Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek rozrządu


mnich10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Mój problem polega na tym iż pewnego pieknego dnia ruszająć do pracy ( a posiadam Megane 2 1.9 dCi 120km) coś zaczęło piszczeć pod maską. Chwile samochód pochodził piski ucichły. Wsiadając po pracy ta sama sytuacja. Ujechałem 300m, minimalny dymek spod maski i samochód zgasł. Szybka diagnoza okazała że zerwał się pasek rozrządu. Samochód stoi u mechanika już tydzień, po zmiane paska rozrządu itd auto odpaliło lecz nie chodzi tak jak. Więc zostaję ściągniecie głowicy, sprawdzenie popychaczy itd. Lecz jestem pełen nadzieji gdyż auto odpaliło więc może tylko część jest do regeneracji.

 

Czy miał ktoś podobny problem i wie ile taka przyjemność może kosztować.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się mechanikom którzy zakładają nowy rozrząd po zerwaniu starego nie sprawdzając głowicy przed założeniem to tylko robią sobie dodatkową pracę i koszty klientowi.

Co do opisu to głowica do planowania i zawory z uszczelniaczami do wymiany (tu moge cię pocieszyć że nie wszystkie mogły się uszkdzić), poza tym sprawdziłbym jeszcze dół silnika dla pewności czy korbowodom nic się nie stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama robota wymiany rozrządu to około 150zł do tego dolicz ściągnięcie głowicy i miski z uszczelkami około 200-400 a części typu zawory uszczelniacze to już spory wydatek koło 400zł (sprawdź ceny na alle )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiany rozrządu to około 150zł

Chyba sam pasek bo kompletny rozrząd to troszkę więcej kosztuje <czerwona> Zakładanie nawet nowego paska i próba odpalenia po zerwaniu paska to czysta głupota. Po zerwaniu na pewno poszedł co najmniej jeden lub dwa zawory. Miejmy nadzieję, że po próbie odpalenia nie poszło nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dolicz uszczelkę pod głowicą, kolektorem ssącym i wydechowym + olej i filtr.

Nie wiadomo ile zaworów poszło?

Jak zdejmie głowicę, będzie wiadomo co się stało z dołem, ale raczej będzie wszystko dobrze. Te silniki są tak skonstruowane, że szybciej pogną się zawory niż uszkodzi się cylinder i dół silnika.

A mechanik dupa i tyle, nie płaciłbym mu za wymianę rozrządu. Powinien widzieć co dzieje się po zerwaniu paska i co trzeba sprawdzić.

Wg. mnie to jest próba naciągnięcia Cię na koszty.

 

Dodano: 13 paź 2012 - 17:38

kompletny rozrząd to troszkę więcej kosztuje

Zgadza się.

Jakieś 350-450 zł, zależy od komponentów.

Nie mniej powinieneś mieć

- rolkę prowadzącą

- rolkę napinacza

- pasek

- śrubę wału korbowego

- dwie zaślepki wałków rozrządu

- uszczelniacze wałków rozrządów

- pompę wody

Dobrze było by przy okazji wymienić płyn chłodzący, czyli dodatkowo jakieś 50-70 zł

Za 150 zł raczej nikt Ci tego nie zrobi.

Jak to zrobisz "po kosztach" nie licz, że będzie taniej niż 1500 zł, w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwile głowica ściągnieta i zawory do planowania. A czy wymiana oleju jest konieczna po takim zabiegu ? Powiem szczerze olej wymieniałem tydzień przed zdarzeniem, więc jeśli będzie to konieczne to bardzo niedobrze...

Myślę że w 2000 PLN się zamknę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobna robota, tylko po strzeleniu uszczelki pod głowicą, cała impreza niespełna 1600zł, robione:

zdjecie glowicy

planowanie głowicy

wymiana 4 zaworów

dotarcie tych zaworów

nowa uszczelka

stare szpilki (komplet nowych około 300zł <czerwona> )

nowe uszczelki pod pokrywę i kolektor

nowy płyn chłodniczy

 

nie wymieniałem przy tej akcji oleju, nie robiłem rozrządu bo 10 tyś. km wczesniej był robiony więc drugi raz tylko pasek napinany - różne teorie co do tego czy wolno czy nie wolno

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory do planowania

Zaworów się nie planuje, tylko dociera do gniazd.

stare szpilki (komplet nowych około 300zł )

jakie szpilki? Masz na myśli śruby do przykręcenia głowicy? Ja kupiłem za chyba 50 zł komplet, ale do benzyny, niemożliwe, żeby do diesla były 6x droższe.

nie wymieniałem przy tej akcji oleju

Błąd, nigdy nie w wiadomo czy coś tam nie wpadło, czy nie dostał się płyn chłodzący?

więc drugi raz tylko pasek napinany

Twoje auto, twój portfel, pasek kosztuje ok 50 zł, w stosunku do ewentualnej ponownej wymiany wszystkiego koszt niewielki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mojego mechanika i tych co robili to niektórzy nawet nakazują napianie powtórne paska po takim przebiegu

powiedziałem im, że jeżeli trzeba to faktycznie niech założą nowy ale usłyszałem od nich taką odp więc pzrystałem na to :)

 

a te szpilki to naprawdę tyle miały kosztować <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części wróciły, dziś samochód będzie składany. Myślę że po tym zabiegu wszystko będzie ok. Dam znać czy sie obaliłem gdy usłyszałem kwotę tej imprezy :idea:

 

Dodano: 20 paź 2012 - 16:17

Samochód poskładany. Kosztorys:

Nowy rozrząd,pompa wody,( TK,PK) nie wiem co to tylko tak usłyszałem od mechanika, głowica splanowana, zawory , olej , filt, uszczelki , KOSZT: 2100 zł.

Więc na przyszłość koledzy jeśli zaczyna coś piszczeć pod maską proponuję odwiedzić mechanika <czerwona>

Pozdroo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!