Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

falujace wolne obroty w megane 1.9 dCI


tomaszek1975

Rekomendowane odpowiedzi

witam kupilem niedawno megane 1.9dCI i sie okazalo ze falujace wolne obroty. przeczytalem tu na forum, że to może być filtr paliwa, wymieniłem i jest to samo. czy ktoś może wie co to może być???? proszę o pomoc. dziekuje

 

Z tego co mnie uczyli, to zdanie po kropce zaczyna się z wielkiej litery. Czasami trzeba wstawić też przecinek aby sens był zrozumiały. Na forum można pisać z polską czcionką - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie bardzo falowal,po wymianie oleju,swiec i filtrow falowal juz tylko czasem i to slabo,zalewalem go paliwem bp ultimate+dodatki do ropy i teraz (po jakims 1000km)nie faluje juz wcale.moze to zbieg okolicznosci,a moze cud,ale wyglada na to ze samo sie naprawilo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...

Witam

podepnę się pod temat niby moje auto to Scenic ale również 1.9 dci typ I phII.

Obroty falują różnie raz +- 50 raz +-150 najczęściej występuje kiedy auto jest zimne choć czasem potrafi i przy pełnym nagrzaniu.

Wymieniłem:

filtr powietrza, filtr paliwa, dolałem na BP paliwa "wyższej jakości" (jeśli to w Polsce możliwe),

Wyczyściłem:

EGR, przepływomierz, intercooler, rury od intercoolera.

Po wykonaniu powyższych czynności podjechałem na komputer (bosch-a) niby ubogi ale zawsze coś, jedyne co pokazał to usterka obwodu grzania świec (mogłem coś przekręcić ale chodziło o przekaźnik), nie wymieniałem bo jak poczytałem forum nikomu na moją bolączkę nie pomogło, poza tym żadnych innych błędów.

Kolejny krok sprawdzenie wtrysków na "przelewy" w zakładzie "specjalizowanym" według otrzymanej informacji sprawdzono najgorszy z wtrysków i mieścił się w normie. Decyzja przedstawiciela firmy "nie będe naciągał Pana na niepotrzebne koszty" wtryski są OK

Dostałem namiar na kogoś kto pracuje w ASO Renault i podjechałem na podłączenie pod Clipa wynik tak jak przy poprzednim teście usterka obwodu grzania świec.

 

P.S.

podkusiło mnie i przeprowadziłem taki mały test kiedy delikatnie poluzuje, którekolwiek (pojedynczo) śrubę "rurki" zasilania wtrysku paliwem (przy listwie) silnik zaczyna pracować równo, jeśli przesadzę z odkręcaniem zgaśnie.

Czy jest szansa że nawet Clip (lub obsługujący bo za jego kompetencje nie ręczę) nie wychwycił zbyt wysokiego lub zbyt niskiego ciśnienia na listwie wtrysku??.

W temacie jestem trochę zielony ale tak na logikę jeśli po poluzowaniu śruby pozwalam ujść zbyt wysokiemu ciśnieniu silnik pracuje równomiernie.

Czy dobrze kombinuje czy raczej z moją logiką jest coś nie halo :)

Napiszcie proszę co o tym sądzicie koledzy bo już zgłupiałem???

może Ktoś rozwiązał problem a ja dziwnym trafem nie trafiłem a szukałem długo tutaj, w googlach, innych forach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podczas diagnozy Clipem nie mówili że jest za duże ciśnienie na listwie? Odkręcając przewody robiłeś test przelewowy i w serwisie widziałem też go robią, ale nie powiem co miał na celu. Problemem był czujnik ciśnienia wkręcany w pompę tylko nie pamiętam dokładnie jak się nazywał - odkręcany kluczem 24 bodajże. Auto pracowało bardzo nierówno, po wymianie tego czujnika od razu jak nowe. Koszt tego czujnika w ASO ponad 5 stów, także radzę pożyczyć ten czujnik ze sprawnego auta i sprawdzić czy to jest to (ja w ASO użyczyłem swoich czujników i ten była akurat ostatni możliwy do sprawdzenia - Clip nie pokazywał błędów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winne paliwo. Po tankowaniu w moejej megi 1.9 dci tez czasami sie tak zdaża.

Dolewam dodatku do paliwa a na trasie kilka razy dobrze przygazuję żeby wyczyścić wtryski turbo egr i rurkę wydechową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas diagnozy Clipem gość sprawdzał wszystkie parametry na to albo nie zwrócił uwagi albo też nie znał dopuszczalnych zakresów nie mam pojęcia jakie powinny być wartości.

Co do testu przelewowego robione jest tak, że zdejmują (u mnie są czarne) rurki od góry wtrysków normalnie połączone ze sobą w szereg i do filtra paliwa, oni je zdejmują i podłączają zbiorniki (menzurki), i następuje pomiar paliwa powracającego.

Natomiast ja odkręcałem rurki metalowe (klucz 17) od listwy wtryskowej i wtedy problem zanikał.

Może znajdę kontakt do gościa ze szrotu i mi wypożyczy taki czujnik, o którym pisze kolega meganecoupe02 za jakieś piwko a potem będę się martwił, dziwne że nawet Clip nic nie wykazał.

Kolego dexterpl

czytałem Twojego posta o jakości paliw siedzisz w temacie głęboko czy mogę wiedzieć co stosować jako dodatek bo jest tego cała masa ale podobno nie każdy nadaje się do dci.

Ostatnią z mojej strony deska ratunku jest właśnie paliwo choć na chwilę obecną wypaliłem pół zbiornika i dolałem tej lepszej z BP.

dziękuje kolegom za szybkie odpowiedzi

 

sprawdzone świece wszystkie do du... wymieniono na nowe NGK

brak poprawy, kolejna diagnoza regulator ciśnienia na pompie jutro odbiór i wynik

dam znać co i jak dla potomnych z takim samym problemem

 

 

P.S.

już po problemie znalazłem gościa, który w "stodole" dał sobie z nim radę bez pomocy komputera wystarczyło troche praktyki.

Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa ten w pompie wtryskowej i jak ręką odjął :)

koszt diagnostyki 50 pln + 265 pln zawór-czujnik

fotki wkleje jak dojdzie do mnie zakupiony aparat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam !

Mam mały problem z moim scenikiem 2 1.9.cdi przy prędkości ok. 100 kl. na godz. Znikł mi gaz mam wersje francuską komputer wyświetlił komunikat INJECTION A CONTROLER to znaczy wstrzykiwać wstrzykiwanie, rozumiem że chodzi o wtrysk paliwa aby skontrolować po zatrzymaniu się na poboczu zaczęło coś śmierdzieć po ponownym ruszeniu jest wszystko w porządku nie wiem czy się coś przytkało czy nie proszę o poradę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!