Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto ? 1.6


Sozero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się nad kupnem samochodu do 17tys. Najbardziej skłaniam się ku Civicow czy Almerce lecz od dawna podobają mi się meganki drugiej generacji mam jakąś słabość do tego samochodu choć nie jestem przekonany do Renaulta. Jak jest z tymi megankami czy naprawde, aż tak się mocno sypią czy poprostu ludzie za dużo narzekają?

Mam na oku taką sztukę Megane II czy jest warta uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja napisze od siebie tylko tyle, że napewno warto kupić megane 2, gdyż jeździ się nią naprawdę wygodnie no i jest piękna. Za mną też długo chodziła, kupiłem w końcu rocznik 2003 jakieś 2 lata temu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ma jednak wady: Koło zmiennych faz rozrządu (pada we wszystkich meganach z 2003 roku z silnikiem 1.6) wymiana mnie kosztowała razem z rozrządem, bo jak padnie to przy wymianie trzeba rozebrać rozrząd, przy okazji wymieniłem cały łacznie z pompą 1500zł.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kolejna wada to blokada kierownicy, lubi się zepsuć, ale na szczęście nie każdemu, mi się niestety zepsuła, trzeba było auto holować, naprawa 300zł, za 8 miesięcy powtórka, znowu 300zł. Wymiana pomaga, ale koszt to około 1600zł.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No i zrywa się czasem pas poduszki powietrznej w kierownicy, ale to mnie jeszcze nie spotkało.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Na chwilę obecną nie mam kasy na wymianę blokady kierownicy, ale gdy tylko ją wymienię to może nie będę miał się do czego przyczepić.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Poza tym kołem zmiennych faz rozrządu i blokadą kierownicy, nic złego mi się w tym samochodzie nie przytrafiło, odpukać.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

To auto mi się tak bardzo podobało, że nawet gdyby mi ktoś napisał o kosztach wymiany tej blokady i koła, to pewnie i tak bym się na nią zdecydował.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A ta na zdjęciach z twojego linka jest naprawdę śliczna :]~

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja pierwszą megankę i za razem pierwszy francuski samochód kupiłem 9 dni temu.

Jest to trzy drzwiowa wersja II, rocznik 2002 jesień, z przebiegiem prawie 140 tys.

Od tamtej pory zrobiłem prawie 900 km. Samochód kupiony jako drugi, pierwsze mam suzuki GV.

Co mnie wkurza, to francuskie komunikaty i jeszcze sie do tej karty nie przekonałem, wole chyba kluczyk. Piszczące hamulce podczas hamowania.

Za to pozytywów jest dużo więcej. Fajne zawieszenie, miekkie, nic nie hałasuje, nawet jak jade po szutrówce, cisza w środku, dobre radio, ładnie sie rozchodzi dzwięk. Siedzenia w suzuce wygodniejsze, ale nie jest źle. Mimo, że samochód ma juz w sumie 10 lat, nic nie zgrzyta, plastiki nie trzeszczą, jedynie uchwyt do otwierania drzwi stracił farbę od dotykania.

Kolega ma ten sam silnik, tyle, że w kombi. Zrobił do tej pory 130 tys. O kole zmiennych faz nie słyszał, wymienił rozrząd, troche z elektryka problemów - ale to groszowe sprawy. Jak wracaliśmy w zimę z nart, to sie spalił silnik wycieraczek. Wtedy zabolało, bo 850 zl... Co roku wymienia olej, filtry i reszte drobnostek. U niego spalanie ponad 10 litrów, u mnie jak sie dobrałem do komputera pokładowego, to pokazuje 7,6, ale jak znam siebie to pewnie zmniejszę. Troche mnie różnica zdziwiła. W sumie oni mieszkaja w centrum Warszawy... Aha kierownicę ma wyświechtaną bardziej niż ja, a mój przejechane więcej.

Dzis wstawiam do serwisu, bo trzeba wymienić oleje i filtry, jak zimny to ma tendencję do gaśniecia po zapaleniu, jak sie doda gazu to jest ok. Coś głośniej pracuje w okolicach paska klinowego, chyba alternator. Poza tym rozłacza sie chyba kostka pod fotelem, bo czasem zaświeci sie podusza i servis, ale po pogmeraniu w kablach znika.

Ogólnie jak na samochód poniżej 10 tys, to jestem bardzo zadowolony z komfortu i wyposażenia.

