Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
hymmen

Scenic III phI Opony 205/50/17 zamiast 205/55/17 scenic III

Recommended Posts

Jak w temacie mam pytanie do Szanownych kolegów z forum, czy istnieje możliwość założenia opon zimowych o rozmiarze 205/50/17 do scenica III?

Dodam, że mam większe tarcze na felgę 16-17 cali. Obecnie jeżdżę na letnich 205/55/17. Posiadam drugi komplet felg 17 calowych, oryginalnych. Powód mojego zapytania jest prozaiczny, oczywiście chodzi o cenę. Ciekawi mnie, czy są jakieś "skutki uboczne" po założeniu takowego profilu (205/50/17)? Może to ktoś przerabiał? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lekko może się pogorszyć i tak już średni komfort jazdy. Zdecydowanie optymalna średnica felg na polskie drogi to 15-16 cali. 17" koła zdecydowanie pogarszają jazdę (czuć wszystkie plomby), ale zwiększają przyczepność. Coś za coś. Sam jeździłem w LII na 17-kach więc wiem o czym piszę. Co do zmainy profilu to oryginalne w SIII to 205/60/16, a ja na zimówkach mam (z poprzedniego auta) 205/55/16. Nie czuję żadnych różnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszysz tym samym średnice o 20mm co za tym idzie licznik będzie ci pokazywal rzeczywistą prędkość opona bedzie wygladalo bardziej płaso i zwiększy ci sie prześwit między oponą a błotnikiem

Dodano: 25 wrz 2012 - 15:22

Lekko może się pogorszyć i tak już średni komfort jazdy. Zdecydowanie optymalna średnica felg na polskie drogi to 15-16 cali. 17" koła zdecydowanie pogarszają jazdę (czuć wszystkie plomby), ale zwiększają przyczepność. Coś za coś. Sam jeździłem w LII na 17-kach więc wiem o czym piszę.

Nie prawda dramatycznie to ci się może pogorszyć komfort jak przejdziesz z 15 na 19 aczkolwiek wiele zależy od danej opony i zawieszenia auta.

Jeździłem na wielu rozmiarach opon i felg od 13-19.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy licznik na takich oponkach będzie przekłamywał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

licznik przekłamuje o okolo 5km/h + (w/g GPSU) więc po zmianie będziesz miał prędkość zbliżoną do rzeczywistej na tej oponie 205/50/17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do dzisiaj miałem ten sam dylemat. Ale wybór padł na oryginalny rozmiar , czyli 205/55r17. Zastanawiałem się natomiast czy nie wybrać 215/50/17 ? W sumie to producent przewiduje nawet 225/50/17 w najmocniejszej odmianie dci 160.

Priorytetem jednak było dla mnie zachowanie oryginalnej średnicy koła ( przechodzę z oryginalnych 16-tek) ale i zwyciężył rozsądek. Nie chciałem sobie "polepszyć" i przeklinać wszystkie dziury w jezdniach. Postanowiłem pozostać przy profilu 55. Sądzę , że jak założę nowe alusy 17 to i tak już autko trochę się utwardzi no i opona też swoje zrobi , bo profil o 5% mniejszy oraz opony Goodyear F1 Asymetric mają sztywniejszą strukturę i wzmacniane / usztywniane boki oraz rant zabezpieczający felgę. Taka konstrukcja opony już wymusza pewną sztywność. Gdyby włożyć profil 50 to już chyba by było za sztywno. Jednak w aucie typowo rodzinnym powinien być zachowany komfort jazdy aby dzieciom plomby nie powypadały w drodze na wakacje :)

Najważniejsze dla mnie było aby włożyć 17 cali felgę bo na 16 z profilem 60 to niezłe balony były. ( szczególnie , że opony bez rantu i opona też wtedy jakoś inaczej się układa na feldze , tak jakby bardziej wyoblona jest :lol: )

 

Poniżej wzór felg jakie zakupiłem , oczywiście oryginał jak z salonu :)

post-4427-0-40621500-1361284428_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to producent przewiduje nawet 225/50/17 w najmocniejszej odmianie dci 160.

Ponieważ ten rozmiar jest zamiennikiem 205/55r17, a wysokość całego koła jest identyczna 658mm. Różnica jest tylko w szerokości gumy o 20mm

post-2372-0-37868100-1361299098_thumb.jpg

Gdybyś zakupił 215/50R17, to całe koło byłoby niższe o 10mm, oraz o 10mm szersze od zalecanego 205/55R17, a co za tym idzie, jego obwód byłby mniejszy więc i przekłamanie na liczniku o 1,5% na minus. Oznacza, że realnie jechałbyś wolniej jak licznik wskazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko , widzę że odrobiłeś lekcje :lol:

Zastanawia mnie tylko jeden aspekt. Jak to możliwe , że producent dopuszcza na tę samą felgę oponę 205 i 225 ? ( felga 7J)

Czy nie idzie za tym inne ukształtowanie się szerszej opony na feldze. Czy nie robi się taki jakby naleśnik. Siłą rzeczy opona musi o ten 1 cm na stronę ( jednego koła) bardziej wystawać od płaszczyzny pionowej felgi. Z kolei węższa opona będzie jakby bardziej dopasowana (naciągnięta na felgę). Jak to się ma w praktyce?

A nawiasem mówiąc to na 225 chyba bym tylko pogorszył osiągi i zwiększył spalanie oraz przy manewrowaniu byłoby czuć różnicę. Tak mi się zdaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko , widzę że odrobiłeś lekcje

Już kilka lat temu, jak łapałem o co w tym chodzi i jak interpretować dane z kalkulatorów.

A nawiasem mówiąc to na 225 chyba bym tylko pogorszył osiągi i zwiększył spalanie oraz przy manewrowaniu byłoby czuć różnicę.

W koleinach też nie byłoby wesoło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...