Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów. Piszę z problemem prawego przedniego koła. Koło ma duzy luz przy ruszaniu nim w prawo i w lewo. Rusza sie i tarcza jak i zacisk hamulcowy. Wszystko chodzi.Wymienione koncówki drążków, drążek kierowniczy, sworzeń wahacza i łącznik stabilizatora. A luz ciągle taki sam. Łożysko jest cale, nie huczy i nie ma luzu. Ruszając kolem mocno z przekładni dochodzi stukanie, jakby cos luźne było w trakcie jazdy i skrętów jest ok. Cisza. Co Koledzy powiecie na ten temat? Przekładnia do wymiany?

Edytowane przez chudyziom21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podczas jazdy nie występują stuki to przekładnia jest ok-prawie w każdym aucie jak będziesz ruszał kierownicą(na zgaszonym silniku ) lewo prawo to to będzie słychać stuk( to samo jeżeli przód auta tj 2 koła będą w górze to przy szybkim ruszaniu koła będzie słychać stuk) -jest to normalny objaw.Ja obstawiam na łożysko -nie zawsze stuka mimo luzu .Napisz jak sprawdzałeś łożysko .

A najszybciej dowiesz co dolega na kanale gdzie robią przeglądy- u mnie koszt ok 20 zł .Nic innego do głowy nie przychodzi jeżeli masz wszystko wymienione.

Edytowane przez hank_moody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko sprawdzałem ruszając kołem w pionie. Nawet śrube sprawdziłem czy jest dokręcona. Na stacji byłem to panowie nic nie widzieli. Łączniki stabilizatora kazali wymienic. A temat dokładnie im przedstawiłem. Dziś pojade jeszcze raz.

 

Dodano: 11 paź 2012 - 16:56

Tak więc byłem u diagnosty. Albo przekładnia jest do wymiany, albo łożysko mc persona. Jutro do mechanika jestem umówiony. Na unoszonym kole chodzi wszystko jak pisałem wyżej. . ja obstawiam przekładnie. <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdechnięcie górnego łożyska Macphersona daje efekt "stękania" przy szzybkich lekkich ruchach kierownica na postoju. Ja podobny efekt miałem z lewej strony i był to wymęczony sworzeń wahacza, po naprawie święty spokój, za to teraz mam z kolei to samo po prawej. Na razie postukuje, za trochę muszę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem od mechanika i przekładnia jest do wymiany. Dokładnie przy mnie mechanik sprawdzał wszystko jak leciało. Ruszając kołem ewidentnie było widac ze przekładnia gdzieś w środku ma spory luz. Niby jakies tuleje tam sa czy coś. Polecił regeneracje za 350zl. Co o tym myślicie koledzy?

 

Dodano: 16 paź 2012 - 18:27

Odebrałem dziś autko od mechanika. Przekładni nie oddali do regeneracji. Po gruntownym sprawdzeniu ocenili ja na dobra. Jeden z nielicznych zakładów co nie naraża klienta na koszty. Okazało sie że silnik miaL przesunięcie na saniach. I muszę powiedzieć ze różnica w jedzie jest ogromna. Począwszy od kręcenia kierownicą po hamowanie. Chociaż drgania przy hamowanniu są nadal. A kolo minimalny luz jeszcze ma. Mechanik obstawia tarcze do wymiany. Mnie ciągle dziwi fakt, iż ruszając kołem chodzi tarcza jak i zacisk. Rzecz jasna tarcze wymienie, ale luz nie daje mi spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... zakładam, być może błędnie, że konstrukcja silnik-sanie - jest taka sama jak w scenicu. Ponieważ 2 miesiące temu osobiście demontowałem tzw. sanki zawieszenia/trawersę silnika, nie rozumiem w ogóle diagnozy "Okazało się że silnik miał przesunięcie na saniach." - bo co ma silnik do sanek zawieszenia - jest on połączony z nimi tylko jedną poduszką dolną i można uznać, że są to dwa osobne niezależne elementy konstrukcyjne. Czy w gołe może być coś takiego jak przesunięcie silnika względem karoserii? Jak jest on mocowany w stałych punktach poprzez poduszki - nie widzę możliwości regulacji przez warsztat.

No chyba, że faktycznie w megane poduszki są mocowane na jajowatych dziurach umożliwiających je przesuwanie. Ale.... dalej: gdzie silnik a gdzie trawersa silnika/zawieszenia i jaki to ma związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem co mechanik mówił. Sanie zawieszenia regulował i najprawdopodobniej były właściciel poczęstował autko mocnym uderzeniem od dołu. Tylko z tym ze auto mam rok dopiero teraz ta przypadłość go złapała. W zime latam na stalówkach "15" a latem alu "16" 205x55 i takie same jaja miałem przy poprzednim scenicu. Alu sprawdzane, proste wyważone. Sam nie wiem co może być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!