Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Inwestycje w Megi


Jacek 1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

 

W związku z wejściem w Nowy Rok pojawiło się kilka pytań dot. inwestycji w autko. Posiadam Megankę Classis z 1998 r, 1.6 90km benz. + LPG

W roku ubiegłym załozyłem LPG, koszt 2000 pln (niecałe 10 000 przejechane do dziś na lpg), wymieniłem belkę tylną i wahacze kpl. przód. Został zrobiony rozrząd. Silnk przejechał 205000, u mnie ok 25000. Jeździ na pełnym syntetyku Elfa, oleju nie bierze.

Do zrobienia: Progi i nadkola obie strony - ok. 1300 pln, cieknie przekładnia kierownicza - 500 pln, hamulce przód - 500 pln, stukają półośki - też ok 500. Wychodzi ok 2800 :!: . Czy jest sens wkładać?

 

Pozdrawiam, Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w sumie jak się "czujesz" finansowo i co planujesz. No bo jak nie te 2800 to jaką masz alternatywę? Wydać 20000 na "nowe" auto bo pewnie gdzieś tyle trzeba wydać na coś sensownego z "pakietem startowym". Ważne też w jakim stanie jest reszta pod kątem rdzy (czy np. nie są przerdzewiałe kielichy etc.). Jeśli rdza jest tylko kosmetyczna to ja bym zaryzykował doprowadzenie Megi do stanu używalności i pojeździł ze 2-3 lata, a potem jak finanse pozwolą zmienił na coś nowszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć słuchaj do niedawna miałem ten sam problem , czyli Wkładac kase czy kupić inne.

Mam megankę z 1996 roku najechane 222222 km w tym 71 tyś u mnie! przez 1.5 roku.

Wymieniłem półosie,pomalowałem,zrobiłem blache,głowice i wymieniłem wydech cały nie wspominam o rzeczach typu hamulce czy zawieszenie bo to eksplatacja.

Ostatnio zacząłem sie rozglądać za I ph II cięzko kupić coś dobrego wieć postanowiłem dopieścić swoją.

Czyli wymienić tapicerke bo widac na starej widać duże zużycie koszt 80zł

Pomalowac elementy nadwozia takie jak zderzak przód drzwi prżód i tył prawa strona , zmienić wszystkie amortyzatory przekładnie kierowniczą, nowe tarcze , klocki, bębny,szczęki .

Po podliczeniu kosztów wyszło około 2200 zł

Podsumowując za swoją Renie wezmę 2000 zł plus to co chce dołożyć czyli 2200 razem 4200zł za to nic dobrego sie nie kupi niestety a tak to wiem co mam i jeżdzę spokojny:)

Tbie radze to samo warto dołożyć i sie turlać pewniakiem :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tbie radze to samo warto dołożyć i sie turlać pewniakiem

Taki pewniak jest do pewnego momentu..... jak się gdzieś nie stuknie, by widzieć jak wyglądają blachy wewnętrzne, których na co dzień nie widać, jak lewarek nie wejdzie do podłogi jak objedzie, jak nie ma gdzie nowych gum zawieszenia tłumika zawiesić, bo gniazda przerdzewiałe.

Do tego jeszcze parciejąca guma na starych wężach chłodniczych, co wiąże się z ich leczeniem lub wymianami, a za tym co chwila nowy płyn.....

Właśnie niedawno takie niezawodne, "wiem co mam" auto postanowiliśmy po stłuczce odstawić i sprzedać pierwszemu chętnemu za niewielkie pieniądze, by nie zostać z upiększoną malowaniem "starą skarbonką"

Już i tak za wiele w to auto zainwestowałem we wrześniu 2011 roku, wymieniając progi i nadkola tylne + nowa szyba przednia. Koszt około 3000 zł. Obecnie trzeba by po grudniowym obiciu kolejne 4000 zainwestować, a czy się coś nie wykoci po kilkuset kilometrach nikt nie może przewidzieć.

Auto potrzebne pewne do codziennego dojazdu do pracy ponad 40km w jedna stronę. Na takie wymagania oldtimer z 1997 roku, po drobnej przygodzie na drodze się nie nadaje.

nie wiadomo czy nie ucierpiało zawieszenie, czy skrzynia biegów, pociśnięta przez półoś, czy belka trzyma geometrię.

