Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem 1.6 16v (za małe napięcie na czujniki)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich.

Moj pierwszy post, choć forum przeglądam kupe czasu.

Chodzi o moją Megi, problem z elektryką czujnikami?

Mianowicie chodzi o to że, auto gdzieś od poł roku traciło powoli moc, teraz muli strasznie i pokazuje na kompie chwilowe bardzo duże spalanie nieraz i 29,9l, ale tylko przy przyspieszaniu, jadac stałą prędkością spalanie w normie.

Gdzieś od tyg, pierwsze mrozy, zaczyna gasnąc na zimnym, chwilkę pochodzi na ssaniu 3-5sek, spada do normalnych obrotów i gaśnie (700-850) zależy, identycznie jakbym nacisnoł (start-stop) Przy dodawaniu gazu buczy, jakby coś mu było, raz jakby palił na 3 cylindry, nieraz inaczej jakoś buczy, a czasami się zdarzy że chodzi normalnie, równiutko, ładnie się zbiera, ale bardzo rzadko. Dodam jeszcze że wcześnie nie gasł. Ale ssanie zawsze 3-5sek i zaraz niżej.

pomysły mi się skończyły.

dodam jeszcze że wymienione zostały;

-cewki, świece,

-kzfr, czujnik sprawny

-olej syntetyk elf

 

Co do elektryki czujniki posprawdzane i prawie wszystko gra, oprócz:

-czujnika walków rozrządu (tego na górze) omomierz nie pokazuje nic na zadnym z pinów i do tego dziwne napięcie na pinach i 1-3 9,8V na zapłonie, 14,4V na zapalonym do tego nic się nie dzieję jak go odepnę, aha napięcie jak chodzi na pinach 3-2 minus - sygnał 5,3v

-na zapłonie i zapalonym słuchać jak silniczek w przepustnicy dosłownie piszczy, i delikatnie słychać jakby się minimalnie otwierała i zamykała (szybko), metaliczny dzwięk

- czujnik temp, w kolektorze sprawny, obwód ok, ale też nic się nie dzieję jak odepnę go na zapalonym

- napięcie na zapłonie do czujnika kzfr 9,7V, jak chodzi 11,8V, podobnie z czujnikiem pochłaniacza oparów benzyny, reszta napięć na pozostałe czujniki odchodzi od normy +-0,5v

- czujnik kzfr delikatnie bzęczy na zapłonie

-czujnik temp cieczy, ten nad skrzynią biegów, sprawny, ale wychodzą z niego 3piny (1\plus, .sygnał,-masa), a mi z kostki tylko 2 (+,-) brak kabla (sygnał)

 

Dodam na zakończenie że żaden komputer nie wykrywa żadnego błędu, jesteście moją ostatnią deską ratunku pomocy:)

 

Pozdrawiam i sorrki jak coś nie tak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego! :mrgreen: Poczytaj http://megane.com.pl/topic/37742-16-16v-106km-problem-z-niskimi-obrotami/page__p__290462__fromsearch__1#entry290462

objawy masz prawie takie, jak u mnie. Nie mam styku na czujniku temp. i był uszkodzony stary czujnik temp. cieczy. W krytycznych monemtach tez paliła, jakby na 3 cylindrach z trzęsieniem i dławieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!