Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chrobotanie sprzęgła - prośba o pomoc


appaloosa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś przytrafiło mi się coś dziwnego - mianowicie pedał sprzęgła zaczął turkotać jak w absie - do tego tak jakby się do końca nie wycisnął. Turkocze nawet na biegu jałowym. Podciągnąłem pedał i dalej to samo. Turkotanie jest dość głośne - na początku myślałem że coś wpadło mi pod auto. Turkotanie czuć też na gałce zmiany biegów ale delikatnie. Nie jest one ciągłe i jak dojechałem autem do domu to w międzyczasie ustawało lub stawało się mniej słyszalne.

 

Co może być przyczyną? Dodam, że kilka dni temu wymieniany był olej w skrzyni biegów bo zeszłej zimy jak auto zostawało na mrozie to na zimnej skrzyni nie dawało się wrzucić biegu. Teraz przed zimą postanowiłem wymienić olej.

 

Dodam jeszcze, że po półgodzinie wyjechałem autem z garażu i po chrobotaniu ani śladu - jedynie coś wsteczny nie chciał od razu wskoczyć.

Edytowane przez appaloosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku - wymiana oleju ni9c nie pomoże na gęstnienie go w ujemnych temperatura praktycznie blokując skrzynię. Ja akurat wymieniałem olej 4 grudnia 2011 - rok temu. Tak przy okazji. I na starym i na nowym przy temperaturach w granicach poniżej -15 drążek zmiany biegów był jak przyspawany.

Co do chrobotania - zastanawia mnie ta niedawna zmiana oleju:

- kto ją robił? Może nie zakręcił kora wlewu i olej pitnął - ale chyba by ni ebyło chrobotania

- jaki olej została wlany? Czy BEZWGLĘDNIE zalecany przez Renault do danej skrzyni? Wszystkie znane mi przypadki wymiany oleju na inny - jak to kumple mówili: "lepszy" - kończyły się hałasem, szumieniem, huczeniem skrzyni i szybkim powrocie do zalecanego oleju. Jednak nikt nie miał odgłosów chrobotania.

Osobiście nigdy z takim chrobotaniem się nie spotkałem, ale ja jestem amator-mechanik. Moja wiedza wynika tylko z własnych doświadczeń z własnym samochodem. Appaloosa - mechanikiem nie jestem - na codzień jestem szarym księgowym siedzącym po naście godzin przed kompem, który w ramach rozrywki lubi czasami spocić się w kanale i upaprać ręce w oleju przy własnym samochodzie :mrgreen: jedni kolejcjonują kolejki PIKO, a ja lubię wytagrać ze scenika ramę zawieszenia.

Niestety więcej Ci pomóc nie mogę, bo nigdy z takim czymś się nie spotkałem.

Może jeszcze przyszło mi na myśl wymiana wysprzęglika hydrualicznego. Jego nieszczelnośc objawia się wpadaniem pedału sprzęgła do podłogi, ubytkiem płynu hamulcowego - bo oba układy: hamulcowy i pompy sprzęgła są zasilane z tego samego zbiorniczka. Więc wpadnięcie pedału i ubytek płynui hamulcowego. W wysprzęgliku jest łożysko i może ono padło stą chrobotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łożysko oporowe sprzęgła daje o sobie znać, ale znów dźwięk chroboczącego łożyska powinien być mniej słyszalny właśnie po wciśnięciu sprzęgła, jak się nie mylę. A dwumas masz w porządku? Mechanik sprawdzał, nie drga, nie telepie całym autem?

Tak jak kolego powyżej zadam pytanie, jaki olej wlałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wlałem Elf Transfer NFJ 75W-80, weszło coś około 2,1 litra - sądząc po wskazaniach miarki na butli.

 

Dodano: 07 gru 2012 - 09:11

Sprawdziłem właśnie na stronie elf.com.pl i wydaje się , że olej dobry i ilość się zgadza. Co do zamarzania skrzyni - auto stało na dworze nawet w silne mrozy i nic się nie działo ze skrzynią - problem zaczął się jak mnie raz wzięli na lawetę i mówił mi później mechanik że coś z dołu wyciekło. Od tego czasu zaczęły się problemy przy mrozach - i to nie musiało być -15. Sprawdzałem oczywiście u mechanika - znaczy mechanik sprawdzał - czy poziom oleju ok i mówił że ok. Stąd pomysł na wymianę oleju. Kupiłem go w zeszłym roku, ale jakoś nie było okazji więc teraz przed zimą zrobiłem wymianę. Dziś pojeżdżę autem i zobaczę czy problem się będzie powtarzał. Zostawię go też na dłużej na mrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk chroboczącego łożyska powinien być mniej słyszalny właśnie po wciśnięciu sprzęgła

U mnie w Twingo było własnie na odwrót. Łożysko wyciskowe słychać było w momencie wysprzęglania przy np.2500obr., świst był taki jakbym miał turbinę, a na wolnych i w czasie jazdy cisza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autku coś ciężej wchodzą biegi niż przed wymianą oleju. Wsteczny w ogóle ciężko.

 

Sprzęgło dziwnie reaguje przy redukcji - pedał tak jakby sam się wciska w podłogę przy puszczaniu sprzęgła - jak się doda gazu to odskakuje. Jak się popuści gaz - to trochę go wciąga z powrotem....

 

Jak się jedzie wolno hamując silnikiem to czasami coś terkocze jakby po zębatce przeskakiwało

 

Dodano: 08 gru 2012 - 13:18

Dziś pojechałem na warsztat - sprawdzili poziom oleju w skrzyni - był ok, sprawdzili czy nie zapowietrzył się wysprzęglik i wymienili płyn - ale dalej to samo - w poniedziałek odstawiam autko na dokładne sprawdzenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!