Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z otwarciem samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam dość poważny problem. Na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Otóż posiadam Megane I phI w wersji wyposażenia RL i nie posiadam centralnego zamka. Kilka lat temu ktoś sforsował mi zamek kierowcy i później nie można było otwierać drzwi od strony kierowcy. Otwierałem samochód od strony pasażera. Dziś zauważyłem, że i drugi zamek padł. Co dziwne mogę zamknąć nim drzwi lecz nie mogę ich otworzyć. Kręci się do pewnego oporu tak jak to bywało wcześniej lecz rygiel w drzwiach ani drgnie. Dodam tylko, że wcześniej w zimne dni czasami trzeba było kilka razy przekręcić kluczykiem żeby rygiel się poruszył i można było drzwi otworzyć. W lecie problem nie występował. Czy jest jakiś domowy sposób żeby to naprawić czy tylko wizyta u speca od zamków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK spróbuję i dam znać jakie efekty.

 

 

 

 

Niestety WD nic nie pomógł. Drzwi dalej można zamknąć lecz nie da się otworzyć.

 

 

Może dorzucę jakieś zdjęcia żeby to zobrazować

post-39070-0-98122900-1355497107_thumb.jpg

 

Mechanizm na zdjęciu 1 podczas zamykania porusza się na dół (ten plastik na bębenku zamka) a gdy próbuję otworzyć drzwi ten mechanizm ani drgnie.

 

 

post-39070-0-65789200-1355497266_thumb.jpg

 

Kluczyk podczas zamykania mogę obrócić max o 90 stopnni.

 

 

post-39070-0-26704200-1355497319_thumb.jpg

 

Natomiast jak chcę otworzyć kluczyk mogę obrócić więcej niż o 90 stopni i dopiero czuję opór, jednak jakbym pociągnął mocniej to obróciłby się dalej. Dodam tylko, że wcześniej nie można było go obrócić tak daleko.

 

Dodano: 19 gru 2012 - 15:01

Witam ponownie. Otóż korzystając z chwili wolnego czasu wymontowałem zamek z drzwi. Co ciekawe gdy poruszę elementem plastikowym ( patrz foto poniżej ) kluczyk przekręca się lecz gdy zrobie to samo kluczykiem to ten element ani drgnie. W związku z tym mam kilka pytań :

1. Czy ma ktoś jakieś sugestie na tema to może być nie tak?

2. Czy można w jakiś sposób rozebrać ten bębenek? ( Bo nigdy nie bawiłem się w rozbieranie zamka )

3. Czy jeżeli można rozebrać ten bębenek nie posypią się jakieś części uniemożliwiające jego złożenie?

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

post-39070-0-71892500-1355925687_thumb.jpg

Edytowane przez picu91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębenek można rozebrać odginając brzegi tej niklowanej blaszki i można wyjąć wkładkę ze środka.Przy wyjęciu wkładki wysypią się zapadki które podnosi kluczyk,jest to trudno potem ustawić.Jak są dwa zamki zepsute to lepiej kupić dwie nowe wkładki z kluczykiem(Allegro),będzie jeden inny kluczyk do obu drzwi.W Krakowie na ul.Malborskiej jest warsztat który zajmuje się na naprawą zamków samochodowych.

Edytowane przez 11348
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Chyba muszę rozważyć taką opcję i dopasować te nowe zamki pod stary kluczyk. Bo w starym coś przeskoczyło i 30 minut mordowałem się żeby kluczyk z niego wydostać, a drugi i tak ma coś do środka wepchane. Temat chyba do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!