Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16V Turbo


voytecc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

długo mnie tu nie było... po sprzedaży meganki szukam nowego auta ..biję się z myślami co kupić ale chyba zostane przy Renault. Wpadłem dziś na ogłoszenie co o niej powiecie ? Czy była "bita" .

Podobno 150 tys przebiegu...

 

2.0 benzyna Turbo

 

 

c26891803-3.jpg

 

c26891803-4.jpg

 

c26891803-6.jpg

 

c26891803-1.jpg

 

c26891803-7.jpg

 

c26891803-10.jpg

 

c26891803-9.jpg

Edytowane przez voytecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Dynamique lub Privilege. Wydaje mi się, że ta druga (ma srebrne klamki, Dynamique ma w kolorze nadwozia). Powinna być naklejka w schowku przed pasażerem na drzwiczkach lub przy progu od strony pasażera. Widać ją po otworzeniu drzwi pasażera (przednich). Nie pamiętam czy fotel pasażera również ma regulację wysokości fotela i ledźwiową czy nie... Jeśli nie to czyżby to był "anglik"? Nie znam się na rejestracjach niemieckich, ale nie widzę żadnych naklejek w środku między cyframi (z datą ważności i zrobionym przeglądem).

Nie widzę czujników cofania. Jeśli są, a nie ma pojedynczego pipnięcia przy ich włączaniu oraz nie działają światła stopu to walnięty jest czujnik biegu wstecznego na skrzyni biegów. Nowy w ASO to koszt ok 120zł. Wymiana kłopotliwa (kiepskie dojście), ale możliwa. Znam to z autopsji ;)

Odnośnie spryskiwaczy reflektorów (ksenonów) to działają tylko jak są włączone ksenony (światła mijania) oraz jeśli jest odpowiedni poziom płynu (zbiornik ma chyba 5 lub 7 l pojemności). Koszt oryginalnego palnika Philipsa na allegro to ok 150zł za sztukę (żadna chińska podróbka). Wymiana palnika to musowe zdjęcie zderzaka. Wszystko do zrobienia we własnym zakresie najlepiej z dojściem do kanału.

Auto na zdjęciach nie wygląda źle, ale przeczytaj jeszcze raz moje wskazówki tutaj i innym temacie, pospisuj i na oględziny auta ;)

Ze swojej strony dodam, że lepsze są auta po 2005 roku (po lifcie). Zdecydowanie ODRADZAM silniki IDE. Są bardzo awaryjne. Odradzane są wszędzie. Silnik 2.0 Turbo jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Mnie dziś coś pokusiło i po drodze zajechałem do komisu, to co tam stoi jest po prostu nie do opisania, gorzej niż szrot wszystko pościągane z niemiec, prawdziwym rodzynkiem był passat 2001 108tyś przebiegu, miałem aż zrobić fotki, ale podam linka szrot masakra

Edytowane przez sekal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.11.2012 o 10:45, norbert_p napisał(a):

Wersja Dynamique lub Privilege. Wydaje mi się, że ta druga [.....................]Wymiana palnika to musowe zdjęcie zderzaka....

Dzięki za info

Gościu w ogłoszeniu pisze ze to wersja INITIALE, czy Privelage nie miały przypadkiem pełnych skór ? Nie znam dokładnych danych wyposażenia odpowiednich wersji.

Czy w Lagunie 2 phII tez trzeba ściągać zderzak aby wymienić żarniki ? Czy to się tyczy tylko Xeonów czy przy zwykłych żarówkach aby ją wymienić w ph I tez trzeba ściągać zderzak ?

Trochę już wiem o tej Lagunie , dzwoniłem dzisiaj do 2 serwisów w różnych miejscach PL, przebieg ma na 200% oryg. Pełny serwis do 04.2012r. Brak info o szkodach. Fajne auto ale koszty eksploatacji mnie przerażają ;) Ma dwumase i turbo a to nie są wieczne rzeczy.

Czy ktoś miał takie auto i może coś powiedzieć o kosztach eksploatacji ? Aha , dzisiaj jak rozmawiałem z jednym z Panów z ASO przez telefon powiedział żeby sprawdzić właśnie czy nie jest to IDE i aby takiej nie brać ;) Podobno padają w nich jakieś czujniki dawki paliwa czy coś takiego nie pamiętam dokładnego nazewnictwa.

