Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kluczykiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z odpaleniem mojej renaty.

A więc po kolei:

- przedwczoraj nie mogłem pilotem przy kluczyku (na podczerwień) wyłączyć immo (nie działał zamek centralny z pilota),

- wymieniłem baterie, sprawdziłem aparatem fot. - dioda świeci, a samochód dalej nie reaguje.

Na forum znalazłem info, że pilot trzeba, po wymianie baterii ponownie przyuczyć bo mógł "zapomnieć" kodu odblokuwującego. Dodam, że szukałem w papierach i jak narazie zadnego kodu znaleźć nie mogę.

CZy można odpalić auto awaryjnie, aby dojechać nim do mechanika.

Jeszcze jedna sprawa - mam dodatkowy kluczyk, który też nie działa - ale gdy go rozkręciłem wypadł taki malutki element. Co to za element (rezystor?) i czy da się ten kluczyk reanimować - może on odblokuje ten immo? Dołączam zdjęcie rozebranego drugiego pilota.

Proszę o łopatologiczne wyjasnienia co muszę zrobić bo czytam te forum od wczoraj i nie dowiedziałem się niczego konkretnego.

post-54968-0-17177200-1359116061_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może udałoby się wskrzesić ten drugi kluczyk, bo ten element, który odpadł, to kondensator. Jeśli masz lutownicę, możesz spróbować przylutować, tylko trzeba zobaczyć jak oryginalnie był on wlutowany (w którą stronę był pasek), ponieważ jak wiadomo kondensator tantalowy ma polaryzację (tam gdzie pasek, to +).

 

Co do tego pierwszego kluczyka, to nie mam pojęcia niestety.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZy można odpalić auto awaryjnie, aby dojechać nim do mechanika.

W tej wersji można. trzeba sobie wygenerować kod awaryjnego obejścia immo.

Do tego potrzebujesz programu, który na forum jest kilka razy linkowany, dodawany w załącznikach i opisany w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/337-kod-immobileizera-aktywacja-dzialanie-budowa-kluczyka/

Druga potrzebna rzecz, to kod zapisany na naklejkach, w obydwu kluczykach i w obydwu identyczny jeśli kluczyki z jednego zestawu. Jeśli jeden masz rozebrany do tego stopnia jak na fotce, to ta naklejka powinna być dostępna w środku obudowy.

jest to ciąg literowo cyfrowy składający się z 6 znaków.

No i na koniec tzw. vehicle type co jest niczym innym jak 4 znakami z numeru VIN Twojego auta ale nie od początku tylko tych po VF1...

Dobrze by do otwarcia programu mieć WinXP. Przy Win7 są potrzebnie dodatkowe dodatki by ten program na tym systemie wystartował.

Jako efekt końcowy uzyskasz kod składający się z 4 cyfr i ten należy odpowiednio wprowadzać przyciskiem centralnego zamka na konsoli środkowej, licząc mrugnięcia diody w liczniku.

Sama procedura tego wprowadzenia też w tym wskazanym temacie jest opisana.

W załączniku pdf jaki miałem wydrukowany z instrukcją wprowadzania tego kodu i gdzieś sobie w starszym sceniolu jeździł, bo pamięć ludzka jest zawodna, a i nieczęsto jest to potrzebne.

procedura wprowadzania kodu awaryjnego.pdf

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Sorry, że odzywam się dopiero teraz, ale byłem strasznie zajęty.

Odnośnie wygenerowania kodu awaryjnego: u mnie, w środku obudowy kluczyka, nie ma naklejki z numerem - są jedynie dwa numery (jeden od drugim). Numery są tak jakby czymś wybite, wypalone. Numery te mają taki sam format na obu kluczykach - ale na każdym kluczyku są inne. Wyglądają one tak (na jednym z kluczyków):

98154

SNUA8

Gdy wpisuję dolny numer (górny to chyba jakaś seria -98 to rocznik auta) do generatora kodu awaryjnego to program nie wyrzuca błędów i generuje kod awaryjny.

Oczywiście to samo dzieje się gdy wpiszę nr z drugiego kluczyka.

Niestety wygenrowane kody awaryjne różnią się i obawiam się, że jeżeli będę wpisywał na chybił-trafił to zablokuje ECU (dzieje się tak po 3-krotnym błędnym wpisaniu kodu - takie info znalazłem na forum).

 

Proszę o radę.

Jeszcze jedna sprawa czy mogę ponownie sparować (przyuczyć) kluczyk jeżeli nie posiadam innego - sprawnego kluczyka. Obawiam się, że sprawny (do tej pory) kluczyk "zgubił kod" po wymianie baterii.

