Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odpalenie jak loteria


ryba1984

Rekomendowane odpowiedzi

Z tymi błędami to spokojnie. Jedna awaria potrafi skutecznie spowodować kilka, lub w Twoim przypadku kilkadziesiąt błędów. Ja np. miałem tylko awarię elektrozaworów w automatycznej skrzyni biegów, a dodatkowo była usterka hamulca parkingowego. Hamulec był i jest w 100% sprawny. Po naprawie ASB usterka hamulca zniknęła bez śladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za czujnik położenia wału, dostęp jako taki, zdemontowałem dolot do przepustnicy, odchyliłem kilka węży, i zabrałem się za odkręcanie. Czujnik trzymał się na 2 śrubach na klucz 10, jedną ledwo widać a druga to tylko na wyczucie przedłużaną grzechotką.

Czujnik był lekko zabrudzony, było trochę opiłków na nim poleciały do magnesu, wyczyściłem dokładnie, zmierzyłem oporność cewki (228ohm) i założyłem. Cała operacja od początku do końca zajęła mi 20 min na spokojnie.

Zobaczymy czy to coś pomoże, będę informował.

A tak z innej beczki mam płyn chłodzący na min. i nie wiem jaki dolać? Ma kolor żółty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem to odpalanie megane

Miałem podobnie,potrafił zgasnąć nagle przy wyprzedzaniu,śmierć w oczach.

Wypadały tez mi zapłony co wyraźnie widać było w sterowniku od STAG-a.

Wymieniłem:

-czujnik położenia wału

-silnik krokowy

-cewka(zasugerowałem się,że to Sagem)

-świece

-kable

..i wiele badań czujników i wiązki ze sterownika do nich

Sprawa okazała się banalna(chyba)bo jeszcze nie naprawiłem(zaczęło padać).Dzisiaj sprawdzałem przewody od sterownika do wtrysków i okazało się,że z tyłu silnika patrząc od przodu po lewej za miarką oleju,są przewody masy sterownika wtrysku,były luźne a jeden wręcz wypadł ze złączki,wystarczyło gdy go dotknąłem i silnik raptownie zgasł.

 

Już nie gaśnie i nie trzęsie na wolnych. Powodem była ta właśnie taśma masy przy silniku i lekka nieszczelność na wężykach podciśnienia przez co Map Sensor dawał nie takie napięcie do sterownika co wzbogacało mieszankę na wolnych i trzęsło buda,na wyższych obrotach było już ok.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki mam płyn chłodzący na min. i nie wiem jaki dolać? Ma kolor żółty.

 

Te wszystkie płyny są na bazie glikolu etylenowego, kolor nie gra roli, byle stężenie było odpowiednio wysokie - jednoznaczne z temperaturą krzepnięcia, także znajdź jakiś zimowy w stylu -35 stopni, zalej i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj co prawda dla MI ale silnik jest w ogólności ten sam (w sensie jakaś tam wersja K7M)

W MIII 1.6 16V benz. jest przecież inny silnik, a nie odmiana K7M (8 zaworów), tzn.jest podobny do tych w MIphII i MII. Swoją drogą mogliby coś poprawić w tym względzie bo jak na MIII i taki przebieg to dość wczesna usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

troszkę czasu już minęło po czyszczeniu czujnika i powiem, że dotychczas odpukać auto uruchamia się jak powinno, od kopa. Dziwne tylko, że tak niewielkie zabrudzenie czujnika powodowało takie problemy... W końcu nie jest on niczym osłonięty a tylko przykręcony do silnika i wszelkie kurze, opiłki i inne syfy które dostają się do komory silnika mogą powodować ich osadzanie się na jak widać "delikatnej" końcówce czujnika.

pozdrawiam

 

Dodano: 18 paź 2012 - 16:17

no i stało się... po "dłuższym" czasie użytkowania auta prawie codziennie dziś na gorącym silniku po 15min postoju znowu nie załapał od kopa.. Nie wiem, czy znowu czyścić czy kupić nowy czujnik.. A może to przewody... ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jakiś miesiąc temu odkręciłem przepustnice i elegancko wyczyściłem preparatem do gaźników. Od tamtej pory autko pali bez zająknięcia, obroty nigdy nie spadły poniżej normy tj. około 800/min wydaje się, że wszystko gra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!