prędkość opona bedzie wygladalo bardziej płaso i zwiększy ci sie prześwit między oponą a błotnikiem

Dodano: 25 wrz 2012 - 15:22

Lekko może się pogorszyć i tak już średni komfort jazdy. Zdecydowanie optymalna średnica felg na polskie drogi to 15-16 cali. 17" koła zdecydowanie pogarszają jazdę (czuć wszystkie plomby), ale zwiększają przyczepność. Coś za coś. Sam jeździłem w LII na 17-kach więc wiem o czym piszę.

Nie prawda dramatycznie to ci się może pogorszyć komfort jak przejdziesz z 15 na 19 aczkolwiek wiele zależy od danej opony i zawieszenia auta.

Jeździłem na wielu rozmiarach opon i felg od 13-19.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy licznik na takich oponkach będzie przekłamywał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

licznik przekłamuje o okolo 5km/h + (w/g GPSU) więc po zmianie będziesz miał prędkość zbliżoną do rzeczywistej na tej oponie 205/50/17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do dzisiaj miałem ten sam dylemat. Ale wybór padł na oryginalny rozmiar , czyli 205/55r17. Zastanawiałem się natomiast czy nie wybrać 215/50/17 ? W sumie to producent przewiduje nawet 225/50/17 w najmocniejszej odmianie dci 160.

Priorytetem jednak było dla mnie zachowanie oryginalnej średnicy koła ( przechodzę z oryginalnych 16-tek) ale i zwyciężył rozsądek. Nie chciałem sobie "polepszyć" i przeklinać wszystkie dziury w jezdniach. Postanowiłem pozostać przy profilu 55. Sądzę , że jak założę nowe alusy 17 to i tak już autko trochę się utwardzi no i opona też swoje zrobi , bo profil o 5% mniejszy oraz opony Goodyear F1 Asymetric mają sztywniejszą strukturę i wzmacniane / usztywniane boki oraz rant zabezpieczający felgę. Taka konstrukcja opony już wymusza pewną sztywność. Gdyby włożyć profil 50 to już chyba by było za sztywno. Jednak w aucie typowo rodzinnym powinien być zachowany komfort jazdy aby dzieciom plomby nie powypadały w drodze na wakacje :)

Najważniejsze dla mnie było aby włożyć 17 cali felgę bo na 16 z profilem 60 to niezłe balony były. ( szczególnie , że opony bez rantu i opona też wtedy jakoś inaczej się układa na feldze , tak jakby bardziej wyoblona jest :lol: )

 

Poniżej wzór felg jakie zakupiłem , oczywiście oryginał jak z salonu :)

post-4427-0-40621500-1361284428_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to producent przewiduje nawet 225/50/17 w najmocniejszej odmianie dci 160.

Ponieważ ten rozmiar jest zamiennikiem 205/55r17, a wysokość całego koła jest identyczna 658mm. Różnica jest tylko w szerokości gumy o 20mm

post-2372-0-37868100-1361299098_thumb.jpg

Gdybyś zakupił 215/50R17, to całe koło byłoby niższe o 10mm, oraz o 10mm szersze od zalecanego 205/55R17, a co za tym idzie, jego obwód byłby mniejszy więc i przekłamanie na liczniku o 1,5% na minus. Oznacza, że realnie jechałbyś wolniej jak licznik wskazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko , widzę że odrobiłeś lekcje :lol:

Zastanawia mnie tylko jeden aspekt. Jak to możliwe , że producent dopuszcza na tę samą felgę oponę 205 i 225 ? ( felga 7J)

Czy nie idzie za tym inne ukształtowanie się szerszej opony na feldze. Czy nie robi się taki jakby naleśnik. Siłą rzeczy opona musi o ten 1 cm na stronę ( jednego koła) bardziej wystawać od płaszczyzny pionowej felgi. Z kolei węższa opona będzie jakby bardziej dopasowana (naciągnięta na felgę). Jak to się ma w praktyce?

A nawiasem mówiąc to na 225 chyba bym tylko pogorszył osiągi i zwiększył spalanie oraz przy manewrowaniu byłoby czuć różnicę. Tak mi się zdaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko , widzę że odrobiłeś lekcje

Już kilka lat temu, jak łapałem o co w tym chodzi i jak interpretować dane z kalkulatorów.

A nawiasem mówiąc to na 225 chyba bym tylko pogorszył osiągi i zwiększył spalanie oraz przy manewrowaniu byłoby czuć różnicę.

W koleinach też nie byłoby wesoło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...