Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny - brak reakcji siłowników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przegladnąłem forum ale nie znalazłem mojego przypadku. Niedawno kupiłem Renault megane 1.4RN rocznik 02/1999r. Jest w nim zamontowany centarlny z pilota. Wczoraj po nocce wróciłem do domu i zamknąłem go normalnie z pilota. Po 2h miałem jazdę wiec ide do auta i zonk: nie otwiera się... Otworzyłem z kluczyka przez bagażnik, ponieważ w drzwiach zamki są niesprawne na kluczyk, otwierany był tylko z pilota. Myślałem ze to może bateria z pilocie, ale po wmianie nadal nie da sie zamknąć. Po wciśnięciu przycisku, słychać jak pracuje przekaźnik (albo centralka nie znam się na tym zbyt dobrze.), ale nie zamki się nie zamykają..

Czy może to być wina siłowników? I to naraz w odydwóch drzwiach?. Przeglądnąłem także bezpieczniki w kabinie, są w porządku. Proszę o radę.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to naraz w odydwóch drzwiach?.

Chyba w 4 + bagażnik i wszystkie na raz by padły? Raczej niemożliwe.

Przeglądnąłem także bezpieczniki w kabinie, są w porządku

Bezpiecznikom się nie przyglądamy bo przeważnie to duże G widać, bezpiecznik trzeba wyjąć i obejrzeć, a najlepiej sprawdzić jakimś przyrządem.

Sprawdź 20A bezpiecznik z piktogramem autka z otwartymi drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Odpowiadając na wiadomość: centralny otwierał tylko drzwi przednie i to oba teraz nie działają, jednocześnie jak pisałem nie można było otworzyć, brak reakcji na pilota, tylko po nacisnięciu przycisku zamykania cykanie z centralki. Co do bezpieczników wyciągnąłem fizycznie ten z oznaczeniem do Zamka centralnego i nie był przepalony. A jeżeli chodzi o zamki to poszukam cos w temacie rozbierania i konserwacji.

Nie oznacza to że problem z centralnym nadal nie jest rozwiazany...:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o zamki to poszukam cos w temacie rozbierania i konserwacji.

Zazwyczaj rozbieranie nie jest potrzebne. Wystarczy WD40, coś do wycierania wycieków z zamka na karoserię, kluczyk i trochę wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będępróbował... Ale po włożeniu kluczyke wogóle nie da się go przekręcić w żadną stronę... I mam jeszcze jedno pytanko: może to banalne ale gdzie znajduje się odbiornik wiązki podczerieni do centralnego? Czytałem że gdzieś przy lusterku wstecznym. A tak konkretnej? Czy w samym uchwycie lusterka? Czy np. uzycie kleju duper gluck prz jego obudowie może doprowadzić do tego ze pilot nie działa? Chyba nie, ponieważ po przyklejeniu lusterka przecież zamknąłem auto po powrocie z pracy..

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zamykają się drzwi jak naciśniesz przycisk do zamykania pod swiatłami awaryjnymi?

~~~~~~~~~~~~~~

Nie, nie zamykają.. dioda także sie nie świeci ale moze być spalona.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Co do odbiornika to rozumiem że w obudowe lamki wewnętrznego oświetlena?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po włożeniu kluczyke wogóle nie da się go przekręcić w żadną stronę.

Bo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz :D - jak głosi polskie przysłowie.

Jak radziłem to poczytaj a już kol. wyżej podpowiedział czego użyć, choć są lepsze środki to ten wystarczy, a jak to instrukcję masz na opakowaniu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Miałem nadzieję że znajdę tu rowiązanie z centralnym zamkiem. Ale nie udało się..:D Nie jestem expertem ale myślałem ze znajdzie się ktoś taki tutaj. Może inaczej:

Jak pisałem po wciśnięciu przycisku zamykania na pilocie słychać tylko cykanie w centralce za bezpiecznikami, więc pilot i odbiornik sprawny. Czytałem ze piloty są w kluczykach. Ja mam oddzielnego pilota do zamka, więc czy to jest centrelka przerabana a nie orginalna? tzn. czy byłą wymieniana na inną? Jeżeli tak to chyba moge podłączyć inną zamiast tej co jest (bo podjrzewam że ona ma awarię). Ściągnąłem tapicerkę z drzwi przednich i tylnich - kable się w porządku i siłowniki w drzwiach wyglądają na sprawne. A od początku zakupu działał tylko centralny z przodu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego od razu nie piszesz, że masz rzeźbę z dodatkowym pilotem??

W tym układzie już ktoś tam grzebał i wstawił centralkę radiową skoro masz oddzielny pilot.

Z tego też powodu nie świeci/ mruga dioda w licznikach, prawdopodobnie masz "wypruty" immobiliser.

Czujnik w podsufitce nad lusterkiem w takim razie jest martwy.

I teraz zaczyna się zabawa w odszukanie tej dobudowanej centralki pod plastikami deski i sprawdzenie styków na jej połączeniach. Zazwyczaj są to zaciski wpinane na przewody. Zazwyczaj to produkt CHRL i obudowy tych zacisków lubią się rozpinać, przez co przewody albo wypadają albo tracą styk. Zazwyczaj też, jest to za panelem środkowym, tam gdzie jest przycisk centralnego zamka na konsoli. Są tam wszystkie potrzebne kable. Skoro słyszysz cykanie przekaźników w centralce, to podejrzewam, że jest ona sprawna i podmiana na inny komplet na razie jest zbędnym wydatkiem. To cykanie może być pomocne w zlokalizowaniu miejsca jej zabudowy.

Odszukaj najpierw gdzie ona jest i posprawdzaj jej podłączenia, jest tam chyba z 8 przewodów.

Jak dostać się za ten panel środkowy jest na forum opisane, podpowiem, że należy zaczynać od wyciągnięcia popielniczki, odkręcenia torxów jej mocowania, i dalej znajdziesz 2 kolejne torxy. Można też tylko radio wydłubać i tamtędy popatrzeć czy za przyciskiem centralnego są na przewodach jakieś zaciski, albo połączenia izolowane taśmą. Jeśli to cykanie faktycznie dobiega z okolic bezpieczników, to też to jest opisane jak się do tego dobrać, sam chyba fotki wstawiałem gdzieś w temat o przekaźnikach tylnej wycieraczki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz. Zanurkowałem wcześniej pod kierownicę w stronę cykania i za bezpieczsnikami jest wciśnięte plastikowe pudełko do którego podłączone jest złącze. Cykanie dochodzi z niego. Rozumiem więc że tu jest centralka? Co do immo to dziwna sprawa.. mruga jednostajnie, po włożeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu prądu zapala się wraz ze pozostałymi diodami i potem gaśnie. zamochód odpala bez problemu. Wskazuje to na działąjace immo...?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy prawidłowe, jednak by immo dezaktywować potrzebna jest identyfikacja kodu wysyłanego z kluczyka do odbiornika w plastiku nad lusterkiem, jeśli masz kluczyk z diodą na podczerwień.

Jeśli już radiówka, skoro auto z 1999 roku, to może to być inaczej pokombinowane, a immo odczytuje przez antenę wokół stacyjki kod z EEPROM-u w kluczyku.

Trochę ubogo ten swój układ opisałeś i dlatego takie nieścisłości i brak sensownej odpowiedzi, bo trudno się domyślać jaki tam masz układ.

Masz diodę w kluczyku obok grota, taka jak w pilocie do telewizora i druga malutka czerwona na obudowie, czy tylko ta mała czerwona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!