O tym Passacie nawet nie będę się wypowiadał ... od razu widać że to szrot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.11.2012 o 17:22, voytecc napisał(a):

turbo a to nie są wieczne rzeczy.

eee tam, ale pomyś, że jak tym przyciszniesz to Cię wyrwie z butów! ;) raz na 2 lata wymienić turbo to nie taki dramat w zamian za radoche ;) Chetnie bym się powoził takim autkiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie się nie znają co sprzedają. Wersja Initiale Paris miała pełną skórę oraz sterowanie foteli elektryczne. Potem była wersja Privilege, Dynamique oraz Autentique - najbiedniejsza. Ta z Twoich fotek to na 100% Privilege. Turbo w benzynie to zapewne zwykła turbina bez zmiennej geometrii. Takie turbiny są generalne trwalsze, ale zależy to głównie od traktowania. Co do dwumasy to wszystkie nowsze diesle i już nawet benzyny (w tym mój Scenic III) ją mają. Takie czasy. 150 tyś km w aucie z 2004 roku z Niemiec? Nie wierzę. Ma zapewne ponad 200...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.11.2012 o 17:47, norbert_p napisał(a):

....Co do dwumasy to wszystkie nowsze diesle i już nawet benzyny (w tym mój Scenic III) ją mają. Takie czasy. 150 tyś km w aucie z 2004 roku z Niemiec? Nie wierzę. Ma zapewne ponad 200...

Że diesle mają dwumasę to wiedziałem ale byłem w szoku jak interesowałem się ostatnio Mondeo MK3 2.0 benz. i okazało się że ma też dwumasę i to 10 letnie auto ;)

Jeśli o tą Lagunę chodzi to ostatni wpis w ASO ma z 04.2012r i przebieg niecałe 130tyś. więc chyba nie była kręcona.

Norbert napisz mi jeszcze jak się sprawuje taki motor Tce, kiedyś się nim interesowałem ale po przeczytaniu artykułu chyba w AŚ że nie polecają tej jednostki przestałem.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.11.2012 o 20:22, voytecc napisał(a):

ale po przeczytaniu artykułu chyba w AŚ że nie polecają tej jednostki przestałem.

Bo tam liczy się tylko i wyłącznie marka VW i jest pokrewne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dlaczego kupują Skodę w Polsce najczęściej? Bo ma niskie ceny części, tańcze ubezpieczenie, Mało palą(g..o prawda) tak naprawdę spala więcej tylko pokazuje tylko więcej ilość kilometrów od A do B niż powinno i no musi mieć lepszy od rodziny, sąsiada że ma lepsze wyposażenie, silnik itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voytecc, napiszę szczerze. Mam nowe auto. Obecny przebieg to 10 tyś km zrobiony przez prawie rok. Autem pojeżdżę max 8 lat. Wtedy będzie miało max 90 tyś km. Niech ten silnik tyle wytrzyma. Potem mnie to już nie będzie interesowało. Następny silnik to jednak nadal będzie turbo benzyna (być może również nowy TCe). Słyszałem opinie (nie czytałem), że to zabawka itp. Ale to era downsizingu więc pojemność 1.4 i 130KM to żadna rewelacja. VW z 1.4 TSI wyciąga i 160KM. Tyle, że na temat tych silników czytałem w kilku gazetach, że mają problem z rozrządem. O TCe nigdzie nie słyszałem złych lub nawet niepochlebnych opinii. A szukam ich wszędzie z racji tego, że sam mam taki silnik w swoim aucie i mnie to interesuje.

Jak dla mnie ten silnik to rewelacja, fajne przyspieszenie oraz extra kultura pracy. Na luzie nie słychać go wogóle w kabinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Norbert za szczerą odpowiedź , też słyszałem że TSI z początku produkcji mają problemy z rozciągającym się łańcuchem. Tak na marginesie jestem ciekaw ile wytrzymają te downsizingowe silniki

 

Jeśli chodzi o Lagune niestety spóźniłem się już ktoś się nią cieczy, ogłoszenie w internecie było 1 lub 2 dni. Dla zainteresowanych podam że 2004r. a cena 10999 + opłaty. Szkoda że nie udało mi się jej wyrwać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!