Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi - Od 1800 obrotów chrobotało i jechało, teraz przestało


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, najpierw opiszę historię problemu, a potem zadam właściwe pytanie, więc jeśli ktoś nie ma czasu, proszę przeskoczyć akapit.

 

Któregoś razu po wyjściu z pracy meganka nie chciała odpalić, pojawiła się "usterka hamulców" na wyświetlaczu. Auto zabrałem do pobliskiego warsztatu, gdzie siedziało dwa dni, po czym mechanik zrezygnowany, odesłał mnie do elektryka (odpalając samochód "na pych"). Elektryk po dwóch godzinach zadzwonił do mnie i powiedział, że nie może zdiagnozować usterki, bo auto normalnie zapaliło na parkingu przed warsztatem. JEdnak po tym zdarzeniu zacząłem zauważać nieco zwiększone spalanie i niewielki spadek mocy. W warsztacie pod pracą była taka sytuacja, że kiedy wszedłem do środka wystraszeni młodzi mechanicy stojąc pod podnośnikiem w popłochu uciekli przed halę zapalić (auto stało jeszcze na glebie). Pogadałem chwilę z szefem i poszedłem za winkiel, ale wróciłem pod jakimś pretekstem i okazało się, że mimo słów szefa, że sprawdzą "coś jeszcze" rano, wędrowało na podnośniku w górę. Dołączając fakt, że stało tam takie samo auto, podejrzewam, że coś zostało podmienione.

Stwierdziłem następujące problemy:

  • Zmniejszona moc (szczególnie w momencie wkręcania się turbiny)
  • Zwiększone spalanie (jak wyżej)

Sprawdziłem:

  • Szczelność intercoolera (był olej na wlocie, poprawiłem opaskę, wyczyściłem, nie wycieka tam już nic)
  • Wyczyściłem czujnik w dolocie powietrza
  • Wymieniłem filtr powietrza

Teraz pytanie: co to jest za dźwięk w tym silniku, przypominający "chrobotanie", ale przyjemny dla ucha, w momencie wkręcania się turbiny? Auto było bardzo dynamiczne na dwójce i trójce, nawet czwórce po przekroczeniu 1800 obrotów, był wtedy słyszalny charakterystyczny dźwięk. W tej chwili czasem to chrobotanie jest, ale przerywa i zanika. Moc jest wyczuwalnie mniejsza, a spalanie zwiększone. Stawiam na nieszczelność w dolocie powietrza, jednak jest na tyle niewielka, że trudna do zdiagnozowania, dlatego być może jest tu ktoś, kto wie który element układu wytwarza to CHROBOTANIE :mrgreen: bo chciałbym, żeby autko chrobotało znów i miało kopa. Jeśli założę, że gwizd generuje turbina, to gwizda tak jak gwizdała. Diagnoza w dobrym warsztacie jest dla mnie nie osiągalna ze względów finansowych. Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!