Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w zakupie


tricksterka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

W niedługim czasie mam zamiar zostac szczęśliwa posiadaczką Scenica II i aby to rzeczywiście było "szczęśliwe posiadanie" proszę o pomoc i ocenę.

Przymierzam się do tego autka

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-9dci-sprowadzony-oplacony-C26732265.html

stoi w niewielkiej odległości ode mnie, więc kusi.

Co o nim na pierwszy rzut oka można powiedzieć? Wiem, że zdjęć niezbyt wiele, ale może wprawnemu znawcy coś wpadnie w oko. (Ja się zastanawiam czy pod lewym reflektorem, na styku zderzaka i lewego nadkola nie ma jakiejś nierówności... z prawej jest idealnie, a tu?) EDIT: chodzi o tył a i teraz dopatrzyłam brak napisów na tylnej klapie, co zwiększa moje obawy o dzwonowatośc tyłu, choć niby sprzedawca zaznacza, że bezwypadkowy... hmmm...

Jeśli wybiorę się je pooglądać...

muszę zwrócić uwagę na drżenia pedałów (dwumasa, sprzęgło, nie mam na zbyciu 3 tysiaków na naprawę)

Migotanie wyświetlacza tablicy

posiadanie wszystkich deklarowanych systemów (ASR w tym przypadku - ESP nie ma? czy przy ASR powinno byc, bo już się pogubiłam)

no i blacharskie typowe, czyli naklejki, wszelkie różnice w pasowaniu itd. itp.

Tyle wyczytałam z forum.

Wiecie jak to jest jak "baba" auto kupuje... sprzedawca podejrzewam będzie chciał wiele rzeczy mi wcisnąć, powie co tylko bede chciała usłyszeć, a że auto sprowadzane i jak wielokrotnie na forum pisaliście Panowie (są jakieś Panie??) trzeba naprawdę trafić na niebite i sprawne, wolałabym wiedzieć co może nie grać?

Na coś jeszcze polecacie popatrzeć?

Pisaliście też o HF, że nie zawsze działa... wypadałoby sprawdzić, o ile w ogóle w aucie takowe jest...

Dużo tych potencjalnych usterek, ale nie zrażam się, bo jak kupowałam Lagunkę I też wszyscy się w głowę pukali, a autko służyło bezbłędnie... jazdy nie renówką tylko w jakimś oplowskim czy skodowskim plastikowym badziewnętrzu sobie nie wyobrażam, mimo, że Laguna z 2000 jakaś nadzwyczaj wypasiona nie była... Mam nadzieję teraz tez tak trafić i dalej wozić tyłek komfortowym żabojadem:)

Z góry dzięki za pomoc.

Starałam się z forum wycisnąć jak najwięcej, ale potrzebuję jeszcze waszego duchowego wsparcia i sprawnego oka.

Pozdrawiam

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D i szacun za już przyswojone wiadomości. Takich nowych Użytkowników/czek tylko sobie życzyć. ;)

 

Dodano: 21 sty 2013 - 01:34

Co do auta:

Cena zdecydowanie za niska, nawet ubezpieczyciel takie auta według Eurotaxu wycenia na około 15 tys zł

Tył faktycznie lekko opadnięty, zarówno jedna jak i druga strona, lewa bardziej. Szerokość szczelin pod lampami

ASR/ESP które zawsze występuja wspólnie to on raczej nie posiada. Nie widać przycisku od wyłączania ASR (logo OTOMOTO trochę w tym miejscu przeszkadza)

HF też na daremno w nim szukać, tak jak i kilku bajerów wydatnie podnoszących komfort. Nawet radio to jest jakiś przedpotopowy kaseciak.

Coś mi się wydaje, że to jeden z pierwszych scenioli, taki z 2003 roku, a rejestrowany w 2004. To normalny przekręt handlarzy.

Moim zdaniem to coś podobnego do tego co obecnie masz ale w innej budzie upakowane.

Ja bym na Twoim miejscu tego nie brał.

Za niewiele większe pieniążki możesz już mieć auto w lepszej wersji, w automatyczną klimę, ASR/ESP i przynajmniej schowek z podłokietnikami wyposażone.

