Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wolne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Celowo nie piszę w tytule "falujące obroty" czy "gaśnie na wolnych obrotach" gdyż problem ten rozwiązałem wymieniając czujnik temperatury. Męczy mnie natomiast inne zjawisko a mianowicie: podczs spokojnej jazdy po mieście i tak do prędkości 100 km/h wszystko jest w najlepszym porządku. Wystarczy jednak dłuższa- ostrzejsza jazda i wskazówka zawiesza się przy wolnych obrotach w okolicy 2000 .Zanim to jednak nastąpi obroty falują przez chwilę i stają jw. Wywnioskowałem z tego że silniczek krokowy reaguje na zamknięcie przepustnicy. Dodam iż był wymieniony na nowy jak również filtr paliwa i powietrza. Wszystko wraca do normy po zgaszenu auta na około 10 sekund. Czy czujnik prędkości wału może mieć coś z tym wspólnego, może linka gazu bo coś dziwnie luźna i się gdzieś przycina. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie. Auto - Meganka 96 rok 1,6 -silnik. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może szwankować zawór biegu jałowego tzw. silniczek krokowy.

Nie wiem czy kolega dokładnie przeczytał ale było napisane:

Wywnioskowałem z tego że silniczek krokowy reaguje na zamknięcie przepustnicy. Dodam iż był wymieniony na nowy

Czyli był wymieniony na nowy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dałem autu niźle popalić. Zajechałem pod dom,wyluzowałem a na obrotomierzu prawie 3000 obrotów. Zgasiłem silnik (kontrolki zapalone) i odpaliłem znowu - 3000 w dalszym ciągu. Zgasiłem silnik i wyłączyłem zapłon - wszystko w porządku. Co za cholera? :-/ Podpięcie pod kompa w serwisie nie pokazuje usterki. A dochodzenie przyczyny przez panów mechaników metodą wymiany tego i owego doprowadza mnie do białej gorączki. Zresztą sami wiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo nie piszę w tytule "falujące obroty" czy "gaśnie na wolnych obrotach" gdyż problem ten rozwiązałem wymieniając czujnik temperatury.

Który dokładnie czujnik wymieniłeś?

 

Dokładnie to ten dolny z prostokątną wtyczką na 2 piny. Górny jest na wskaźnik. tylko u mnie posypał się jeden po drugim prawie jednocześnie :-(

 

[ Dodano: 2007-01-15, 14:50 ]

Dzisiaj zabrałem się sam za moją gablotę.

 

- wyczyściłem i zakonserwowałem styki na wtyczkach: silniczka krokowego,sondy,czujnika prędkości wału, wtyczki przy siłowniku obok kolektora ssącego, ciśnienia powietrza atmosferycznego (cyt. instrukcja obsługi)

- wymieniłem wężyk od kolektora ssącego do siłownika

- wyczyściłem silniczek krokowy

- "zapoznałem" nowy silniczek krok. z komputerem czyli odłączyłem klemę od akumulatora na 30 min. Potem podłączyłem wtyczkę pod krokowy, założyłem klemę odpaliłem na 10 minut.

Gdzieś wyczytałem że tak wypada zrobić więc czemusz nie spróbować.

 

Co pomogło nie wiem, ale pomogło.

 

zastanawiam się natomiast dlaczego tak szybko brudzi się silniczek i przepustnica. Czyściłem go już 3 raz w przeciągu 2 miesięcy. Za każdym razem jest pokryty czrnym tłustawym nalotem. Czyżby nieszczelność pomiędzy filtrem a przepustnicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
zastanawiam się natomiast dlaczego tak szybko brudzi się silniczek i przepustnica. Czyściłem go już 3 raz w przeciągu 2 miesięcy. Za każdym razem jest pokryty czrnym tłustawym nalotem. Czyżby nieszczelność pomiędzy filtrem a przepustnicą?

u mnie też czyszczę raz na miesiąc a zawsze się brudzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!