Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje rozgrzanego silnika


painter007

Rekomendowane odpowiedzi

jak masz nierówną pracę silnika i dodatkwo wiesz, że wtryski do regenreacji to sprawa jasna, zacznij od tego, gdy będziesz miał pewność, że silnik chodzi idealnie, to zajmiesz się poduszkami, sam to przerabiam teraz, co do ich wymiany, to nie wiem jak w megane2 ale sam będziesz w stanie to zrobić, ale będziesz potrzebował kilku narzędzi i samozaparcia, a sam wiem, że koszt samej operacji u mechanika nie jest duży

u mnie zuzyżyta poduszka powodowała rezonans, ale zmartwie cię, kupiona nowa, nieoryginalna powodowała jeszcze większy :D właśnie jestem w fazie poszukiwanie oryginalnej, nawet używanej, aby pewne że jest dobra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja was zmartwie... od 2 miesięcy czekam za poduszką OE (oryginał) lub hutchinsona. Znajomy ze sklepu (tylko francuzy i włochy) nie może ich nigdzie dostac, hurtownie w których sie zaopatruja też maja problem z dostaniem tych poduszek. Impergumy (szajs) sa na miejscu za 105zł, był tez sasic 315zł ale zacytuje słowa znajomego "za taka kase bym jej nie kupił wolał bym poczekać, nawet ze zniżka i tak była by droższa niz oryginał". Więc czekam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod ten temat, bo mam podobny problem. Nie dalej jak 2 miesiące temu wymieniłem wszystkie poduszki, bo drgania na postoju stawały się coraz bardziej dokuczliwe. Po wymianie przez ok. tydzień jeździło się świetnie. Niestety objawy powróciły. Podejrzenie padło na poduszkę koło rozrządu, która o dziwo po wyjęciu nie wykazała uszkodzeń. Mimo to założona została nowa. Tak ja poprzednio, wybór padł na Hutchinsona. Myślałem, że to koniec problemów, jednakże po przejechaniu 10km znowu to samo! Jakoś trudno mi uwierzyć, że po takim dystansie, coś mogło się zepsuć.

 

Czy mechanik mógł zniszczyć poduszkę np. przez niewłaściwy montaż? A może problem tkwi gdzieś indziej?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tej pory niestety nie mogę sobie poradzić z tymi drganiami w mojej m2 ph1 1.9dci. Oczywiście wymieniłem wszystkie poduszki na hutchinson (z allegro, lecz tanie nie były, w foliach hutchinsona). U mnie objawy przebiegają następująco: Na zimnym wszystko ok, po rozgrzaniu (gdy obroty spadają) zaczynają się wibracje, raz są większe, a raz mniejsze - zależy od dnia :). Jeśli chodzi o metaliczne stuki z pod maski to ja ich nie mam. Może mam naprawde felerną poduchę, może podrabianą...nie mam pojęcia. Jeśli chodzi o wymianę poduszek to ja wymieniłem trzy(rozrząd, w kształcie kosci koło rozrządu, oraz gumową ósemkę pod autem). Wrócę jeszcze do dwumasy, wątpie aby dwumasa była objawem drgań skoro nie ma jeszcze metalicznych dzwieków koło skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mom podobny problem w lagunie 2 2.2.

Gdy odpalę silnik(jest zimny) chodzi gładko. Ale gdy się rozgrzeje to mocno wibruje. Wymieniłem poduszki ósemkę, górną, od rozrządu, pozostała pod skrzynię (ale wątpię ze to ona wytwarza takie duże wibracje). Podejżewam koło paowe, albo już sam nie wiem. Nie słychać żadnego piszczenia przy odpalaniu czy gaszeniu, żadnych metalicznych dzwięków. Proszę o pomoc

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wolfson - tak mogła paść. Zobacz czy ma szparę czy już siedzi na podsatwie. Mi jedna nowa, ale nie Hutchins i nastepnego dnia już siedziała znowu na podstawie. Kolejna była już ok.

@dexterpl - ja mam u siebie SASICa - i to jest tzw. oryginał. Jak znajde chwilę wrzucę foty - w fabryce jest szlifierką spiłowane oznaczenie - widać jeszcze częściowo logo renault oraz numero OE renautl. Tak więc...przekaż znajomemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny trop padł na poduchę przy rozrządzi. Wymieniłem ją ostatnio na używkę- guma siedziała wyżej niż w tej oryginalnej. Po wymianie niewiele się poprawiło- tyle że przy gaszeniu nie ma takiego szarpnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cin1 - idź do auta i sprawdź jak wygląda pod obciążeniem. Powinna tam być szpara na ok. pół centymetra - prawie wchodzi mały palec. Jak mi poduszka siadła, to nie było żadnej szpary - nawet noża byś nie wsunął. Silnik poprostu leżał na karoserii poprzez poduszkę i nic nie amortyzowało jego drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga :!:

Dzięki za sugestie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

 

Dodano: 14 mar 2013 - 16:45

Winowajca byla poduszka przy rozrzadzie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. W moim przypadku wymiana poduszki przy rozrządzie załatwiła większość drgań, wymieniłem jeszcze poduszkę pod silnikiem zapobiegawczo. Poduszki, które są stare to ta mała ósemeczka przy rozrządzie i poduszka skrzyni. Teraz czuję pewien niedosyt gdy silnik się dogrzeje i obroty spadają, wtedy czuć niemiłe mrowienie na fotelach i są delikatne drgania. Stąd moje pytanie - czy warto wymienić tą małą ósemkę ? (guma w niej wydaje się być miękka bardzo) czy może też wymienić poduszkę szkrzyni (drążek od biegów nie drży i nie lata jak szalony) :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytanie kolegi jak wyżej. Tylko w moim przypadku wymieniłm też ósemkę pod silnikiem i nadal zostaje pytanie-Dlaczego na cieplym silniku wydają się odczuwalne drgania?. Problem przebiega następująco, zrobię kilkanaście kilometrów i wskazówka skoczy powiedzmy na trzecią kreskę. Stoję na śiatłach nagle pstryknie, obroty spadają a wibracje pojawiają się na kierownicy, fotelach itd. Kolega radzio 3313 pisał, że nie wymienił poduszki pod skrzynią. Również tego nie zrobiłem, więc może problem leży po tej stronie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem tą małą poduszkę przy rozrządzie i nie czuć różnicy na postoju. Taki urok diesla, że drga na postoju :P Jeszcze poprawię pokrywę silnika bo dotyka tego plastiku w podszybiu i niemiły jest dźwięk, tylko gdzie dostać te gumowe uchwyty do 1.9dci ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault 27zł sztuka za te tulejki do osłony i już z obudową problem rozwiązany. Poduszki od skrzyni nie wymieniam narazie :) Drgania są minimalne i porównywalne z innymi dieslami z tych lat (np b5fl tdi z nowym dwumasem i sprzęgłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wszystkie możliwe poduszki silnika oraz skrzyni plus napinacz paska wielorowkowego co prawda nie dawała o sobie znać dźwiękami ale wierzcie mi pomogło !! Co do drgań wyminiłem napinasz paska wielorowkowego i jak ręką odjął :) Wczoraj wreszcie uporządkowałem sprawę wtryskiwaczy, tym razem bez regeneracji :) kupiłem używane z gwarancją 500 zł/szt Silnik wreszcie pracuje równo !!! Teraz dalsze zabiegi ( turbo + czyszczenie intercoolera, katalizator do wymiany itp etc )

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!