Ostatnia sprawa czy można jakoś zdiagnozować czy pilot przy kluczyku jest sprawny (oprócz metody aparatu) czy może wina leży po innej stronie np. odbiornika przy lusterku.

 

Jeszcze raz dzięki za rady i proszę o jeszcze :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immo jeśli się zablokuje po błędnym wpisaniu 3 kodów to chyba na 15 minut, z tego co pamiętam.

Ty masz 2 opcje do wpisania. Jestem jednak pewny, że to nie te numery. W moich kluczykach też takie wygrawerowane były, a prócz nich właśnie kod na wklejonej karteczce i te były w obydwu kluczykach identyczne. Niestety nie mam fotek jak to wygląda, a kluczyki sprzedałem razem ze sceniolem starszym.

Kluczyki można ponownie przyuczyć ale trzeba właśnie mieć ten kod awaryjny, wprowadzić go według tego opisu wyżej i wyjąc kluczyk ze stacyjki zamiast zapalać silnik, skierować go grotem w stronę czytnika i kilka razy kliknąć i przytrzymać przycisk na kluczyku. Dokładny opis także znajdziesz we wskazanym temacie. Zaraz potem to samo robisz z drugim kluczykiem ale już bez wpisywania kodu. Zwracasz tylko grot na czujnik i jak za 1 razem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hijpo12 właściwy numer to SNUA8. Wpisz ten kod do programu (z kluczyka w którym działa dioda). Potem wygenerowanym kodem przyucz pilota.

Mnie też co jakiś czas auto gubi pilota. Ja nie miałem takiego problemu, że po błednym wpisaniu kodu do auta, zablokowane zostaje na jakiś czas.

Edytowane przez T.Boy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki wszystkim - udało mi się (wygenerowałem dwa kody awaryjne i pierwszy wszedł i immo rozbrojone :D ).

Teraz spróbuję przyuczyć kluczyk.

Może ktoś z Was podrzuci mi adres elektryka, który wyrzuci ten immo na wsiegda w okol. Łomży - jaka kwota jest uczciwą ceną za taki manewr?

 

Dodano: 28 sty 2013 - 11:35

Udało mi się przyuczyć kluczyk (narazie jeden - drugi spróbuję później po wlutowaniu kondensatora).

Bez Waszej pomocy pewnie byłbym biedniejszy o parę stówek, a szukając pomocy w ASO może nawet o kilkanascie ;) .

Pozwolę sobie na umieszczenie w tym miejscu procedury działania w przypadku odblokowywania immo kodem awaryjnym i przyuczania kluczyka - wiem jak frustrujące jest szukanie tego na ponad 60 stronach innego tematu gdy auto nie chce zapalić. Posłuże się postami innych użytkowników forum.

 

1. Wygenerowanie kodu awaryjnego - potrzebujemy:

- programu link - u mnie działał w Win7 tyle, że musiałem go uruchomić w trybie zgodności z WinXP i powiększyć czcionkę.

- Numeru VIN z którego spisujemy cztery znaki - pomijając 3 pierwsze znaki t.j. VF1

- numeru znajdującego się wewnątrz obudowy pilota przy kluczyku. U mnie był on wygrawerowany, ale chyba u większości jest on na przyklejonej naklejce.

GENERUJEMY KOD AWARYJNY

 

2. Odblokowanie immo za pomocą kodu awaryjnego link

 

3. Przyuczenie kluczyka (jeżeli wcześniej został wykonany pkt. 2 i odpalony samochód trzeba zaczekać ok. 20min., aż immo się znowu uzbroi):

- wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy zapalając kontrolki.

- przyciskiem "zamknij" na desce rozdzielczej wbijamy kod (patrz pkt 2)

- jeśli kod był poprawny, czerwona lampka zapali się na dłużej ciągłym światłem.

- wyciągamy kluczyk ze stacyjki

- naciskamy ponownie przycisk "zamknij" (długo!), po kilku sekundach centralny zamek otworzy się i zamknie

- wtedy naciskasz przycisk na pilocie, kilka razy (nie było to więcej niż 4), aż załapie

Edytowane przez hijpo12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślicznie że zadziałało. ;) :D

By tego znowu nie zagubić, bo ten temat też kiedyś samoistnie spadnie z listy nowych, a właściwie powinien być scalony z tamtym 60 stronicowym, swoje podsumowanie przeredaguj jako poradnik, zapisz jako .pdf i wstaw do downloadu.

Tam to nie zginie i zawsze będzie łatwo, a przynajmniej łatwiej dostępne.

W tytule jednak zaznacz że dotyczy Megane i Scenica I ph I, z komunikacją IR. W radiówkach to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!