Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówek konsoli środkowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z wyjęciem żarówki oświetlającej pokrętło regulacji siły nawiewu umieszczonej na konsoli środkowej. Pozostałe dwie (regulacja temperatury nawiewu, regulacja strefy nawiewu) udało się zdemontować. Tej trzeciej nie da się zrobić w sposób analogiczny do pozostałych, ze względu na brak dostępu do tych czarnych plastikowych mocowań którymi wyjmujemy żarówki. W przypadku tej trzeciej konstrukcyjne rozwiązanie jest inne. Wiecie jak ja wyciągnąć z mocowania.

Drugie pytanie dotyczy oświetlania przycisku ogrzewania tylnej szyby. Wiecie czy on jest podświetlany, bo ja nie widzę tam żarówki.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się dziś z tą trzecią lampką, no i zrobilem zwarcie. Skutek wszsytkie trzy żarówki (od regulacji nawiewów) przestały świecić, oraz przepalona prawa postojówka. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem bezpiecznik, jest ok. Następnie wymieniłem żarówkę posotojową na dzialającą. Potem sprawdziłem żarówki od nawiewów na konsoli, nie są przepalone, mimo wszsytko nadal nie świecą. Wiecie jak zaradzić w takiej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, myślałem że w razie czego pójdzie tylko bezpiecznik. Możesz mi napisać gdzie szukać tej ścieżki? Sam sobie to naprawiłeś? Wystarczy przeczyścić tą ścieżkę czy coś jeszcze.

Edytowane przez Panicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściemniacz masz prawda? po prawej stronie pod kierownicą, jeśli już wyjmiesz i rozbierzesz "wysuwa się" to będzie kawałek czarnej ścieżki wystarczy że nadlutujesz tam cienki przewód i będzie ok chyba ze to ci nie potrzebne to zrobisz zworke i będziesz mieć podświetlenie normalnie świecące. zdjęcia zaraz wrzuce

thumb_hosting_zdjec_1356905132__100_47651.jpg

 

po naprawie

thumb_hosting_zdjec_1356905132__100_47651.jpg

 

całość

thumb_hosting_zdjec_1356905350__100_4762333.jpg

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie to był ściemniacz, bo teraz konsola środkowa świeci. Zrobiłem zworkę z pręcika (brak lutownicy) zmontowałem ściemniacz spowrotem, ale zauważyłem że przy włączaniu świateł pozycyjnych najpierw zapala się konsola środkowa, a następnie po upływie sekundy zapala się podświetlenie licznika. Teraz się zastanawiam czy to normlane, czy konsola środkowa i licznik powinny zapalać się równocześnie, bo nie mam pewności jak to było przed moją ingerencją.

Edytowane przez Panicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli tak było wcześniej to aż się dziwię że tego nie zaobserwowałem, bo dopiero teraz mi się to w oczy rzuca. Zastanawiam się czy gdzieś nie ma ujścia napięcia do masy przez co dzieje się to co zaobserwowałem (być może w zworce, chociaż tam to raczej małoprawdopodobne), a wtedy mógłbym narobić sobie większych szkód. Orientujesz się może jak u Ciebie w Classicu jest, zapala się równocześnie czy też w takiej sekwencji jak u mnie ?

 

Co do ściemniacze to napewno go zrobię, muszę tylka załatwić lutownice, a jak się nie uda to podjade do jakiegoś serwisu ze sprzetem elektronicznym.

Edytowane przez Panicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest sekwencja ale chyba mniej niż 1 sec jutro dokładnie sprawdzę i ci powiem co i jak po 19 ale myślę że masz wszystko ok.

thumb_hosting_zdjec_1356905210__100_4768.jpg

masz jak wygląda po naprawie ty się bardziej postaraj :!:

jak będziesz lutować to zeskrob minimalnie ścieżki żeby cyna chwyciła i przylutuj jakiś cienki przewód :!:

 

podświetlenie zegarów włącza się ok 1/4 sekundy później niż reszta ale tym się nie przejmuj

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!