Na szczęście od 2011 udało się odłożyć trochę grosza i podmiana na nowszy model nie była zbyt bolesna, a nawet patrząc na zmianę wygody i wypasu była nawet dobrym posunięciem. Pomimo, że do "staruszka" miałem sentyment i byłem z niego zadowolony, to rozstaliśmy się bez lamentu.

Był taki; http://megane.com.pl/topic/2054-stluczka-fotki-tylko-naszych-autek/page__view__findpost__p__328053

A jest taki z końca 2004 roku:

post-2372-0-31588400-1357178380_thumb.jpg post-2372-0-15236400-1357178388_thumb.jpg post-2372-0-93903300-1357178403_thumb.jpg

post-2372-0-43038900-1357178414_thumb.jpg post-2372-0-80610000-1357178455_thumb.jpg post-2372-0-94089000-1357178468_thumb.jpg

I to za niecałe 15 tys zł, w tym jeszcze komplet opon zimowych. By było ciekawiej, to takie auto czekało na nas niespełna 30 km do miejsca zamieszkania, co tez ma znaczenie.

Czas poszukiwań około tygodnia.

Kasa ze sprzedaży starszego poszła na przerejestrowanie i opłacenie ubezpieczenia nowego + profilaktyczne wymiany oleju i filtrów.

Zakup okazał się autem doinwestowanym, (na bieżąco wymieniane były oleje i filtry, z wymienionym rozrządem, pompą cieczy, klockami w lutym 2011, EGR-em i automatem hamulca postojowego w maju 2012) Jedynie auto zapuszczone pod względem czystości, ale to pranie na wiosnę załatwi, no i kilka rysek na karoserii, niedziałajace szyby z tyłu. To akurat detal i do ogarnięcia we własnym zakresie ale nie w zimie. Silnik, skrzynia można powiedzieć idealne jak na sprawdzony przebieg 136 tys km, blachy o 120% lepsze jak w starszym sceniolu.

Tak więc to trzeba dobrze przemyśleć, czy warto stare auto trzymać i w niego kasę wkładać. Też zawsze twierdziłem, że wiem co mam i trudno znaleźć lepiej. Życie jednak z dnia na dzień pokazało, że należy to podejście do tematu zmienić jak jest taka możliwość i okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszyscy trochę macie rację :!:

Po pierwsze zastanów się jak długo będziesz jeszcze autka używał.

Myślę, że patrząc realnie musze tym pojeźdzć 2 lata

Jeśli rdza jest tylko kosmetyczna to ja bym zaryzykował doprowadzenie Megi do stanu używalności i pojeździł ze 2-3 lata

Dokładnie tak, ale zaczne od mechaniki

za swoją Renie wezmę 2000 zł plus to co chce dołożyć czyli 2200 razem 4200zł za to nic dobrego sie nie kupi

Myślę, że o podobnych kosztach mówisz, moja Megi też jest chyba tyle warta.

 

Tak więc to trzeba dobrze przemyśleć, czy warto stare auto trzymać i w niego kasę wkładać

Mimo wszystko, więcej jest głosów za doprowadzeniem jej do świetności, dopiero za rok bede miał troche kaski, żeby pomyśleć o innym autku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEśli masz zamiar tym jeździć tylko rok, to rób na bieżąco to co jest niezbędne a jak kupisz nowe auto to to po prostu wyrzuć. Wyjdzie taniej i zdrowiej dla wszystkich niż, próba doprowadzenia do świetności. W między czasie wyjdą Ci jeszcze inne koszty niż te które przewidziałeś. Rób to co jest już zużyte, nie to co, się niedługo zużyje, rdzę jak z wierzchu to smołą zasmaruj. Zaoszczędzisz 2 tyś do nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak smołą zasmaruja a po kilku miesiącach okrze się ze tylko smoła jest a pod nią zero blachy a w razie czegoS niemiłego na drodze nie bedzie co zbierać z auta i z ciebie. Miałem niedawno dzwona i to ze wymieiłem i pospawałem a nie pomalowałem na sztukę i pianką montażową psiiknołem jak wielu robi uratowało mi dupe i teraz pisze z wami cały i prawoie zdrowy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

Zacznę przydzielać paski :!:

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,

Mam podobne dylematy.

Nawiązując do tematu mam zapytanie odnośnie inwestycji.

Czy kwota 900 zł za wymiane tylnych amorów i tulei w megi'96 jest w miarę czy da się znaleźć lepszą cenę(Wrocław)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!