Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płyn przy pasku napędu alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odrazu mówię że mechanik ze mnie marny więc proszę o wyrozumiałość.

Wczoraj mój kolega (anglik) zauważył przy pompie układu kierowniczego delikatnie wyciekającą brązowawą ciecz - przy nakrętce ( foto 1 i 2 ).

Zauważył także iż po niżej pompy spora przestrzeń jest zabrudzona przez olej ( foto 3 ).

Sprawdziliśmy stan płunu w zbiorniku i jest ok - między MAX a MIN. Nie mam także problemów ze wspomaganiem podczaj jazdy jak mi przy parkowaniu.

Moje pytanie czy wystrczy wymienić tą rurkę od płynu kierowniczego czy trzeba czegoś więcej? Czy można wymienić ją samemu czt konieczna jest wizyta w warsztacie?

Dodam że mieszkam w UK a tu raczej nie wymieniają pojedyńczych części lecz wszystko naraz dlatego prosze o jakąś wskazówkę.

Ps: Posiadam dużą wiedzę na związaną z nawigacjami - ich naprawą, aktualizacją itp. Za uzyskaną pomoc chętnie się odwdzięczę.

foto_1

thumb_hosting_zdjec_1358203702__foto_1.jpg

foto_2

thumb_hosting_zdjec_1358203799__foto_2.jpg

foto_3

thumb_hosting_zdjec_1358203830__foto_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej maszynie też podobnie poci się pompa wspomagania. Po zakupie dolałem do zbiorniczka może z setkę oleju do maksimum i w zasadzie trzyma ten poziom do dzisiaj (a mam to auto już ponad pół roku). Wobec tego nie ruszam tego i Tobie też radzę na razie nie panikować tylko jeździć i obserwować.

Pozdrowienia z Tuskolandu.;) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tak zrobię. Dokręcać próbowałem ale jest na max. Dodam że poziom płynu się praktycznie niezmienił - w lipcu jak jechałe do Pl i dolewałem trochę i do dziś jego poziom praktycznie sie nie zmienił.

Dziękuje Bardzo za Pomoc w razie prolemów z navi czy kom piszcie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten czujnik wspomagania z foto nr.1 może też puszczać płyn drugą stroną. Odepnij wtyczkę i zobacz czy wtyczka jest mokra od płynu. I albo wymieniasz czujnik albo odkręć, odtłuść go w środku od strony złącza i daj ze dwie krople dobrego kleju i poczekaj aż wyschnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

W tamtym roku zauważyłem tak samo wyciek w tym miejscu. Nie robiłem nic ponieważ nie zauważyłem różnicy w poziomie płynu w zbiorniku od wspomagania.

Niestety teraz okazuje się że tego płynu jest mniej niż min. Chciałem kupić jakiś i dolać ale sklepowy spytał się mnie o kolor, twierdząc że jeśli doleje nie tego - dojdzie do rozszczelnienia. Być może ma racje gdyż handlarz, od którego auto kupiłem, być może,po prostu napełnił pierwszego lepszego płynu, stąd te sączenie w tym miejscu.

Po za tym od jakiegoś czasu skręcając na pełnym skręcie koło porusza się jakby po owalu. Dziwne nie do opisania wrażenie. Być może ma to związek z wspomaganiem i brakującym płynem.

Zaznaczam, że wspomaganie samo w sobie pracuje wyśmienicie.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat. U mnie zauważyłem wycieki w miejscach oznaczonych na żółto.

thumb_hosting_zdjec_1389445737__pompa1.jpg thumb_hosting_zdjec_1389445755__pompa2.jpg

 

Dodatkowo we wtyczce czujnika jest olej więc czujnik do wymiany.

Wyciek pod śrubą (jest dokręcona) z pierwszego zdjęcia chyba da się uszczelnić. Pytanie tylko czym to się robi ?

Co z przeciekiem na drugim zdjęciu ? grubszy wąż z cieńszą rurką jest zaciśnięty fabrycznie i tylko wymiana całości ?

 

Dodano: 20 sty 2014 - 18:15

Po dokładnych oględzinach okazało się że cieknie z pod gwintu czujnika i gniazda. Spływa w dół po rurce i z tąd złudzenie że przecieka w zaznaczonych miejscach. Czujnik wymieniony, a gwint na który się go nakręca uszczelniony taśmą teflonową. Nie miałem tam żadnej uszczelki. Ktoś mi wyjaśni czy tak miało być ? Bo jak na mój nos to sam gwint nie ma prawa być szczelny.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie ewidentnie poprzedni właściciel przy tym grzebał bo nic tam nie było, a specjalnie odkręcałem ostrożnie żeby nic nie wyleciało. Podrzucisz schemat z Dialogsys żeby pokazać w sklepie "Panie to potrzebuje" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!