Niby różnica niewielka ale uwierz, że kolosalnie podnosi komfort użytkowania sceniola drugiego.

Wiem bo mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba długo się sprzedaje patrząc po otaczającej go zieleni i 21 st.C na termometrze ;)

 

Na pierwszy rzut oka wygląda ładnie, ale popieram to co napisał przedmówca. Po dokładniejszym przyjrzeniu sie zauważyłem:

-oba przednie koła jakoś mało powietrza mają;

-kierownica jest obszyta ale nieoryginalnie, w tej wersji wyposażenia chyba jeszcze nie była fabrycznie obszywana w phI, wygląda ładnie, ale ciekawe na ile przebiegu wygląda pod spodem :D

-cena zdecydowanie za niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No owszem, chyba się już długo sprzedać próbuje...

Cena niska tez mnie zastanawiała... ale pojadę obejrzeć ze znajomym mechanikiem, bo to rzut beretem ode mnie... WYchodzę z zaŁożenia, że skoro handlarz ma w ofercie ciągniki przede wszystkim, to może sam nie wie co ma i dlatego tak nisko scenica ceni... ale nastawiam się raczej na głębokie rozczarowanie... Tym bardziej, ze udało mi się tego mechanika namÓwić na wizytę razem ze mną, podejrzewam więc, że nie pozostawi na scenicu suchej nitki. No ale zobaczymy, dam znać co i jak wieczorem, jak wrócę.

 

Tymczasem bywajcie!

I dzięki za pomoc oraz miłe słowa (gojgien)!

 

 

Włącznika ASR mam szukac dkładnie tam gdzie znaczek otomoto na zdjeciu wnetrza samochodu? Jest tam jakis napis, znaczek?

 

Przepraszam za brak polskich znakow ale kazdy musze kopiowac z tekstu, bo pisze z Macowskiego lapka i szlag moze przy tym trafic.

Edytowane przez tricksterka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie o kurtuazję chodzi ale stwierdzam fakty. Zapewne przy zdobywaniu swojej wiedzy z tego forum, sama niektóre perełki czytałaś...

Ciekawi mnie jak wizja lokalna wyjdzie...

ASR wyłączasz przyciskiem obok regulacji podświetlenia.

Tak to wygląda w moim sceniolu i każdym który to posiada:

http://fotka.megane.com.pl/?v=231220ara.jpg

ikonka auta w poślizgu, wpisana w trójkąt.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotkę poglądową. Nigdy jeszcze nie miałam okazji sie przejechać Sceniciem II, więc samej trudno byłoby mi zlokalizować te właczniki, tym bardziej, że moja śp. Lagunka nie miała takich bajerów, a tu niemal jak autopilot:)

A i tu jest ten słynny elektroniczny hamulec ręczny:)

Niestety z oględzin autka nici, bo u nas gołoledź i musiałam zawrÓcić z połowy drogi... nie dało sie jechać moim ńiezwykle wyposażonym Punto I... kilka samochodów w rowie po drodze i warstwa lodu na szybie skutecznie mnie odstraszyły od dalszej jazdy. Może jutro da się dojechać, bo dziś to było niewykonalne i odwołałam wizytę.

Oj gojgien... naczytałam się czasem... heh, więc wiem dokładnie o czym mówisz.

 

Dodano: 22 sty 2013 - 22:25

Chyba nie pooglądam tego Sceniolka. Właściciel nie raczy odebrać telefonu...

Może to i dobrze, bo chyba wolę 1,5dci niż 1,9... albo benzynkę moze... bo o niewyjeżdżone 1,9dci trudno, a 200 tysiaków na liczniku pachnie mi wymianą dwumasy... naczytałam się chyba zbyt wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, a Ty swojej perełki nie chcesz w dobre ręce oddać? Z tym odstraszaczem na gryzonie i mnie by się przydał:D

 

 

A tak poważnie, to najgorsze, że czas mnie goni... bo Lagunka rozbita i nie ma czym jeździć... szukanie natomiast dobija, bo zawsze coś jest nie tak, a fundusze mocno ograniczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!