Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

No to może i ja się dołączę.

 

Mam Scenic'a 1,9 DCI 2002 rok. Również problem z odpaleniem po długim postoju. Wlanięte były świece - wymieniłem, automat też, ale problem pozostał. Niedawno wymieniałem też filtr paliwa, olej i filtr oleju, czyszczone były wtryski - teraz nawet mam wlany czyścik do paliwa. Problem nadal jest i nie wiem, co jest jego przyczyną. Dodam jeszcze, że nie zawsze włącza się kontrolka świec - dopiero jak uda mi się kręcąc kluczykiem ze 2 razy ją zapalić - odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saku1978, czyli sam sobie wyjaśniłeś swoją usterkę skoro nie zawsze ci się załączają świece to jak chcesz odpalić zimnego diesla? sprawdź ten automat i sterownik zwłaszcza połączenia między modułami być może gdzieś nie ma dobrego styku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ... problem w tym, że świece były wymienione, automat również oraz sprawdzony na komputerze. Zauważyłem jednak pewną rzecz: jeśli nie załącza się kontrolka od świec również nie "zaskakuje wtedy pompa w zbiorniku paliwa. W związku z tym mam pytanie: czy nieprawidłowo działająca pompa może powodować też brak grzania świec lub na odwrót - czy nie działający właściwie automat może powodować nie działanie pompy paliwowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma na to lekarstwa niestety co samochód to inna przyczyna, poczytaj dożo sie o tym pisało, u mnie był przestawiony zapłon na pompie to ustawiłem , wymieniłem pompę ręczną do paliwa uszczelki na filtrze paliwa, zawór EGR i wiele innych rzeczy, i co lep jej było, choć w ostatni weekend pożyczyłem od teścia z diesla akumulator i samochód zapalił bez problemu po staniu , bo ja mam 50 Ah, a diesle powinny mieć ok 70,75 Ah muszą mieć moc rozruchowa dużą, inny kolega na forum pisał że wymienił rozrusznik i problem zginą , inny znowuż ustawił regulującej na pompie i również zginął problem, znowuż inny wyczyści czujnik położenia wału itp......... proponuje poszuka i poczytać i poanalizowac wszystko nie wywalać pieniędzy w ciemnio :(, wiec co samochód to inna przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo modną i tanią metodą jast w takim przypadku wstawianie zaworu jednokierunkowego na przewodzie między filtrem paliwa i pompą wtryskową, który bardzo skutecznie zapobiega cofaniu paliwa z pompy wtryskowej. Można sprawdzić czy rano paliwo jest w pompie odkręcając przewód na pompie wtryskowej i patrząc czy pompa nie jest pusta . Jeżeli tak to zawór taki bez pudła pomaga. Ostatnio mój kolega kupował zawór do R19, silnik też F8Q, za około 30 zł. Ja swoje Megankę kupiłem już z zamontowanym zaworem i nie ma żadnego problemu, a wcześniej musiał być skoro ktoś zawór montował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerski, no miałem na pompę źle ustawiony zapłon miałem pół zapłonu, wiec jak ktoś jedzie pasek rozrządu wymienić, niech se zapyta czy mechanik to umie robić, palenie mi sie poprawiło, choć jeszcze znalazłem najprawdopodobniej inna przyczynę to zasłabły akumulator, bo mam 50Ah a ten koleś od diesla powiedział ze 75Ah (bo chodzi o moc rozruchową akumulatorka :( )powinien być do tego silnika. koszt regulacji zapłonu -60zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja też mam problem przy rozruchu zimnego

zauważyłem że u mnie jest pompa bosch i czujnik zegarowy wraz z redukcją pasuje od OMEGI (gwint M10x1)tylko jaka średnica czpienja do blokowania silnika w górnym martwym punkcie opis ustawienia jest dokładny w INFO-TECH i WORSZOPIE który posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mie jakas srube wykrecił w silniku, i kładał i ustalał, a i prawe koło uniusł do góry aby muc obracać i satlić te punkty itp :(

 

przed nacisnięciem "wyslij" przeczytaj co napisałeś i popraw - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Próbowałem już wszystkiego:

1. ustawiłem zapłon na pompie

2. sprawdzałem szczelność układu paliwowego

3. sprawdzałem świece

4. sprawdzałem wtryski

5. wymieniłem czujnik biegu jałowego

i nic!

Nie wiem co się dzieje. Problem pozostaje. Czekam na jakieś sugestie.

 

[nie piszemy kapitalkami, kolejne wykroczenie i kolejna nagroda :( - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!