Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywający płyn chłodniczy


Wojo_78

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mam Megane I 1.4 16v benzyna kombi.

Niedawno kupiłem owe auto, jak pan Bóg przykazał wymieniłem rozrząd płyn chłodniczy ( obecnie jest dyna gel) , olej itd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Po miesiącu jazdy zauważyłem, że ubywa płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Rano przychodząc do auta jest go około 0.8 cm poniżej stanu max. dolewam do max i jadę . Jak przyjeżdżam do domu sprawdzam odrazu zbiornik i jest około 1cm ponad max. ( podobno tak ma być chociaż ciężko mi to się wyobraża dlaczego może temp ciśnienie czy jak - niewazne). Po 2 godzinach jak schodzę do auta to jest poniżej max. ok 0.8 cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jak odpalę auto z początku spoko spalin nie widzę , po pewnym czasie spaliny mają kolor bardziej siwy. Jak obserwuję auta na ulicy to takowy siwawy dym niektóre auta mają niezależnie od marki i roku produkcji.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

czy to może być uszczelka pod głowicą czy gdzieś indziej szukać wrażeń. ? Od czego zacząć ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeden mechanik mi powiedział że uszzelka w moim silniku jest cała metalowa nie z klinkierytu i że nie pękają ale jak to się ma do rzeczywistości niem . proszę o radę co począć ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co począć ?

Nie dolewać płynu do poziomu MAX. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy poziomami MIN i MAX. Jeżeli poziom w zbiorniczku osiągnie poziom MIN lub niżej, wtedy można zacząć się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano przychodząc do auta jest go około 0.8 cm poniżej stanu max. dolewam do max i jadę . Jak przyjeżdżam do domu sprawdzam odrazu zbiornik i jest około 1cm ponad max. ( podobno tak ma być chociaż ciężko mi to się wyobraża dlaczego może temp ciśnienie czy jak - niewazne). Po 2 godzinach jak schodzę do auta to jest poniżej max. ok 0.8 cm

To jest objaw obecności pęcherza powietrznego w układzie chłodzenia - najprawdopodobniej w górnej części chłodnicy, jak nie ma na niej odpowietrznika. Trudno się go pozbyć, ale w sumie nie przeszkadza, wystarczy na zimnym silniku utrzymywać poziom płynu w okolicach połowy między max i min. Obecność tego pęcherza jest o tyle niekorzystna, że na gorącym silniku jest większe ciśnienie w układzie chłodzenia niż gdyby pecherza nie było. Tak jakkreciq napisał jak poziom zimny/gorący jeździ między min a max nic nie robić. Jak spadnie na zimnym w okolice min, to dolać płynu do połowy między max/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To jest objaw obecności pęcherza powietrznego w układzie chłodzenia - najprawdopodobniej w górnej części chłodnicy, jak nie ma na niej odpowietrznika.

 

Witam.

Szwagier kupił megane I i chyba ma ten sam problem. Ginie płyn tylko że poziom płynu spada z dwóch cm powyżej minimum do 1cm poniżej minimum. Ta sama historia ze spalinami - są siwe. Zastanawia się czy to uszczelka pod głowicą. Ale czy jest możliwe że przez uszczelkę pod głowicą giną by płyn z układu chłodzenia a olej nie.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ginie płyn tylko że poziom płynu spada z dwóch cm powyżej minimum do 1cm poniżej minimum.

Jeżeli cały czas trzyma się w tym zakresie (jeździ poziom jak silnik jest zimny i gorący) i nie trzeba uzupełniać płynu, to można z tym jeździć, ale i częściej zaglądać na poziom przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim silniku jest cała metalowa nie z klinkierytu i że nie pękają

Oczywiście, że pękają. Moja była pęknięta i miałem podobne objawy: siwe spaliny i "wywalało" płyn ze zbiorniczka. Po wymianie uszczelki pod głowicą jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!