Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 dci nie wchodzi na obroty + service + check


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z moim sceniciem,

 

-nie idzie powyżej 3000obr i ma muła

-wyświetla service+check i komunikaty "sprawdź wtrysk" i "sprawdź układ wydechowy"

 

Był podpinany pod clipa nie wyszło nic konkretnego.. jakieś zwarcie masy na pompie ABS lub gdzieś na wtyczce przy kole, uszkodzony czujnik położenia sprzęgła i niby że dobrze by było FAP i EGR przeczyścić. Wyczyściłem EGR, przepustnice, czujnik doładowania, przeleciałem konectem wszystkie kostki w okolicy i nadal nie chodzi jak trzeba. Clip wykazał że mam FAP, ja bym się jednak upierał przy tym że go nie mam bo pod autem nic pokroju FAPa nie widzę (jest jeden garnek tylko, podobny jak mam w Megane II w której na pewno nie mam FAPa)

 

Tematów z tym związanych jest od groma, czytam, szukam, czyszczę i nic.

Może ktoś miał podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast robić sobie dodatkową robotę weź tego nieszczęsnego clipa i sprawdź, czy pokazuje w ogóle FAP i jego zabrudzenie. Procedura wypalania to 45-50 minut, jak się nie uda za pierwszym razem to jeszcze raz. Unikniesz grzebania pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony czujnik położenia sprzęgła

jeszcze raz przeczytałem temat od początku. Jeżeli uszkodzony jest czujnik położenia pedału sprzęgła to objawy mogą być takie jak opisujesz. Powinieneś chyba mieć dwa czujniki nad sprzęgłem. Sprawdź, czy oba są sprawne. Jak masz tempomat to sprawdź czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mam dwa, taki niebieski z wciskanym tłoczkiem i biało czarny z wajchą. Oba wymontowałem i sprawdziłem. Ten niebieski jest dobry bo przejścia wszystkie ma natomiast ten z wajchą nie ma przejść między pinami a na płytce jak sprawdzałem miernikiem to miał tylko przejścia na miedzianych ścieżkach, na węglowych nie. Do tego w jednym miejscu iskrzyło trochę pod ścieżką węglową. Nie wiem jak to powinno działać, nie znam się na takim patencie wiec postanowiłem go wymienić. Właśnie czekam na nowy.

Myślisz że takie mogą być objawy awarii tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że takie mogą być objawy awarii tego czujnika?

kilka razy to się okazało przyczyną braku mocy, nie tylko w 2.0 dCi ale też 1,9 i 1,5. To samo dotyczy czujnika hamulca, też lubi takie figle płatać.

Sprawdziłeś czy działa tempomat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, że tempomat działa, myślałem, że bez tego czujnika nie zadziała.

Pozostaje więc czekać na nowy czujnik - oby to się okazało przyczyna usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie wiem co jest przyczyną tego zamieszania,

jak auto odpalę to jedzie normalnie. Jak przekroczę 3000tyś. obr. to po około 10sekundach zaczyna mi spadać z obrotów do niecałych 3000, prędkość spada i koniec fajnej jazdy, zaczyna się mulenie.

 

Service + check świeci się non stop.

Edytowane przez Zygzag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clipa masz swojego?

Można go podłączyć, skasować błędy później przejażdżka w 2 osoby, gdzie jedna kieruje, druga obserwuje. Jak pojawi się błąd na desce i spadnie moc wtedy błąd na clipie powinien zapalić się na czerwono - wtedy będziesz wiedział co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na clipa jezdzę do znajomego, robiliśmy tak jak mówisz i zaobserwował właśnie to co tu napisałem. Wykluczył wady wtrysków, turbiny etc. bo testy wyszły wzorcowe. Będziemy próbowali jeszcze raz jutro, po jutrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dokładnie to samo! Okazało się, że coś od klimy powodowało jakieś zakłocenia w sygnale/spięcie w elektryce i komp wariował. Nie ja naprawiałem, więc dokładnych info nie mam, ale zdobędę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!