Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płyn przy pasku napędu alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odrazu mówię że mechanik ze mnie marny więc proszę o wyrozumiałość.

Wczoraj mój kolega (anglik) zauważył przy pompie układu kierowniczego delikatnie wyciekającą brązowawą ciecz - przy nakrętce ( foto 1 i 2 ).

Zauważył także iż po niżej pompy spora przestrzeń jest zabrudzona przez olej ( foto 3 ).

Sprawdziliśmy stan płunu w zbiorniku i jest ok - między MAX a MIN. Nie mam także problemów ze wspomaganiem podczaj jazdy jak mi przy parkowaniu.

Moje pytanie czy wystrczy wymienić tą rurkę od płynu kierowniczego czy trzeba czegoś więcej? Czy można wymienić ją samemu czt konieczna jest wizyta w warsztacie?

Dodam że mieszkam w UK a tu raczej nie wymieniają pojedyńczych części lecz wszystko naraz dlatego prosze o jakąś wskazówkę.

Ps: Posiadam dużą wiedzę na związaną z nawigacjami - ich naprawą, aktualizacją itp. Za uzyskaną pomoc chętnie się odwdzięczę.

foto_1

thumb_hosting_zdjec_1358203702__foto_1.jpg

foto_2

thumb_hosting_zdjec_1358203799__foto_2.jpg

foto_3

thumb_hosting_zdjec_1358203830__foto_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej maszynie też podobnie poci się pompa wspomagania. Po zakupie dolałem do zbiorniczka może z setkę oleju do maksimum i w zasadzie trzyma ten poziom do dzisiaj (a mam to auto już ponad pół roku). Wobec tego nie ruszam tego i Tobie też radzę na razie nie panikować tylko jeździć i obserwować.

Pozdrowienia z Tuskolandu.;) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tak zrobię. Dokręcać próbowałem ale jest na max. Dodam że poziom płynu się praktycznie niezmienił - w lipcu jak jechałe do Pl i dolewałem trochę i do dziś jego poziom praktycznie sie nie zmienił.

Dziękuje Bardzo za Pomoc w razie prolemów z navi czy kom piszcie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten czujnik wspomagania z foto nr.1 może też puszczać płyn drugą stroną. Odepnij wtyczkę i zobacz czy wtyczka jest mokra od płynu. I albo wymieniasz czujnik albo odkręć, odtłuść go w środku od strony złącza i daj ze dwie krople dobrego kleju i poczekaj aż wyschnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

W tamtym roku zauważyłem tak samo wyciek w tym miejscu. Nie robiłem nic ponieważ nie zauważyłem różnicy w poziomie płynu w zbiorniku od wspomagania.

Niestety teraz okazuje się że tego płynu jest mniej niż min. Chciałem kupić jakiś i dolać ale sklepowy spytał się mnie o kolor, twierdząc że jeśli doleje nie tego - dojdzie do rozszczelnienia. Być może ma racje gdyż handlarz, od którego auto kupiłem, być może,po prostu napełnił pierwszego lepszego płynu, stąd te sączenie w tym miejscu.

Po za tym od jakiegoś czasu skręcając na pełnym skręcie koło porusza się jakby po owalu. Dziwne nie do opisania wrażenie. Być może ma to związek z wspomaganiem i brakującym płynem.

Zaznaczam, że wspomaganie samo w sobie pracuje wyśmienicie.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat. U mnie zauważyłem wycieki w miejscach oznaczonych na żółto.

thumb_hosting_zdjec_1389445737__pompa1.jpg thumb_hosting_zdjec_1389445755__pompa2.jpg

 

Dodatkowo we wtyczce czujnika jest olej więc czujnik do wymiany.

Wyciek pod śrubą (jest dokręcona) z pierwszego zdjęcia chyba da się uszczelnić. Pytanie tylko czym to się robi ?

Co z przeciekiem na drugim zdjęciu ? grubszy wąż z cieńszą rurką jest zaciśnięty fabrycznie i tylko wymiana całości ?

 

Dodano: 20 sty 2014 - 18:15

Po dokładnych oględzinach okazało się że cieknie z pod gwintu czujnika i gniazda. Spływa w dół po rurce i z tąd złudzenie że przecieka w zaznaczonych miejscach. Czujnik wymieniony, a gwint na który się go nakręca uszczelniony taśmą teflonową. Nie miałem tam żadnej uszczelki. Ktoś mi wyjaśni czy tak miało być ? Bo jak na mój nos to sam gwint nie ma prawa być szczelny.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie ewidentnie poprzedni właściciel przy tym grzebał bo nic tam nie było, a specjalnie odkręcałem ostrożnie żeby nic nie wyleciało. Podrzucisz schemat z Dialogsys żeby pokazać w sklepie "Panie to potrzebuje" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!