Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwnie pracuje na wolnych obrotach (film)


tomaszek0017

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem się zapytać większego grona fachowców co może być przyczyną dziwnej pracy mojej meganki. Posiadam Megane 1.4 w benzynie classic i od początku zauważyłem że trochę dziwnie pracuje na "luzie" poprykuje co trochę, dołączam film

http://www.youtube.com/watch?v=uzWgHbCFN_M

.

Wymieniłem nowe świece i przewody ale to nic nie dało( poza lepszą pracą silnika). Dodam iż 2 razy zdążyło mi się że nie chciała odpalić rano przy wilgotnym powietrzu tz. kręciłem kręciłem i za chiny nie chciał zaskoczyć silnik, po 10min wałowania i gdy bardzo długo przytrzymałem kluczyk w końcu zapaliła. Czytałem różne wypowiedzi na forach i nie wiem co robić ktoś napisał żeby wymienić filtr powietrza (thumb_hosting_zdjec_1350922825__zdjecie0409.jpg czy nadaje się do wymiany?). Dodam iż podczas jazdy nie odczuwam jakiś problemów, nie gaśnie ani nic. Proszę o pomoc:)

Zdjęcia dodajemy na dwa sposoby

1. korzystamy z hostingu forum, na górze strony masz gustowną różową ramkę <czerwona>

2. dodajemy jako załącznik

Popraw!

Edytowane przez tomaszek0017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten silnik 1,4 to jaki ? 8 V czy 16 V? Sorry kolego, Renault ma duże poczucie humoru i uwielbia różne dziwaczne kombinacje.

Też się może i się czegoś dowiem, bo mnie czasami też tak sobie delikatnie faluje, ale wg. mnie skoro producent mówi że obroty biegu jałowego to 750 +/_ 50 rpm to się nie przejmuję <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 8V :)Narazie zbytnio to nie przeszkadza poza tym że trzepnie lekko autem jak obroty spadną na chwile. Z tym silniczkiem to przeczyścić same styki?? Słyszałem że z tym odpalanie to też może być czujnik położenia wału napędowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tomaszek0017 .

Zerknij na mój post i zobacz filmik co nagrałem :).Mam to samo z tym że ja mam silnik 1.6 8V i też nie wiem co z tym fantem zrobić :)

http://megane.com.pl/topic/42383-strzelanie-z-wydechu/

 

Dodano: 22 paź 2012 - 16:11

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy <czerwona>

 

Silniczek wykręć i wyczyść trzonek najlepiej beznyną ekstrakcyjną a co do odpalania to może to być faktycznie czujnik położenia wału choć ja już pisałem na tym forum że u mnie było tak że raz odpalała a raz nie i okazało się że padł czyjnik bezwładnościowy (tak to się chyba nazywa) który w razie wypadku ma odciąć paliwo.Zmostkowałem go i do tego czasu problem znikł.

[lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszek0017 pytasz jak wymienić filtr powietrza? Odkręć wszystkie trzy śruby i wkręt z górnej pokrywy. Potem pozdejmuj metalowe zatrzaski trzymające obie pokrywy razem (są dookoła) i wtedy górna pokrywa będzie już wolna, a pod nią filtr.

Co do nierównej pracy to sprawdź aparat zapłonowy (zobacz jak wygląda kopułka i palec). W razie zużycia wymień. U mnie po wymianie widać poprawę i zwiększenie dynamiki auta.

Jeżeli masz problemy z zapalaniem (musisz długo kręcić lub aby zapalić trzeba wcisnąć pedał gazu) sprawdź regulator biegu jałowego. Moją megankę musiałem długo kręcić i bez wciśnięcia gazu nie zapalała. Do tego od czasu do czasu miała niskie obroty (w okolicach 500) i czasem gasła po hamowaniu. Pomogła wymiana regulatora biegu jałowego (rozebranie i przeczyszczenie dało tylko chwilowy efekt).

Czujnika położenia wału napędowego w tym aucie nie ma ponieważ takiego wału nie ma (napęd jest przedni). Posiada za to czujnik położenia wału korbowego i o ten czujnik pewnie ci chodziło.

Problemy z zapalaniem mogą wskazywać na ten czujnik. Jego niewłasciwa praca powinna wyjść na CLIP-ie (u mnie problemem było samo złącze, do tego świecia się kontrolka silnika)

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie brzmi podobnie, spróbuje z tym silniczkiem ale to jutro dzisiaj już jest ciemno a garażu nie posiadam. Tylko jak ktoś mógłby mnie naprowadzić gdzie on się znajduje?

