Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne zachowanie hamulca ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podczas wymiany klocków w tylnym kole, odhaczyłem z zaczepu linke hamulca ręcznego. później,dziwnym zbiegiem okolicności ktoś uruchomił silnik i przypadkowo zaciągnął ręczny. W tym momencie, niezahaczona linka zostałą maksymalnie zaciągnięta i towarzyszył temu dziwny dzwięk z mechanizmu zaciągającego. W normalnym trybie mechanizm pracuje ok sekundy (tyle wystarczy na zaciagniecie hamulca) ale w tym przypadku pracował nieustannie az do momentu manualnego odciągniecia hamulca i przez czały czas towarzyszył temu dziwny dzwięk, jakby warkot podobny np do pracy sprzegła przeciążeniowego. W parze z tym pojawił sie na wyswietlaczu trójąt ostrzegawczy plus napis o koniecznosci sprawdzenia hamulca..

Później udało mi sie na tyle odpuscić hamulec by wycofac odpowiednią ilośc linki by ponownie ja zahaczyć za cięgno mechanizmu zacisku.

Podpompowałem hamulce po wymianie i sprawdziłem działanie recznego. Przy pierwszym zaciągnięciu znów pojawił sie ów warkot (plus odpowiedni komunikat na wyswietlaczu) ale mimo to hamulec ręczny działa poprawnie.

Na chwile obecną jest tak, że co jakiś czas, nie zawsze (do tej pory ok 7 razy w przeciągu 4 dni) takie objawy mają miejsce i to tylko gdy hamulec zaciągany jest automatycznie przy wyłączaniu silnika. Warkot trwa ok 2-3 sekund dłużej niż dzwięk pracy silniczków zaciągu podczas normalnej ich pracy.

 

1) Zastanawia mnie to, dlaczego jest tak, że raz zaciąganie hamulca odbywa sie bezproblemowo a czasami tak jak to opisałem powyżej.

2) Co jest przyczyną tego, że tak sie dzieje ( ja wyobrażam sobie to tak, że podczas przypadkowego zaciagniecia hamulca gdy jedna linka byla podpięta a druga nie doszło do desynchronozacji siły naciągu na poszczególne koła która jest jednakowa podczas prawidłowej pracy),

3) jak to naprawić??

 

za wszelkie podpowiedzi, odpowiedzi, wymiane uwag z góry dziękuje

Edytowane przez stempel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, ze został zerwany albo przeciągnięty gwint na zakończeniu jednej z linek, lub wysypały się zęby na plastikowych kolach zebatych.

Jak wszystko było sprawne, przed wymianą linki i hamulce stawiały opór wcześniej, nim śruba linki została wkręcona do końca i wszystko było OK. Teraz po wymianie i feralnym włączeniu działa to losowo, czasami gwint dobrze złapie i hamulec działa poprawnie a czasami przeskoczy co skutkuje dłuższa praca silniczka obracającego trzpieniem w który jest wkręcana śruba linki.

Obawiam się, że to będzie postępowało i niestety będzie coraz gorzej.

Teraz już wiem, co do tej pory mnie dziwiło, dlaczego wszelkie serwisówki zalecają nawet przed takimi pracami odłączyć akumulator.

By ktoś postronny przypadkowo nie włączył zapłonu lub silnika.

Do tej pory wydawało mi się to zbędne i niedorzeczne ale co z opisu widać, ludzie maja różne czasami kompletnie idiotyczne pomysły. Szczególnie jak jeden pracuje, a drugiemu się w tym czasie nudzi.

Kilka fotek z tematu na naszym forum jak to w środku napedu hamulca wyglada:

http://megane.com.pl/topic/37983-automatyczny-hamulec-parkingowy-wyrobiony-gwint/

W necie również znajdziesz kilka tematów i poradników gdzie są podobne fotki.

Przykładowo to, wujek google podpowiedział:

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=75858&postdays=0&postorder=asc&start=30

niestety kilka fotek wygasło zarówno z fotosika jak image....

To właśnie główny powód, dla którego naciskamy by na tym forum stosować forumowy hosting.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!