Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy na forum.

Przy około 8-9 przejechanych km zaczęły piszczeć hamulce. Co było cholerną udręką estetyczną. W serwisie powiedzieli kiedys, ze to normalne. Prawdopodobnie deformacja klocków i że problem ustąpi jak kiedyś klocki wymienię jak już będą zużyte. Temat olałem i jakoś się przyzwyczaiłem do tego.

 

Podczas przeglądu przy 30 tys km na szczęście tylko standardowy przegląd i żadnych innych usterek. Ale zwrócili mi uwagę, że klocki do wymiany za jakieś 4 tys km. Wydałem prawie tysiąc zl na przegląd i troszkę mnie to przeraziło, jak przeczytałem, ze za chwilę kolejne kolejny koszt i to mniej więcej akurat wtedy jak przyjdzie ubezpieczenie płacić.

Fakt akurat miałem taki krótki okres, że było krucho z kasą i troszkę za długo zwlekałem z wymianą klocków. Auto już nie tylko piszczało podczas hamowania, a słychać było już szuranie.

Pojechałem do ASO, żeby zobaczyli co tam będzie do wymiany. Lewa tylna tarcza na dolnej krawędzi praktycznie totalnie zjechana, wyżej nie zjechana, i widać ślady gumy. Czyli nierównomiernie się zużyła. Bardzo dużo rdzy i syfu na górnej krawędzi tarczy. Prawa tylna tarcza ma tylko kilka rysek, ale prawie w porządku.

Z przodu tarcze ok, ale klocek do wymiany za kilka tys km.

 

Więc czeka mnie wymiana wymiana tarcz z tyłu z łożyskiem, klocków oraz wymiana klocków z przodu.

Miły Pan z serwisu powiedział, że to prawdopodobnie przez syf, który sie zbiera w okolicach zacisku i powoduje takie usterki. Żeby przynajmiej dwa razy w roku profilaktycznie czyścić te okolice, czyli najlepiej przy zmianie kół z letnich i na zimowe, i na wiosnę to samo.

Na pewno będę już tak robił<czerwona>

Mój błąd polegał na tym, że powiniem wymienić te klocki nieco szybciej, bo teraz wydatek się zwiększa. Więc niech to będzie przestroga dla pozostałych użytkowników, żeby z tym nie zwlekać:idea:

 

Ale czy to normalne, że klocki piszczą po kilku tys. km. I nierównomiernie się zużywają, przez to dość szybką padają. Zwłaszcza u mnie w tym lewym tylnym kole. Może ktoś miał podobny problem. Teoretycznie to z przodu powinny szybciej paść.

Zostało mi kilka dni jeszcze gwarancji na auto. Ale to cześć eksploatacyjna, więc chyba nie dało by rady z gwarancji wymienić tych tarcz.

Z uwagi, że oryginalne elementy piszczały, to szukać zamienników? Słyszałem, że ATE są dobre i zawsze troszkę taniej niż oryginał.

Pozdrawiam:)

 

Dodano: 11 paź 2012 - 03:11

Tutaj jeszcze dołaczam fotke nierównomiernie zużytej tarczy na lewym tylnym kole.

Edytowane przez krojcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, na ostatnim przeglądzie jaki odbyłem w ASO Pan serwisant stwierdził, że klocki do wymiany - jak najszybciej. złożyło się tak, że za niedługo zmieniałem opony, podczas której sam zajrzałem (w ASO nie było możliwości) oraz dla pewności spytałem oponiarza o stan klocków - było około połowy i żadnych odłosów że czas na wymianę. Kasa, kasa, kasa... nie oceniam, że nie masz racji w związku z wymianą, ale wiem z doświadczenia, że jak jest tylko możliwość to ASO zawsze zaproponuję wymianę w trosce o klienta (albo jego portfel?). Pozdrawiam.

Edytowane przez rzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli problem wystapił na jednym tylko kole i to w dodatku na tylnym to proponowałbym sprawdzic czy nie trzyma Ci hamulec. Może poprostu zacisk nie odpuszcza i stąd szybsze zużycie klocka. Najprościej zprawdzić to podczas jazdy dotykając ręką koła po przejechaniu pewnego odcinka. Jesli koło będzie cieplejsze od drugiego to znaczy, ze hamulec trzyma i masz powód. Wtedy proponowałbym reklamację w serwisie skoro masz auto na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o klocki i o syf jaki z nich się tworzy to właśnie miałem teraz taką przygodę: pojechałem do serwisu, powiedziałem że w czasie hamowania słyszę delikatny pisk a gdy jade po nierównościach to taki cichy stukot (jakby ktoś puknął metal o metal) auto odstawiłem, pan na drugi dzień mówi że to wina zapylenia układu hamulcowego, oczyścili mi styki montażowe i posmarowali jakimś specjalnym smarem. Dodam, że ku mojemy pozytywnemu zdziwieniu wzięli to na siebie (gest handlowy) i nie musiałem za to płacić. Stukanie minęło, ale piszczy dalej. Wydaje mi się że klocki jakie orginalnie daje renault to jakiś słaby produkt, strasznie pyli i to jest przyczyna problemów z układem hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto niedługo będzie sprawne:) Niestety nie dało rady tego z gwarancji zrobić. Mam nadzieję, że problem z tylnym lewym kołem ustąpi, jak elementy zacisku będą wyczyszczone i posmarowane. Na pewno teraz będę częściej tam zaglądał, żeby w razie czego szybko przeciwdziałać, żeby nie narazić się znowu w takie koszty. Tarcze powinny wytrzymać 2-3 komplety klocków. Czyli grubo ponad 100 tys km. Co do pylenia, to chyba nie wyelinuje tego problemu klocek tej samej firmy co Renault montuje w fabryce. Więc trzeba będzie czyścić co jakiś czas. Pokładam wszelkie moje nadzieje, że nie będzie już piszczał<czerwona> Ale to się zobaczy, a raczej usłyszy :idea:.

Edytowane przez krojcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!