Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stłuczka na rondzie


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Użytkownik meganecoupe02 dnia 23 listopad 2012 - 20:04 napisał

Rondo, na którym odbylo się to zdarzenie to rondo małe, średnica zewnętrzna nie większa niż 40m. Na takim rondzie dopuszcza się zjazd zarówno z wewnętrznego jak i zewnętrznego pasa, pod warunkiem, że są dwa pasy wyjazdowe. W związku z wymiarami ronda, dopuszczony jest taki zjazd i jest to uwzględnione już na etapie projektowania ronda.

 

Gdzie to wyczytałeś? Bo wiekszej głupoty odnośnie przepisów ruchu drogowego chyba nie czytałem ;)

teraz to się uśmiejesz, napisał to specjalista bezpieczeństwa ruchu drogowego, tu daję konkretny link:

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090211/POWIAT0206/99895490

 

Zjeżdżać można zarówno z wewnętrznego jak i zewnętrznego pasa, ale trzeba ustąpić pierwszeństwa, kierującemu na pasie, na który chcemy wjechać.

W międzyczasie dyskusja toczy się na innych forach i teraz wychodzi, że każdy wie swoje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baciuś sam jestem ciekawy co sędzia ci powie bo czasami jego wyroki bardzo mnie zaskakiwały ;) bo mijały się z przepisami prawa o ruchu drogowym

A co do specjalisty to jest tak jak u lekarza specjalisty...nie każdy ma rację, a nas obowiązuje ustawa nie to co mówi specjalista bo w sądzie liczy się tylko i wyłącznie prawo które jest zawarte w ustawie prawa o ruchu drogowym.

Edytowane przez kimbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tak uczono na kursie prawa jazdy. Mało tego, tak jechałem podczas egzaminu i egzaminator nie miał żadnych przeciwwskazań do takiej jazdy. Było to już kilkanaście lat temu. Może ostatnio się coś zmieniło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq może kiedyś można było tak jeździć ale przepisy nieustannie się zmieniają. Jeździmy wg. przepiów obowiązujacych w danej chwili, kiedyś też można było jeździć po obszarze zabudowanym 60km/h...teraz 50... Co roku wprowadzanych jest b. dużo zmian, czasmi jest to zamiana słów np. z może na powinien itp.

Edytowane przez kimbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ostatnio się coś zmieniło ?

To o pierwszeństwie auta na prawym pasie lub wjeżdżającym na ten pas z naszej prawej akurat jest nowością chyba od 2 lat.

Tu właśnie na obwiedni ronda to ma zastosowanie i według tego sprawa w sadzie będzie prowadzona. To że kierujący autem na pasie zewnętrznym niewłaściwie na rondo wjechał, nie jest przedmiotem rozprawy, pomimo że tu też zostało popełnione wykroczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety będzie tak jak pisze gojgien.

Zabrakło zasady ograniczonego zaufania. Jeżeli nie było na zewn. pasie oznaczenia do jazdy w prawo przed 2 zjazdem to mógł jechać po obwodzie. Nie ma tu znaczenia że wjechaliście na rondo razem. Równie dobrze mógł wjechać później , z innego wjazdu, miał pierwszeństwo.

Staram się unikać jak ognia jazy na rondzie obok siebie gdy nie ma jasno oznaczonych kierunków zjazdu.

Czekam jakie będzie uzasadnienie sądu w tej sprawie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 - orientujesz się może, kiedy będzie wiadomo kto miał tutaj racje? ;)

jeszcze nie mam żadnych wieści. Ani widu ani słychu ;) Podobno jest też możliwość, że odbędzie się sprawa beze mnie i jedyne co mi pozostanie to ewentualne odwołanie od tej decyzji. Czekam na jakieś wieści, bo chciałbym już tą sprawę zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jest też możliwość, że odbędzie się sprawa beze mnie i jedyne co mi pozostanie to ewentualne odwołanie od tej decyzji

;) pierwsze słyszę ;)

wydawało mi się że sąd ma obowiązek Cię powiadomić o terminie rozprawy, jedynie jak nie stawisz się lub nie przedstawisz ważnego powodu nieobecności (nie olejesz ich) to wtedy sędzina może podjąć decyzje, że rozprawa odbędzie się bez obecności oskarżonego( sprawcy). Mam takie pytanie czy jak odmówiłeś przyjęcia mandatu i wnioskowałeś o sąd grodzki to podpisywałeś coś? (nie ma to związku z Twoją sprawą to tylko dla mnie ważne)

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy jak odmówiłeś przyjęcia mandatu i wnioskowałeś o sąd grodzki to podpisywałeś coś? (nie ma to związku z Twoją sprawą to tylko dla mnie ważne)

Ja tylko odmówiłem przyjęcia, a czy to będzie sąd grodzki to nie wiem (kiedyś tak było). W przypadku nieprzyjęcia mandatu konieczne jest spisanie uszkodzeń, dmuchanie w alkomat - wyniki są potrzebne dla sądu. Jakieś oświadczenie podpisywałem, dotyczyło listu, który ma mnie poinformować o sprawie. Podałem jeszcze imiona i nazwiska osób, które ze mną jechały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z własnych doświadczeń.Po nie przyjęciu mandatu przy okazji kolizji procedura wygląda tak.Zostaniesz wezwany na komisariat drogówki na złożenie wyjaśnień,w praktyce wygląda to tak że policjant przeczyta Ci dokładnie to samo co napisał na miejscu wypadku tylko wpisane do protokołu i zapyta się czy coś ma dopisać czy wszystko się zgadza plus zapyta się o zarobki i czy dalej nie przyznajesz się do winy.Potem czekasz znowu na pismo i tu masz racje że jeśli dla sądu sprawa jest jasna i wg niego jesteś winien to odrazu dostaniesz wyrok tzw wyrok zaoczny i dopiero od tego wyroku jeśli się odwołasz odbędzie się rozprawa.

 

U mnie ciągnęło się to wszystko ok 4 miesięce i kosztowało mnie 800 zł mandatu plus 180 koszty sądowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!