Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem 1.6 16v (za małe napięcie na czujniki)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich.

Moj pierwszy post, choć forum przeglądam kupe czasu.

Chodzi o moją Megi, problem z elektryką czujnikami?

Mianowicie chodzi o to że, auto gdzieś od poł roku traciło powoli moc, teraz muli strasznie i pokazuje na kompie chwilowe bardzo duże spalanie nieraz i 29,9l, ale tylko przy przyspieszaniu, jadac stałą prędkością spalanie w normie.

Gdzieś od tyg, pierwsze mrozy, zaczyna gasnąc na zimnym, chwilkę pochodzi na ssaniu 3-5sek, spada do normalnych obrotów i gaśnie (700-850) zależy, identycznie jakbym nacisnoł (start-stop) Przy dodawaniu gazu buczy, jakby coś mu było, raz jakby palił na 3 cylindry, nieraz inaczej jakoś buczy, a czasami się zdarzy że chodzi normalnie, równiutko, ładnie się zbiera, ale bardzo rzadko. Dodam jeszcze że wcześnie nie gasł. Ale ssanie zawsze 3-5sek i zaraz niżej.

pomysły mi się skończyły.

dodam jeszcze że wymienione zostały;

-cewki, świece,

-kzfr, czujnik sprawny

-olej syntetyk elf

 

Co do elektryki czujniki posprawdzane i prawie wszystko gra, oprócz:

-czujnika walków rozrządu (tego na górze) omomierz nie pokazuje nic na zadnym z pinów i do tego dziwne napięcie na pinach i 1-3 9,8V na zapłonie, 14,4V na zapalonym do tego nic się nie dzieję jak go odepnę, aha napięcie jak chodzi na pinach 3-2 minus - sygnał 5,3v

-na zapłonie i zapalonym słuchać jak silniczek w przepustnicy dosłownie piszczy, i delikatnie słychać jakby się minimalnie otwierała i zamykała (szybko), metaliczny dzwięk

- czujnik temp, w kolektorze sprawny, obwód ok, ale też nic się nie dzieję jak odepnę go na zapalonym

- napięcie na zapłonie do czujnika kzfr 9,7V, jak chodzi 11,8V, podobnie z czujnikiem pochłaniacza oparów benzyny, reszta napięć na pozostałe czujniki odchodzi od normy +-0,5v

- czujnik kzfr delikatnie bzęczy na zapłonie

-czujnik temp cieczy, ten nad skrzynią biegów, sprawny, ale wychodzą z niego 3piny (1\plus, .sygnał,-masa), a mi z kostki tylko 2 (+,-) brak kabla (sygnał)

 

Dodam na zakończenie że żaden komputer nie wykrywa żadnego błędu, jesteście moją ostatnią deską ratunku pomocy:)

 

Pozdrawiam i sorrki jak coś nie tak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego! :mrgreen: Poczytaj http://megane.com.pl/topic/37742-16-16v-106km-problem-z-niskimi-obrotami/page__p__290462__fromsearch__1#entry290462

objawy masz prawie takie, jak u mnie. Nie mam styku na czujniku temp. i był uszkodzony stary czujnik temp. cieczy. W krytycznych monemtach tez paliła, jakby na 3 cylindrach z trzęsieniem i dławieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!