Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ledwo odpala na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem jest taki gdy auto postoi całą noc na polu to przy -10 trzeba pokręcić z 7 sekund rozrusznikiem lub parę razy żeby zapalił. teoretycznie im niższa temperatura tym gorzej pali, przy - 20 pewnie nie zapali więc dlatego tworzę ten temat żebyście składali swoje propozycje i tego uniknąć. A jak się się odpala to nie chwyta od razu tylko tak powoli łapie obroty wraz z kręceniem z rozrusznikiem kilka sekund, gdy chwyci i się go zgasi to wtedy zapala od kopa. Jak jest ciepły to też od kopa problem jest tylko przy mrozach. Świece wszystkie grzeją i na wszystkie dochodzi prąd a podczas tego długiego zapalania kopci na czarno. Akumulator nowy. Jakie propozycje? Podejrzewam problem z kątem wtrysku jest taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wszystkie grzeją

Skąd ta pewność? To,że dochodzi do nich napięcie świadczy tylko o sprawnym zasilaniu świec.

Podejrzewam problem z kątem wtrysku jest taka możliwość?

Jak najbardziej. Diesel ma ,,przestawiacz'' kata wtrysku przy rozruchu i na zimnym.

 

Dodano: 19 gru 2012 - 13:55

powoli łapie obroty wraz z kręceniem z rozrusznikiem

Czujnik temperatury płynu?

 

Dodano: 19 gru 2012 - 13:57

gdy chwyci i się go zgasi to wtedy zapala od kopa

Bo ścianki cylindrów są juz nagrzane i odpala mimo spalonej np. jednej czy dwóch świec.

Do sprawdzenia świece-każda osobno, potem kąt wtrysku,potem czujnik temp. Albo odwrotna kolejność bo łatwiej :mrgreen:

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik Pawel_Pl dnia 19 grudzień 2012 - 13:31 napisał

powoli łapie obroty wraz z kręceniem z rozrusznikiem

Czujnik temperatury płynu?

co to ma wspólnego ??

Użytkownik Pawel_Pl dnia 19 grudzień 2012 - 13:31 napisał

Świece wszystkie grzeją

Skąd ta pewność? To,że dochodzi do nich napięcie świadczy tylko o sprawnym zasilaniu świec.

Pisze że grzeją to grzeją chyba nie bez powodu na każdej iskrzy i pobiera 14A

 

hmm a jak sprawdzić kąt wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czujnik powoduje,że sterownik widzi ciepły silnik i opóźnia kąt wtrysku oraz skraca czas wtrysku,czyli zubaża mieszankę i dlatego w miarę kręcenia nagrzewają się cylindry i ten ubogi i opóźniony wtrysk powoduje powolne załapywanie silnika.

2. 14A pobiera na każdej czy na wszystkich? Jeżeli na każdej osobno to ok.

3. Co do ,,przestawiacza'' kąta wtrysku przy rozruchu to nie mam pojęcia jak on jest rozwiązany w tym silniku,ale być musi jakoś,jak to w dieslu. :mrgreen:

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. hm ubogi jak kopci na czarno? chyba że tylko opóźniony albo za wczesny?

2. 3 raz pisze że wszystkie działają prawidłowo

3. tu będzie problem bo to nie seryjna pompa nazwa "Lucas Cav" jedyna elektronika na niej to elektrozawór na 1 kabelek :mrgreen: seryjna "Lucas Epic" się zepsuła i została wymieniona, . Nie wiem jak jest rozwiązany kontrolowanie kąta wtrysku, może go nie być wcale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być. Jeżeli to pompa Lucas to może być od starszych diesli,w tej pompie był mechaniczny przestawiacz sterowany elementem woskowym z linką która przy zimnym była naprężona i ciągnęła dźwigienkę przestawiacza.W miarę nagrzewania wosk miękł i linka wiotczała.Ot cały mechanizm.Przynajmniej ja tak miałem w Fiat Marea na Lucasie.Nic z niej nie wystaje dodatkowego albo coś nie jest zaślepione?

Ale jak mniemam do niedawna było wszystko ok.na tej pompie? Czy pompa wymieniona i stąd te problemy? Może ciśnienie daje nie takie, a może wtryski leją skoro kopci na czarno..a może..a może. Nikt nie jest cudotwórcą a Ty dopiero teraz piszesz,że masz jakąś nietypową,prostą pompę.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z niej nie wystaje dodatkowego albo coś nie jest zaślepione?

