Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywający płyn chłodniczy


Wojo_78

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mam Megane I 1.4 16v benzyna kombi.

Niedawno kupiłem owe auto, jak pan Bóg przykazał wymieniłem rozrząd płyn chłodniczy ( obecnie jest dyna gel) , olej itd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Po miesiącu jazdy zauważyłem, że ubywa płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Rano przychodząc do auta jest go około 0.8 cm poniżej stanu max. dolewam do max i jadę . Jak przyjeżdżam do domu sprawdzam odrazu zbiornik i jest około 1cm ponad max. ( podobno tak ma być chociaż ciężko mi to się wyobraża dlaczego może temp ciśnienie czy jak - niewazne). Po 2 godzinach jak schodzę do auta to jest poniżej max. ok 0.8 cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jak odpalę auto z początku spoko spalin nie widzę , po pewnym czasie spaliny mają kolor bardziej siwy. Jak obserwuję auta na ulicy to takowy siwawy dym niektóre auta mają niezależnie od marki i roku produkcji.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

czy to może być uszczelka pod głowicą czy gdzieś indziej szukać wrażeń. ? Od czego zacząć ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeden mechanik mi powiedział że uszzelka w moim silniku jest cała metalowa nie z klinkierytu i że nie pękają ale jak to się ma do rzeczywistości niem . proszę o radę co począć ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co począć ?

Nie dolewać płynu do poziomu MAX. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy poziomami MIN i MAX. Jeżeli poziom w zbiorniczku osiągnie poziom MIN lub niżej, wtedy można zacząć się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano przychodząc do auta jest go około 0.8 cm poniżej stanu max. dolewam do max i jadę . Jak przyjeżdżam do domu sprawdzam odrazu zbiornik i jest około 1cm ponad max. ( podobno tak ma być chociaż ciężko mi to się wyobraża dlaczego może temp ciśnienie czy jak - niewazne). Po 2 godzinach jak schodzę do auta to jest poniżej max. ok 0.8 cm

To jest objaw obecności pęcherza powietrznego w układzie chłodzenia - najprawdopodobniej w górnej części chłodnicy, jak nie ma na niej odpowietrznika. Trudno się go pozbyć, ale w sumie nie przeszkadza, wystarczy na zimnym silniku utrzymywać poziom płynu w okolicach połowy między max i min. Obecność tego pęcherza jest o tyle niekorzystna, że na gorącym silniku jest większe ciśnienie w układzie chłodzenia niż gdyby pecherza nie było. Tak jakkreciq napisał jak poziom zimny/gorący jeździ między min a max nic nie robić. Jak spadnie na zimnym w okolice min, to dolać płynu do połowy między max/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To jest objaw obecności pęcherza powietrznego w układzie chłodzenia - najprawdopodobniej w górnej części chłodnicy, jak nie ma na niej odpowietrznika.

 

Witam.

Szwagier kupił megane I i chyba ma ten sam problem. Ginie płyn tylko że poziom płynu spada z dwóch cm powyżej minimum do 1cm poniżej minimum. Ta sama historia ze spalinami - są siwe. Zastanawia się czy to uszczelka pod głowicą. Ale czy jest możliwe że przez uszczelkę pod głowicą giną by płyn z układu chłodzenia a olej nie.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ginie płyn tylko że poziom płynu spada z dwóch cm powyżej minimum do 1cm poniżej minimum.

Jeżeli cały czas trzyma się w tym zakresie (jeździ poziom jak silnik jest zimny i gorący) i nie trzeba uzupełniać płynu, to można z tym jeździć, ale i częściej zaglądać na poziom przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim silniku jest cała metalowa nie z klinkierytu i że nie pękają

Oczywiście, że pękają. Moja była pęknięta i miałem podobne objawy: siwe spaliny i "wywalało" płyn ze zbiorniczka. Po wymianie uszczelki pod głowicą jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!