Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyczyna uszkodzenia KZFR


mwijatak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jest to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość :D

Od lipca jestem "szcześliwą" posiadaczką Reni z 2004 r. Niestety niedługo po zakupie zaczeły pojawiać się problemy. Samochód przestał odpalać, zaczął brzmieć jak diesel. Po zapoznaniu się z forum wiadome było, że to koło - warsztat to potwierdził. Dziwne było to, że samochód miał niecaly rok temu wymieniany cały rozrząd wraz z kolem (przez poprzedniego właściciela, w tym samym warsztacie). W międzyczasie wymienione zostały wszystkie filtry z olejem i o dziwo samochód przestał mieć problemy z odpalaniem. W tej chwili pali na dotyk.

Znany wszystkim dźwięk nie pojawia się już przy odpaleniu a tylko przy ciepłym silniku w okolicach 2000 obrotów. W międzyczasie koło zostało wymienione na gwarancji, ale problem z terkotaniem, słabymi osiągami itp. pozostał.

Warsztat, który zajmował się samochodem stwierdził, że winna jest pompa oleju, która podaje skokowe ciśnienie (?) a wymiana kosztuje minimum 2 tysiące (w tym sama pompa podobno 1,2 tys.).

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy możliwe jest aby pompa oleju uszkadzała KZFR? I ostatnie czy macie jakieś sprawdzone (dosyć tanie) warsztaty w W-wie, które lubią francuzy?

Będę wdzięczna za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację, jednak podany temat niedługo będę znać na pamięć :D

Niestety jest on o KZFR, ale nikt z piszących w nim nie ma podobnego problemu do mnie. Olej jest zalany pod korek a samochód jak terkotał tak terkocze. No cóż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy to problem z samym KZFR czy może raczej z elektrozaworem. Jeśli wymiana koła nie pomogła, to może ów zawór. Odepnij wtyczkę od niego i sprawdź co się dzieje. Elektrozawór znajduje się koło pierwszej cewki zapłonowej z lewej strony silnika. Może przeczyszczenie tego zaworka by pomogło (ktoś na forum już to praktykował, elektrozawór jest przykręcony tylko 1 śrubką).

Co do kosztów które podał Ci serwis to mam wrażenie że ktoś chce wyciągnąć od Ciebie kasę. Pompa nie podaje żadnego skokowego ciśnienia, to elektrozawór steruje ciśnieniem oleju w KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!