Nie wiem o co chodzi... dodaje zdjęcie pompy będzie łatwiej dyskutować.

Ale jak mniemam do niedawna było wszystko ok.?

No było bo było ciepło.

Może ciśnienie daje nie takie

Tego pewnie domowym sposobem nie sprawdze?

a może wtryski leją skoro kopci na czarno

To prawdopodobnie z powodu zbyt bogatej mieszanki

 

thumb_hosting_zdjec_1355934468__p231012_1103.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczone na czerwono. To jest ten przestawiacz kąta wtrysku. Tylko nie wiem dlaczego masz dwie linki(zaznaczone na zielono),czyzby jedna szła do kabiny i można ręcznie sterować kątem?

Dokąd one idą?

post-47116-0-95451100-1355935525_thumb.jpg

Już dopatrzyłem,ta górna linka to linka gazu tylko tak się zbiegły na zdjęciu.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jedna to linka gazu dróga idzie do kabiny i używa się jej właśnie przy odpalanie ale czy ona jest do zwiększenia dawki paliwa przy odpalaniu czy kąta wtrysku to nie wiem w każdym razie gdy się ją pociągnie to rosną wolne obroty o 150 tylko wolne i z tym zimny dużo lepiej pali niestety bardziej jej się już nie da podciągnąć.

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu trzeba było wystartowac z tym zdjęciem. Ta linka jest tyko od przestawiania kąta wtrysku,sprawdź jej regulację,czy pociąga dźwignię do oporu. A za dawkę to już czujnik temperatury no bo czy to benzyna czy diesel, przy rozruchu sterownik odpuszcza sobie pilnowanie mieszanki stechiometrycznej. Pewnie czujnik zawyża temperaturę czyli coś nie tak z jego rezystancją. Chociaż w tym wypadku mogę się mylić bo wtryski sterowane są ciśnieniem a nie elektrycznie.Sprawdź więc dokładnie działanie tej dźwigni.Nie wiem czy przypadkiem nie wpływa ona tez na ciśnienie jakie daje pompa na wtryski a tym samym dawkę przy rozruchu.

Miałem dokładnie taką samą pompę chyba,ale u mnie była reakcja na czujnik temperatury,miała chyba jeszcze jakiś zawór powodujący podwyższanie ciśnienia na zimnym czyli wzbogacania.

Ty twierdzisz,że masz tylko zawór odcinający ON z elektryki więc może ten przestawiacz faktycznie powoduje też wzbogacenie.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie do oporu a jeśli bym chciał delikatnie zmienić kąt wtrysku to góra pąpy wtryskowej w którą strone? silnika czy chłodnicy i o ile? 5 mm? dodam że zimny silnik "klekocze" wyczytałem że to za wczesne ustawienie? i że w takim ustawieniu powinien lepiej palić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcąc przeciwnie do obrotów koła zamachowego przyspieszasz. O ile nie powiem bo to są milimetrowe przesunięcia.Kombinuj,na słuch,jak odpala no i potem jak jedzie. Jak będzie za mocno,,warczeć'' w czasie jazdy to znaczy,że przesadziłeś z przyspieszeniem.

Poradę typu,,jedź do fachowca niech Ci ustawi przyrządem'' pomijam. Drogą prób i błędów ustawisz sam i satysfakcja zapewniona. :mrgreen:

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradę typu,,jedź do fachowca niech Ci ustawi przyrządem'' pomijam. Drogą prób i błędów ustawisz sam i satysfakcja zapewniona. :mrgreen:

dokładnie tak kolego :D

Warczeć, a jeżeli przesadzę to mogę się pozbyć silnika rozumiem?:P

Hm a da się to zrobić bez luzowania paska rozrządu? tzn. podkładam coś pod pąpe i się jakoś siłuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa chyba jest na 4 śrubach,popuszczasz i kręcisz delikatnie w jedną lub druga.Silnika nie zniszczysz bo będziesz słyszał że stuka i skorygujesz. Wydaje mi się,że właśnie teraz masz opóźniony za bardzo kąt i kopci na czarno.Przekręc o ok. 3mm w stronę silnika,dokręc i odpal. Jak dobrze odpali to jazda i słuchanie ,,warkotu''.Jak nie za głośny jeszcze to możesz znów o 1mm przyspieszyc. Tylko czekają Cię długie testy co do spalania bo niestety kąt wtrysku ma na to wpływ.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!