Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z przepustnicą


jez04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Na początku przepraszam Forumowiczów za błędne umieszczenie tego tematu w dziale dotyczącym klimatyzacji, ogrzewania itd. Wpisuję go więc na nowo w tym dziale.

Jakiś czas temu dokonałem demontażu przepsutnicy, jej wyczyszczenia i wymiany uszczelek (Scenic I phII 1,6 16V 2002r.), dodam, iż mój pojazd posiada przepustnicę elektroniczną. Po tych czynnościach została ona "przyuczona" w serwise. Teraz - w okresie jesienno - zomowym samochód trapi dziwna przypadłość, otóż po uruchomieniu silnika włącza się ssanie (normalne gdy jest on zimny), jednakże nawet po osiągnięciu przez niego wyższej temperatury, obroty wielokrotnie utrzymują sie w granicach 1500-2000. Czasem bywa, iż po nagrzaniu się silnika opadną do normalnego poziomu samoczynnie. W sytuacji kiedy "zawieszą się" zmuszony jestem podnieść obroty do ok 3500-4000 (przegazować), wówczas po puszczeniu pedału gazu wracją one do normy. Problem w tym, iż dzieje się tak nieregularnie (z przewagą na zawieszajace sie obroty). Byłem u kilku mechaników, którzy nie bardzo wiedzieli co zrbić. Podpięcie CLIPA, także nie dawało odpowiedzi, gdyż komputer nie wykazywał błędów. Zasugerowano mi, iż najprawdopodobniej układ owej elektronicznej przepustnicy "choruje" i tak naprawdę należy w nim szukać błędu. Jej wymiana to spora kwota (za nowę), kupno używanej może zaś okazać się kupnem takiej samej (lub gorszej), niż mam. Czy macie Szanowni Forumowicze pomysły na rozwiązanie tej kwestii? Czy faktycznie objawy wskazują na przepustnicę, czy może na któryś z czujników? Dlaczego podkręcenie silnika do wysokich obrotów załatwia sprawę tzn. że wracaję one do normalnego poziomu? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przepraszam Forumowiczów za błędne umieszczenie tego tematu w dziale dotyczącym klimatyzacji, ogrzewania itd.

Należało ten fakt zgłosić administracji używając przycisku Raportuj, z prawej strony pod profilem użytkownika i poczekać na przeniesienie.

Wpisuję go więc na nowo w tym dziale.

Tym sposobem naruszasz regulamin w pkt.5.17

Jeżeli chodzi o Twój problem to szukał bym nieszczelności pomiędzy przepustnicą, a kolektorem ssącym.

Nie piszesz czy przepustnica była czyszczona? Jeżeli nie to należy ja wyczyścić, a następnie przeprowadzić adaptację CLIP-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuję reprymendę ze strony administratora. Czyściłem przepustnicę, oczywiście. Skoro to ewentualna nieszczelność na kolektorze ssącym, dlaczego mocniejsze dodanie gazu załatwia sprawę i obroty stabilizują się? Jak go (kolektor), ewentualnie uszczelnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!