Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

octavia 1.9tdi czy mondeo 2.0tddi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Temat przeniosłem do odpowiedniego działu.

Ja osobiście wybrałbym Octavię choć Mondeo jest większe :!:

W Mondeo tej generacji ciężko spotkać ten silnik, prędzej znajdziesz tdci

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.9 w skodzie pochodzi od Fiata już w latach końca 80, które VW kupił gdy fiat chciał wycofać te silniki do historii. Skoda ma tancze ubezpieczenie niż ford i części tak samo. Kazdy auto ma wady tak samo jak Porsche który właścicel narzeka że szybko psuje skrzynia biegów(od kolegi który pracował w ASO Porsche),a koszt naprawy 30 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby wybrał mondeo to trzeba zobaczyć czy nie ma rdzy w drzwiach i błotników tylnych. U mnie sąsiad kupił nowy chyba w 2005 roku i teraz prawie w połowie drzwi zjedzona przez rdzę. Ale juz nie ma tego forda bo poszedł na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, ciężko stwierdzić które lepsze, oba używane, ale nie wiadomo czy oba w podobny sposób, mondeo może w statystykach wypadać gorzej vs octavia, ale... właśnie, jakby były w mniej wiecej podobnym stanie to ja osobiście octavie, w rodzinie jest golf4 od nowości z tym motorem, 120k km zrobione, silnik nic, jakiś przewód gumowy od nagrzewnicy, a tak kompletnie nic, mondeo też w rodzinie, ten silnik, ale użytkowany inaczej niż ten golf, mondeo buja tylko po warszawce, starszy kierowca, mondeo nieciekawie już wygląda, typowe usterki dieslowskie forda w tym modelu już były, są i będą zapewne, więc zależy od użytkowania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz Mondeo w dieslu to wybieraj te po liftingu z 2004 roku (wytrzymalsze wtryski), z kolei przy okazji liftingu w 2005 polepszyli zabezpieczenie antykorozyjne. Moje Mondeo 2.0 TDCi 115KM ma już około 320kkm (orginalny przebieg, znam auto od nowości, a przejeździłem nim ponad 120kkm) i jeździ na orginalnych wtryskach i turbinie, koło zamachowe wymieniane było przy 180kkm i teraz też już się zbliża czas wymiany.

 

Z rzeczy które trzeba sprawdzić w Mondeo to stan lakieru i blach na progach i rantach drzwi - lakier lubi się złuszczać, a blach rdzewieć w tych miejscach. Co do zawieszenia to w mondeo jest ono bardzo przyjemnie zestrojone, a dodatkowo trwałe (elementy gumowe wytrzymują około 100kkm na Polskich drogach)

 

Co do spalania 2.0 TDCi 115km (sedan), 5 biegowa skrzynia manualna:

Trasa spokojna jazda bez wyprzedzania około 5 l/100km

Trasa normalnym tempem (utrzymywanie prędkości dopuszczalnych ewentualnie +10km/h) około 5,8 l/100km

Miasto 80 tyś mieszkańców raczej bez korków, za to krótkie odcinki, w okolicach 7,5 l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz Mondeo w dieslu to wybieraj te po liftingu z 2004 roku (wytrzymalsze wtryski), z kolei przy okazji liftingu w 2005 polepszyli zabezpieczenie antykorozyjne

 

Kolega mówi o tddi. A po fl tddi prawie nie występowało. Także nie ma to nic wspólnego z wytrzymalszymi wtryskami a i to bzdura. Bo po prostu poprawili pompę która nie sypie opiłkami i nie zakleja wtrysków.

W TDDi jedyną wadą układu paliwowego jest pompa paliwa ale naprawdę nie ma co jej się obawiać. Rzadko pada.

Jeśli chodzi o wady mk3 to ranty drzwi , pod lusterkami przypatrz się bo też się pojawia ruda koleżanka. Tylne błotniki rzadko . Musiało coś się dziać po prostu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!