Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Katalizator? Nie wchodzi na obroty


WolX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem powiedzmy szczęśliwym posiadaczem Meganki (1.4 16v 120 tyś. przebiegu, sprowadzane z niemiec w tamtym roku) od pół roku i to jest moja pierwsza usterka. Otóż od pewnego czasu zauważyłem jakiś spadek mocy, jak mu deptałem to stał w miejscu rozpędzał się bardzo mało dynamicznie. Gdy wyjechałem w trase chciałem wyprzedzić autobus i o mały włos nie skończyło się to tragicznie. Rozpocząłem manewr wyprzedzania na trójce i gdy byłem mniej więcej w połowie (4 tysiące obrotów) to nagle samochód zaczął się dławić i moc już nie chciała wzrosnąć. Próbowałem jeszcze kilka razy rozbujać go w celu sprawdzenia czy problem będzie ten sam, niestety na wszystkich biegach oprócz jedynki przy 4 tysiącach auto zamula. Dlaczego katalizator, a nie np cewka lub pompa paliwowa? Miesiąc lub dwa przed tymi zdarzeniami dostrzegłem jakieś klekotanie w podwoziu. Taki dźwięk jakby coś w tłumiku było nie tak, ten sam dźwięk pojawił się gdy wszedłem na kanał i popukałem kilka razy w katalizator. Pojechałem wczoraj z autkiem na komputer, który nic nie wykazał, bo pokazuje, że autko w 100% jest sprawne. Czy ktoś miał podobny problem? Jeśli to katalizator to czy możliwe jest poprostu wyjęcie z niego wkładki? Słyszałem o sądach lambda w tym modelu, podobno są dwie jedna przed druga za katalizatorem. Stąd też moje wątpliwości, bo wielu kierowców na tym forum pisze, że jeździ bez katalizatora dlatego chciałem spytać czy jest to w ogóle możliwe tym modelem? Komputer nie wariuje??? Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów. Pozdrawiam

sądach

Do sądu to możesz dostać wezwanie jako świadek lub oskarżony.

Ot takie pułapki języka polskiego :D

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu raczej wątpię, żeby to był problem z katalizatorem.

Zacznij od wymiany filtra powietrza i paliwa, jeżeli masz taki na baku, nie wszystkie wersje go mają. Przydało by się zobaczyć w jakiej kondycji są świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :D

 

Musiałbyś się przejechać, bo usterka jest ciężka do opisania. Gdy rozbujamy go do 4 tyś. to z tłumika słychać taki dźwięk jakby spaliny nie miały którędy uciekać. Czy ktoś wyciągał katalizator ze swojej meganki?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Polecam przypomnienie sobie regulaminu i zastosowanie się do niego.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wita,mam podobny problem jak przedmówca.

Silnik 1.4 8V bez LPG, przebieg około 170tyś km. Silnik na biegu jałowym pracuje równiutko, utrzymuje się na około 750 obrotów. Przy dodaniu gazu bez problemu wkręca się na obroty, na pierwszym biegu pracuje ok, problem zaczyna się przy wyższych biegach. Na 2 biegu wkręca się do 2,5tyś obrotów i odcina, na 3 biegu tak do 2tyś. Przy delikatniejszym dodawaniu gazu lepiej wchodzi na obroty ale i tak przy określonych wartościach zaczyna zamulać i obroty spadają. Benzyna w baku jest, filtry powietrza, paliwa i oleju wymieniane w maju. Mam trochę wrażenia ,że stało się to po jednym zakręcie. Sam silnik pracuje równo, nie słychać dławienia ani nie ma szarpnięć. Jakieś pomysły co to może być? Z góry dziękuje i życzę Wesołych Świąt.

Edytowane przez erotomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie jak opisaliście miałem objawy w moim szczeniaku. Na wolnych obrotach się wkręcał do oporu ale tylko chwilowo, jak potrzymać to go dławiło, w czasie jazdy do 3,5 tyś i potem przymulenie, spalanie kosmiczne. Wertowałem forum w różne strony aż w końcu trafiłem na wątek o katalizatorach i to mi dało do myślenia. W samą wigilię oczytany postami na forum pojechałem rano do warsztatu z tłumikami i trafiony zatopiony :D

Od wjazdu do warsztatu ledwo wysiadłem majster mówi "Co-tylny zapchany?", w trakcie rozmowy i już naprawy mówił że to częsta przypadłość zwłaszcza jak jest LPG. Dał mi do porównania mój tłumik i nowy, już na wagę to mój był 3 razy cięższy niż nowy, mówił coś o wodzie która zbiera się w tylnym tłumiku w tym wygłuszeniu z waty mineralnej i że to go zapycha . Zresztą przed demontażem zwrócił mi uwagę na bardzo dużą różnicę temperatury, na wlocie do tłumika gorący i praktycznie zimna końcówka. Po wymianie jak ręką odjął, auto przyspiesza bez problemu dostało drugą młodość :D Zobaczymy jakie teraz będzie spalanie :P

 

Wymiana tylnego tłumika - koszt 150 zł a radość na Święta - bezcenna

Edytowane przez igorek44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!