Silnik jak na swoje 115 koni, nie jest tak żwawy jak w lżejszych samochodach, ale jest wystarczający.

Też się naczytałem o tym kole i blokadach, ale jak widać nie każdy to ma, więc sie bierz do siebie, że to sie w kazdej psuje, jednemu sie zepsuje innemu nie. Tylko na elektrykę chyba kazdy narzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a koła kolega zostawia prosto?

 

Tak, zawsze zostawiam prosto, mimo to 2 razy blokada przy odpalaniu nie chciała odpuścić, nic nawet nie drgnęło i nie pomogły żadne zabiegi znalezione na tym forum by ją odblokować. A samemu wolałem jej nie rozkręcać, bo takie są z tym przecież cyrki, że pewnie bym już nie skręcił. Szkoda tylko, że akurat mnie ta blokada tak nie lubi <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potwierdzam w 100% swoich przedmówców odnośnie Renault Megane II – generacji. Ja swoją Megankę zakupiłem w marcu tego roku, do dnia dzisiejszego zrobiłem nią prawie 8 tys. kilometrów i nie miałem z nią żadnych większych problemów. Oczywiście powymieniałem w niej wszystkie części, które były już wyeksploatowane przez poprzedniego właściciela, który jak się okazało tylko ją eksploatował a mało w niej wymieniał :-/ no ale już małymi krokami się prawie ze wszystkim uporałem, pozostały mi jeszcze tylko tylnie zaciski bo niestety ręczny w ogóle nie reaguje, ale pozostawiłem sobie to na wiosnę . Auto, które posiadam to Megane II z 2003 roku, z silnikiem 1,6 l 115 KM z przebiegiem 132 tys. km, spalanie w mieście ok. 10 l, w trasie udało mi się zejść (i to jest mój rekord 5,6 l/100 KM)  cykl mieszany to jakieś 7,3 l/100 km. Auto naprawdę sprawuje się bardzo dobrze, a komfort jazdy jest bardzo wysoki, nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi, nic nie puka ani stuka  jednym słowem, przed zakupem, każdy z moich znajomych mi odradzał, że daj sobie spokój z renówkami, lepiej kup sobie jakiegoś niemca :-/ ale niestety nikt ani nic nie potrafiło mnie przekonać, meganka ma coś w sobie co przyciąga i dla mnie jest to najładniejsze auto w tej klasie! Także, ze swojej strony mogę Ci powiedzieć, że na pewno nie pożałujesz zakupu i będziesz bardzo długo cieszył się jazdą tym samochodem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja również jestem posiadaczem Megane GrandTour 1,6 z 2004r wersja Lux Dynamic kupiłem ją w salonie więc cały przebieg

129 000 jest nasz. Ogólnie muszę przyznać że samochodem się przyjemnie podróżuje, może nie jest to demon

przyspieszenia ale do rodzinnych eskapad wystarczy - spalanie moje 6 - 8; 8-10 mojej żony.

Duży plus za naprawdę duży bagażnik i dużą ilość schowków.

Z typowych przypadłości:

- dosięgła mnie wymiana koła faz rozrządu wraz elektrozaworem itp, 70 000km

- łożyska Mcpersona

- wymiana czujników Hands Free (gwarancja)

- szyba tylnia wymieniona w ramach akcji przywoławczej Renault,

 

Poza tym przy przebiegu 110 000 zaczeło huczeć tylne łożysko, więc wymieniłem łożyska wraz z wszystkimi tarczami

oraz amortyzatory na odrobinę twardsze od oryginału (Sachsy)ale to już było moje widzimisię.

Z tego co widzę to te silniki w ogóle nie biorą oleju, wymieniam co 20 000 km i mam praktycznie zerowe ubytki (jedna kreska)

 

Tak przy okazji, jeżeli któś z okolic Tych będzie szukał nie najnowszej ale zadbanej Megi to na 90% moja żona będzie

ją sprzedawać w najbliższych dniach/tygodniach nie znam ceny ponieważ jeszcze się nawet nie orientowaliśmy w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto, które posiadam to Megane II z 2003 roku, z silnikiem 1,6 l 115 KM z przebiegiem 132 tys. km, spalanie w mieście ok. 10 l, w trasie udało mi się zejść (i to jest mój rekord 5,6 l/100 KM)  cykl mieszany to jakieś 7,3 l/100 km.

 

No ja w mieście, tak między 8 a 10 l, a na trasie 145 kilometrów udało mi się zejść 5,4 l/100. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!