 

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

Wiem gdzie się znajduje filtr, według mnie nie jest w tragicznym stanie(zdjęcie w pierwszym poście):)

Ale aparat zapłonowy o ile o tym myślę to jest w dobrym stanie. Mógłbyś napisać gdzie on się znajduje, jak do niego się dostać:)

2 razy miałem tylko problem z odpalanie, tak to pali na dotyk nawet gdy wydaje mi się wilgotno (tak jak wtedy gdy nie chciała zapalić) Ale kiedyś mi się zalał płynem do spryskiwaczy chyba ten aparat zapłonowy( znajduje się zaraz pod tym wytryskiem płynu, przy zamkniętej klapie) i auto straciło na mocy gdy dodawałem gazu.

[lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Polecam zastosowanie się do powyższego punktu regulaminu.

<czerwona>

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok wlewu płynu do spryskiwaczy, przypięty gumową spinką jest sterownik silnika (komputer - takie prostokątne pudełko). Nie polecam do zaleweać. Polecam otworzyć plastykową obudowę i oczyścić wtyczkę i gniazdo.

Aparat jest z drugiej strony na końcu wałka rozrządu. Wychodzą z niego kable do świec i kabel do cewki zapłonowej. Czym bardziej zużyty tym bardziej wilgoć wpływa negatywnie na jego pracę. Zdejmij kopułkę (dwie śrubki) i zobacz jak wyglądają w niej styki oraz sam palec rozdzielacza. Jeżeli styki są nadpalone albo mają wytarte rowki, bezwzględnie wymień kopułkę i palec (czyszczenie nic nie da - sam to przerabiałem). Palec jest założony na wcisk (u mnie siedział tak mocno że musiałem go zniszczyć aby się go pozbyć)

Filtr powietrza, jeśli jest brudny, wymień. Koszt nie tak duży, a silnik "oddycha" świeżym powietrzem.

To CL przy oznaczeniu twojego silnika to mam rozumieć wersja nadwozia "classic"?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zlała mi się cewka zapłonowa kiedyś, wypiął się szlałfik od spryskiwaczy. Dzisiaj zobacze to co pisałeś.

Więc tak.. Odpiąłem ten komputer zobaczyłem gniazdo i styki- bez zastrzeżeń. Odkęciłem tą kopułke tak jak pisałeś (zdjęcia niżej) styki były trochę brudne i z lekkim osadem, przeczyściłem miło żę odradzałeś teraz wyglądają jak nowe bez żadnych wyrzeźbionych rowków. Nadal nie wiem gdzie znajduje się silniczek krokowy żeby myśleć co dalej...

thumb_hosting_zdjec_1351073257__dsc00054.jpg thumb_hosting_zdjec_1351073325__dsc00056.jpg thumb_hosting_zdjec_1351073502__dsc00057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy jest przy zespole wtryskowym. Ale moim zdaniem jest jak najbardziej w porządku. Twój problem wygląda na wypadanie zapłonów.

Problemem byłby krokowiec (Skrót. Przy tym silniku jest regulator biegu jałowego, a silnik krokowy jest dopiero w 1.6 i służą do tego samego), gdyby gasł ci na skrzyżowaniach, obroty biegu jałowego miał za niskie lub za wysokie. A u ciebie obroty są na stałym poziomie.

Na twoim filmie słychać (przy widoku na tłumik) takie 0,5 sekundowe przerwy w pracy silnika. To by wskazywało na problem z zapłonem. Przy problemie z krokowcem silni pracował by ciągle, lecz ze zmienną prędkością obrotową.

A czy po wyczyszczeniu kopułki oraz palca jest jakaś poprawa, choćby niewielka?

Poblem może stanowić również zalana cewka. Na obrazku jak ją sprawdzić.

thumb_hosting_zdjec_1351090295__cewka_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc problemy z zapłonem? Po wyczyszczeniu kopułki wydaje mi się że minimalna różnica jest ale bardzo niewielka. Gdy odpalam auto rano gdy chodzi jeszcze na ssaniu powyżej 1000 obrotów tych przerw w pracy silnika nie ma, dopiero gdy silnik sie zagrzeje i obroty spadna do tych 750 zaczyna co jakiś czas prykać tak jak na filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "pyrkanie" wygląda mi jak okresowy brak zapłonu na jednym z cylindrów. Stąd objawy nierównej pracy. Na zimnym ma mieć takie obroty. Przy ujemnych temperaturach mam na wet 1300. To jest tzw. "ssanie". U mnie też tak jest, problemy wychodzą to dopiero po nagrzaniu. Wystarczy dodać lekko gazu a praca się stabilizuje. Po wyczyszczeniu kopułki i palca praca silnika się poprawiała ale tylko na chwilę. Dopiero wymianie wymiana przyniosła znaczącą poprawę.

Dlatego ja skupił bym się na układzie zapłonowym, a potem szukał dalej (zawory kiedy były regulowane?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to podobnie jak u mnie. A wystarczy wymienić samą kopułkę czy cały aparat zapłonowy? Nowy, używany?

Regulacja zaworów ? Nie mam pojęcia, mam renie od 3 miesięcy i w tym kierunku nic nie działałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!