Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wydech nisko leży


warcislav

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z wydechem megane. Strasznie nisko leży.

Od jakiegoś czasu samochód szura na progach zwalniających. Zauważyłem, że jeden z trzech tylnych gumowych wieszaków się zerwał. Wymieniłem go jednak wydech nieznacznie się podniósł i progi za każdym razem dają znać o sobie jak przez nie przejeżdżam.

Na środkowym tłumiku jest metalowy pręt jednak nie widzę opcji żeby go podwiesić do otworu znajdującego się w podwoziu.

Znalazłem takie oto zdjęcie na tym forum: http://img205.imageshack.us/img205/3703/41984411.jpg i właśnie tego mi brakuje tylko nigdzie nie moge znaleźć informacji jaki to wieszak i gdzie mam go kupić.

W katalogu http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=2&make=RENAULT&model=M%E9gane+I nie ma żadnych informacji o środkowym zaczepie jak również w okolicznych sklepach z częściami.

Proszę o jakieś rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie we wszystkich megankach było środkowe podwieszenie układu wydechowego. W mojej megance układ wydechowy wisi na na połaczeniu elastycznym przy kolektorze wydechowym oraz na zaczepach końcowego tłumika i też środek obisał. Ponieważ u mnie nie ma możliwości podwieszenia układu w srodkowej części bez robienia dodatkowych otworów w nadwoziu, więc rozwiązałem to przez podparcie. Jak to rozwiązałem to pokazałem na fotce, bo ktoś o to pytał. Może nie wygląda estetycznie, ale skutecznie spełnia swoje zadanie. Dodam, że to poprawiło pracę połaczenia elastycznego - odciążyło je.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, jak u siebie zrobiłem jak kolega gimak, to wszystkie wibracje generowane przez wydech przenosiły się na budę. Jechało się jak w czołgu. Problem rozwiązałem, dorabiając podwieszenie z dętki rowerowej. :). W okolicy tego wieszaka tłumika środkowego, w podłodze, jest otwór do zamontowania wieszaka. Ja tam wkręciłem śrubę przez duże podkładki i nakrętką docisnąłem dętkę. Wszystko się sprawuje rewelacyjnie. Jak następnym razem będę pod autem, to zrobię foto tej rzeźby.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie tak papugować :)

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bym był wdzięczny za te fotki. Rozwiązanie z dętkną wydaje się faktczynie tanim a zarazem solidnym rozwiązaniem tego problemu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, jak u siebie zrobiłem jak kolega gimak, to wszystkie wibracje generowane przez wydech przenosiły się na budę. Jechało się jak w czołgu.

No, u mnie ten problem nie wystepuje, bo ta poprzeczka (cieńka rurka), na której spoczywa rura wydechowa, podwieszona jest na gumowych zaczepach, więc drgania rury wydechowej nie przenosżż się na karoserię. Sama rura wydechowa też nie leży bezpośrednio na rurce, ale na kawałku grubościennego węża gumowego nałożonego na rurkę. Na dołączonej fotce nie za bardzo widać, jak rurka jest podwieszona do podwozia.

W okolicy tego wieszaka tłumika środkowego, w podłodze, jest otwór do zamontowania wieszaka.

U mnie takiego otworu nie zauważyłem, jak się zastanawiałem nad rozwiązaniem. Chyba, że jest przełonięty blaszaną osłoną jaka znajduje się nad rurą wydechową, a tam nie zaglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w Megi I nie ma podwieszania na środku, przynajmniej w classicu. U mnie wyglądało to tak, że uderzyłem wydechem w coś, nie pamietam w co, ale główne uderzenie poszło w ostatnią obejmę przed końcowym tłumikiem. Wydech okręcił się w tej obejmie i wypadł z tzw. tunelu. Rozwiązanie to wymiana obejmy, jest krzywa, i przekręcenie wydechu, może to samo jest u ciebie.

Dla zobrazowania sytuacji: http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=6&make=RENAULT&model=M%E9gane+I&body=Classic&cartype=1.6&fuel=B&year=1998 (drugie ustrojstwo od prawej, ok 20 zł w sklepie).

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym z silnikiem 1,9dT miałem co prawda wieszaki ale strasznie nietrwałe okazywały się gumy na których to miało być zawieszone. Założenie nowej w miejsce zerwanej, bez rozkręcania wydechu graniczyło z cudem. Postanowiłem wiec to przerobić i całość podwiesić na lince stalowej i małej śrubie rzymskiej z gwintem M5, dla możliwości podciągnięcia.

Tak to wyglądało i sprawowało się wzorowo:

post-2372-0-69422500-1360252317_thumb.jpg post-2372-0-32648100-1360252324_thumb.jpg post-2372-0-91395300-1360252334_thumb.jpg

Na fotkach widać, że zostały pominięte haki na tłumiku, wiec można to zastosować również dla rur i tłumików bez tych haków. Ważne by znaleźć 2 odpowiednie otwory do zamocowania śruby rzymskiej i kauszy na lince z drugiej strony. Koszt całości około 10-20 zł w zależności gdzie się w zaciski nr4, kausze nr4, linkę specjalkę ø4, 1m i śrubę rzymską M5 zaopatrzymy.

Po powiększeniu 2 fotki widać na jednej stronie śruby rzymskiej dodatkową nakrętkę, która zapobiega samoczynnemu rozkręcaniu tej śruby.

Do zabudowy potrzebne to co wyżej, kanał, klucz 8mm i 30 minut czasu. Druga osoba albo lewarek trapezowy do podniesienia opadniętego wydechu też może być przydatny. Szczególnie w momencie skręcania ścisków na wstępnie dopasowanej lince. Resztę luzu zaciągniemy śrubą rzymską.

  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nie miałem okazji przeglądu robić bo auto zakupił blacharz po stłuczce. Drgań nie przenosiło, wcześniej jest złączka elastyczna na rurze wydechowej.

Obecnie zrobiłbym to inaczej, z zastosowaniem czegoś innego. Pomysł pojawił się jednak później..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!