Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny - brak reakcji siłowników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przegladnąłem forum ale nie znalazłem mojego przypadku. Niedawno kupiłem Renault megane 1.4RN rocznik 02/1999r. Jest w nim zamontowany centarlny z pilota. Wczoraj po nocce wróciłem do domu i zamknąłem go normalnie z pilota. Po 2h miałem jazdę wiec ide do auta i zonk: nie otwiera się... Otworzyłem z kluczyka przez bagażnik, ponieważ w drzwiach zamki są niesprawne na kluczyk, otwierany był tylko z pilota. Myślałem ze to może bateria z pilocie, ale po wmianie nadal nie da sie zamknąć. Po wciśnięciu przycisku, słychać jak pracuje przekaźnik (albo centralka nie znam się na tym zbyt dobrze.), ale nie zamki się nie zamykają..

Czy może to być wina siłowników? I to naraz w odydwóch drzwiach?. Przeglądnąłem także bezpieczniki w kabinie, są w porządku. Proszę o radę.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to naraz w odydwóch drzwiach?.

Chyba w 4 + bagażnik i wszystkie na raz by padły? Raczej niemożliwe.

Przeglądnąłem także bezpieczniki w kabinie, są w porządku

Bezpiecznikom się nie przyglądamy bo przeważnie to duże G widać, bezpiecznik trzeba wyjąć i obejrzeć, a najlepiej sprawdzić jakimś przyrządem.

Sprawdź 20A bezpiecznik z piktogramem autka z otwartymi drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Odpowiadając na wiadomość: centralny otwierał tylko drzwi przednie i to oba teraz nie działają, jednocześnie jak pisałem nie można było otworzyć, brak reakcji na pilota, tylko po nacisnięciu przycisku zamykania cykanie z centralki. Co do bezpieczników wyciągnąłem fizycznie ten z oznaczeniem do Zamka centralnego i nie był przepalony. A jeżeli chodzi o zamki to poszukam cos w temacie rozbierania i konserwacji.

Nie oznacza to że problem z centralnym nadal nie jest rozwiazany...:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o zamki to poszukam cos w temacie rozbierania i konserwacji.

Zazwyczaj rozbieranie nie jest potrzebne. Wystarczy WD40, coś do wycierania wycieków z zamka na karoserię, kluczyk i trochę wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będępróbował... Ale po włożeniu kluczyke wogóle nie da się go przekręcić w żadną stronę... I mam jeszcze jedno pytanko: może to banalne ale gdzie znajduje się odbiornik wiązki podczerieni do centralnego? Czytałem że gdzieś przy lusterku wstecznym. A tak konkretnej? Czy w samym uchwycie lusterka? Czy np. uzycie kleju duper gluck prz jego obudowie może doprowadzić do tego ze pilot nie działa? Chyba nie, ponieważ po przyklejeniu lusterka przecież zamknąłem auto po powrocie z pracy..

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zamykają się drzwi jak naciśniesz przycisk do zamykania pod swiatłami awaryjnymi?

~~~~~~~~~~~~~~

Nie, nie zamykają.. dioda także sie nie świeci ale moze być spalona.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Co do odbiornika to rozumiem że w obudowe lamki wewnętrznego oświetlena?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po włożeniu kluczyke wogóle nie da się go przekręcić w żadną stronę.

Bo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz :D - jak głosi polskie przysłowie.

Jak radziłem to poczytaj a już kol. wyżej podpowiedział czego użyć, choć są lepsze środki to ten wystarczy, a jak to instrukcję masz na opakowaniu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Miałem nadzieję że znajdę tu rowiązanie z centralnym zamkiem. Ale nie udało się..:D Nie jestem expertem ale myślałem ze znajdzie się ktoś taki tutaj. Może inaczej:

Jak pisałem po wciśnięciu przycisku zamykania na pilocie słychać tylko cykanie w centralce za bezpiecznikami, więc pilot i odbiornik sprawny. Czytałem ze piloty są w kluczykach. Ja mam oddzielnego pilota do zamka, więc czy to jest centrelka przerabana a nie orginalna? tzn. czy byłą wymieniana na inną? Jeżeli tak to chyba moge podłączyć inną zamiast tej co jest (bo podjrzewam że ona ma awarię). Ściągnąłem tapicerkę z drzwi przednich i tylnich - kable się w porządku i siłowniki w drzwiach wyglądają na sprawne. A od początku zakupu działał tylko centralny z przodu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego od razu nie piszesz, że masz rzeźbę z dodatkowym pilotem??

W tym układzie już ktoś tam grzebał i wstawił centralkę radiową skoro masz oddzielny pilot.

Z tego też powodu nie świeci/ mruga dioda w licznikach, prawdopodobnie masz "wypruty" immobiliser.

Czujnik w podsufitce nad lusterkiem w takim razie jest martwy.

I teraz zaczyna się zabawa w odszukanie tej dobudowanej centralki pod plastikami deski i sprawdzenie styków na jej połączeniach. Zazwyczaj są to zaciski wpinane na przewody. Zazwyczaj to produkt CHRL i obudowy tych zacisków lubią się rozpinać, przez co przewody albo wypadają albo tracą styk. Zazwyczaj też, jest to za panelem środkowym, tam gdzie jest przycisk centralnego zamka na konsoli. Są tam wszystkie potrzebne kable. Skoro słyszysz cykanie przekaźników w centralce, to podejrzewam, że jest ona sprawna i podmiana na inny komplet na razie jest zbędnym wydatkiem. To cykanie może być pomocne w zlokalizowaniu miejsca jej zabudowy.

Odszukaj najpierw gdzie ona jest i posprawdzaj jej podłączenia, jest tam chyba z 8 przewodów.

Jak dostać się za ten panel środkowy jest na forum opisane, podpowiem, że należy zaczynać od wyciągnięcia popielniczki, odkręcenia torxów jej mocowania, i dalej znajdziesz 2 kolejne torxy. Można też tylko radio wydłubać i tamtędy popatrzeć czy za przyciskiem centralnego są na przewodach jakieś zaciski, albo połączenia izolowane taśmą. Jeśli to cykanie faktycznie dobiega z okolic bezpieczników, to też to jest opisane jak się do tego dobrać, sam chyba fotki wstawiałem gdzieś w temat o przekaźnikach tylnej wycieraczki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz. Zanurkowałem wcześniej pod kierownicę w stronę cykania i za bezpieczsnikami jest wciśnięte plastikowe pudełko do którego podłączone jest złącze. Cykanie dochodzi z niego. Rozumiem więc że tu jest centralka? Co do immo to dziwna sprawa.. mruga jednostajnie, po włożeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu prądu zapala się wraz ze pozostałymi diodami i potem gaśnie. zamochód odpala bez problemu. Wskazuje to na działąjace immo...?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy prawidłowe, jednak by immo dezaktywować potrzebna jest identyfikacja kodu wysyłanego z kluczyka do odbiornika w plastiku nad lusterkiem, jeśli masz kluczyk z diodą na podczerwień.

Jeśli już radiówka, skoro auto z 1999 roku, to może to być inaczej pokombinowane, a immo odczytuje przez antenę wokół stacyjki kod z EEPROM-u w kluczyku.

Trochę ubogo ten swój układ opisałeś i dlatego takie nieścisłości i brak sensownej odpowiedzi, bo trudno się domyślać jaki tam masz układ.

Masz diodę w kluczyku obok grota, taka jak w pilocie do telewizora i druga malutka czerwona na obudowie, czy tylko ta mała czerwona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!