Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie pracuje na jednym cylindrze na benzynie.


pawelb5913

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zauważyłem że moja Megi dziwnie pracuje na benzynie, tak jakby nie pracował na jednym cylindrze, silnik kuleje a na wyższych obrotach buja samochodem (na postoju). Po przęłączeniu na gaz jest wszystko ok. Podejrzewam może przytkany wtryskiwacz ale to tylko taki pomysł.

 

Zrobiłem takie doświadczenie (podczas pracy na benzynie):

 

Odłaczam przewód z pierwszej świecy - praca silnika się nie zmienia. Po ściągnięciu przewodu z każdej następnej świecy silnik wyraźnie słabnie i przygasa. A po ściągnięciu przewodu z tej pierwszej świecy nic się nie zmienia. O czym to świadczy.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie padła świeca, przewód albo cewka

Gdyby to świeca cewka czy tego typu rzecz to dlaczego na gazie jest ok.??

Kupiłem i wlałem jakiegoś specyfika do benzyny który niby wspomaga wtryskiwacze ale póki co efektu nie widać. Żeby ten środek dał efekt to trzeba by jeździć na benzynie a jak jeździć jak silnik pracuje na 3/4.?? Wydaje mi się że szkoda go tak męczyć na 3 garach dlatego chyba podejmę się wymiany wtryskiwacza i tu prośba. Na co uważać, na co zwrócić szczególną uwagę i jak (może krótka instrukcja) wymienić wtryskiwacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz instrukcję, jak go wyczyścić.

Aby wymienić wtryskiwacz, należy wyjąć całą listwę wtryskową. Trzymają ją 3 śruby. Odłączenie wtyczek od wtrysków, przewodów paliwowych, wężyka regulatora ciśnienia paliwa od kolektora dolotowego i listwa ładnie wychodzi. Instalacja LPG sekwencyjna trochę utrudnia, ponieważ przeważnie podwieszają nad listwą wtryski gazu. Ale jest to jak najbardziej do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencji nie mam, także mam trochę łatwiej. A są tam jakieś uszczelniacze na wtruskiwaczu czy inne tego typu rzeczy.?? Boję się, że jak go wyciągne to później paliwo będzie gdzieś tam ciekło albo powietrze będzie zasysał.?? Może na silikon się go montuje.??

 

Dodano: 16 paź 2012 - 22:01

A ten filmik bardzo ciekawy ale jednak chyba łatwiej podjechać na szrocik i kupić z demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawiłem się w udaną próbę uruchomienia zatkanych (nie przytkanych) wtryskiwaczy benzynowych w corolli. Przy zatkanych wtryskiwaczach metoda na filmiku nie pomoże, może być zastosowana jako ostatni etap. U mnie zaworek wtryskiwacza w środku był uziemiony (nie tykał przy podawaniu napięcia)i zatkane były otworki rozpylające. Ja miałem czas, bo wymieniłem zatkane wtryskiwacze (dwa) na nowe. Ponieważ wtryskiwacze jak napisałem, nie tykały, a są nierozbieralne (tak mi się po ich oględzinach wydaje), więc utopiłem je na dwa tygodnie w nafcie. Po tym moczeniu zaczęły tykać, ale nadal były niedrożne. Przez lupę pooglądałem sobie powierzchnię (tą od strony kolektora), że są tam cztery otworki, ale zatkane, a cała ta powierzchnia pokryta jest jabky nagarem. Nagrar delikatnie zeskrobałem, a otworki udało mi się przetkać cieniutką szpilką. I dopiero teraz zastosowałem podobną metodę jak na filmiku (filmik dzisiaj pierwszy raz oglądałem). Do przepłukania użyłem benzyny pod ciśnieniem sprężonego powietrza. Zamiast filmowego przycisku, żeby nie uszkodzić cewki wtryskiwacza, zastosowałem coś ala przerywacz dzwonkowy jako imitację impulsów steryjących. Benzynę przepuściłem tylko w jednym kierunku tj. zgodnie z jej naturalnym kierunkiem.

Przy zakładaniu wtryskiwaczy może się okazać, że oringi przepuszczają, nie z powodu uszkodzenia, ale po prostu trochę siadły i lekko stwardniały (tak było u mnie na jednym od strony listwy ). Doraźnie, bo nie miałem czasu, ani nowego oringu, nawinąłem w rowek obok oringu (od strony wtryskiwacza) parę zwoi zwykłej nici, aby zmniejszyć swobodę oringu. Po tygodniu jak dostałem nowy oring była wymiana.

Trochę zastanawia mnie ten nagar. Przypuszczam, że przyczyną ich uziemienia było to, że leciutko przepuszczały przy pracy silnika na gazie i stąd ten nagar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje w piątek wymienić wtryskiwacz. Po wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku, że aby wymienić wtryskiwacz trzeba albo wyciągać wszystkie wtryskiwacze razem z listwą do góry. Albo listwę odpiąć od wszystkich wtrysków i wyciągnąć tylko ten uszkodzony. Lepiej chyba właśnie listwę odpiąć od wszystkich i wyciągnąć tylko ten uszkodzony, a nie wszystkie. Prawda.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie problemu było bardzo zaskakujące i banalne.

Okazało się że wtryskiwacz nie dostawał impulsu (sygnału) ze sterownika i dlatego nie pracował. Najpierw zakupiony na szrociw wtryskiwacz zamontowałem w miejsce tego mojego, niby nie działającego. Efekt był taki sam (na pierwszym cylindrze nie ma paliwa). Druga operacja - zamiana wtryskiwaczy z drugiego cylindra na pierwszy a wtryskiwacz z pierwszego na drugi cylinder. Efekt: nadal nie dostaje paliwa na pierwszym cylindrze i to wykluczyło wine wtryskiwacza. Miernik w rękę i okazało się że na pierwszy cylinder nie dostaje sygnału. Ale rozwiązanie tego problemu było jeszcze banalniejsze. Nie łączyła tylko kostka przy sterowniku, dociśnięcie kostki rozwiązało problem.

Zdenerwowałem się bardzo bo jechałem na szrot, dwa razy wyciągałem wtryski a tu taka głupota <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!