Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbosprężarka/Silnik megane 1.9 dTi


Dreszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Najpierw długi wstęp :-)

Posiadam tak od roku Reanult Megane 1.9dTi Kombi z 2001 roku. Jak kupowałem miała przebieg 152tys, obecnie 165tys.

Kupiłem ją dosyć tanio, gdyż była w nienajlepszym stanie jeśli chodzi o wnętrze i karoserie oraz miałem wiedzę, że bierze dużo oleju (ale nie precyzyjną ile litrów na 1000km).

Samochód pojechał do przedstawiciela Renault celem diagnostyki, gdzie stwierdzono duże wycieki oleju z turbospręzarki i wpisano, że jest ona do wymiany.

Zdając sobie sprawę, że to moze byc poczatek kłopotów, ale biorąc pod uwagę, że cena była atrakcyjna a wyposażenie jak dla mnie bogate kupiłem i już :-).

W zasadzie na samym początku oddałem ją do zaufanego mechanika (wiem, ze mnie nie kantuje) w celu wymiany turbosprężarki. Turbosprężarka została zdjęta oddana do fachowców, którzy stwierdzili jej duże zużycie. Zakupiłem w InterCarsie regenerowaną. Zużycie oleju spadło znacząco, ale ponieważ nie robie zbyt dużych przebiegów rocznie dopiero tak na wiosnę zacząłem zapisywać ile dolewam na ile kilometrów - zużycie wynosiło 1l = 1000km. No i niestety od wakacji zużycie powoli rośnie... Nie wiem jeszcze w tej chwili jakie jest dokładnie, ale szacuje że minimum 1litr = 800km :-( W tej chwili (ale mogłobyć i dużo wcześniej) widać już wyraźne wycieki z turbosprężarki... w zasadzie wszystko jest zapaskudzone... jednak plam na asfalcie nie ma...

Nie muszę wspominać, ze 12 miesięcy gwarancji na turbo mineło?

No i zacząłem zbierać opinie różnych mechaników na ten temat...

Część z nich twierdzi, że przyczyną jest najprawdopodobniej silnik, który gdzieś tam przepuszcza olej i powinienem przede wszystkim to sprawdzić...

Druga część twierdzi, że silnik nie ma nic do tego...

 

Teraz krócej :P

Proszę odpowiedzcie mi na pytania:

Czy może być powodem wycieków oleju z turbosprężarki zużyty silnik?

Jeśli tak, to czy np pomiar sprężania silnika da mi 100% pewność, ze silnik jest do remontu lub nie?

Jakie jeszcze badania mogę zrobić? jeden z fachowców do turbo doradzał sprawdzić ciśnienie oleju dochodzące do turbo? To też??

Muszę pojechać zrobić te badania do autoryzowanej stacji renault czy mogę w najbliższym warsztacie? (Chodzi mi o to czy będą mi potrafili zinterpretować wyniki, bo powiedzieć, ze silnik jest do remontu to każdy może...)

 

Bardzo proszę o jakieś rady bo nie chcę się wpędzić w jakieś ogromne koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce marudzic ale to co oszczedziles na samochodzie wydasz na czesci :roll:

a konkretnie to jestes pewny na 100% ze cieknie z turbiny ??

czy to jest tak duzo oleju ze po przejechaniu 800km masz litr wylanego na silnik ?

moze silnik pali olej ? sprawdz kompresje moze pierscienie polecialy

 

ja bym to zrobil tak: na kanal albo podnosnik, wyczyscic caly silnik z oleju i zobaczyc po miesiacu jak to wyglada i czy rzeczywiscie az litr jest rozlany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku witam. To moj pierwszy post na tym forum. Na codzien zajmuje sie turbinkami, tak, ze troszke sie na tym znam ;-)

Co do tematu. bardzo wazna rzecza w Renowkach jest sprawne odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jezeli jest niedrozne, gazy ze skrzyni musza sie gdzies wydostac. Niestety dla turbinek, wydostaja sie wlasnie przez nie powodujac uszkodzenie "CORE" (element wirujacy). Sa rozne stopnie uszkodzenia turbo, jezeli tylko przepuszcza olej, prawdopodobnie mozna ja zregenerowac (wymiana lozysk, pierscienia uszczelniajacego itp)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze raz, żeby była jasność:

Zużycie oleju w tej chwili to ok 1 litr = 750 km (mam nadzieję, że nie więcej).

Nie jestem wstanie określić ile zużywa silnik, a ile się wylewa przez turbo...

 

Ja już tak zrobiłem, że wyczyściłem silnik i po obejrzeniu go za jakiś czas na podnośniku widać, że z różnych przewodów wycieka olej, ale naprawdę nie wiem jak określić, czy to jest 0,5 litra na 1000 czy litr.

Plam oleju na asfalcie nie ma, czyli wygląda to tak jakby tego nie było zbyt wiele (wydaje mi się, że jakby to był litr to powinny być plamy) i nie wiem - ten olej może odparowuje??? Tam wszystko jest przecież cholernie gorące. Sam nie wiem czy to jest możliwe ale ten brak plam na asfalcie mnie naprawdę dziwi... i skłania jednak do tego że sporo z tego oleju zużywa jednak silnik.

 

Zrobie ten pomiar sprężania na pewno, ale wrócę do moich pytań:

Czy może być powodem wycieków oleju z turbosprężarki zużyty silnik?

Jeśli tak, to czy np pomiar sprężania silnika da mi 100% pewność, ze silnik jest do remontu lub nie?

 

P.S. Dzięki dranas za info o odpowietrzaniu skrzyni korobowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!